Nånrandomtjej skrev 2016-07-30 10:32:33 följande:
Senaste åren har det varit bestämt att bara föräldrar och syskon till barnet får hälsa på på BB (sen kan man ju alltid gå ner till entrén och träffa andra om man vill och orkar). Sen kanske vissa gör undantag, vad vet jag? Men de flesta tycker att det är skönt, då behöver man inte brottas med att behöva säga nej till nära och kära och känna någon press att man ska vara pigg o fräsch direkt efter förlossning. Bra tycker jag, är ju kanske inte så kul om man haft flera dygns förlossning och sen dagen efter förväntas vara nyduschad o piffad och redo att ta emot besök av hela tjocka släkten :)
Sorry för inhopp, hittade denna tråden igår. Hade BF 26/7 och lusläser halva internet i hopp om att fördriva tiden. Har verkligen deppat ihop de senaste dagarna, finns ingen motivation till något samtidigt som jag får dåligt samvete för att jag inte gör något. Kroppen känns inte alls på topp :( hade väldigt mkt sammandragningar fram till v38, sen har det i princip varit helt dött och jag har inga "tecken" på att nåt är på gång förutom en magkänsla sedan ett par dagar tillbaka. Men den är nog ute och cyklar verkar det som haha.. Inatt hade jag dock riktigt ont därnere vid läggdags och Liten var helt tokig, hade kontroll hos BM i torsdags (BF+2) och då var det äntligen fixerat, förra veckan var h*n fortfarande ruckbar. Iaf så blixtrade det och strålade och sparkade som den så frågan är om någon försökte borra sig neråt? Trodde att det var dags, fast jag hade inga SD, men var samtidigt riktigt trött så det kanske var bra att jag till slut fick sova, även om det just nu känns som att jag vill svära lite ;)
Jag har som sagt plöjt igenom några sidor av tråden och förstår att det var rätt många som hade samma BF som oss, är det någon kvar av de? Har inte lyckats hålla reda på vilka som fått och när de fick, men förstår det som att jag inte är ensam kvar (och att det finns de stackare som väntat ännu längre).
Kan tillägga att det är min första bebis och jag har trott hela tiden att jag skulle få före BF, och att jag börjar bli riktigt nervös för både förlossning och tiden efter nu. Att bara ligga utan att hålla igång som jag alltid gjort har verkligen fått lite hjärnspöken att vakna...
Och jag hade BF igår 29:e så vi är nära iaf. Har en son på ett år men han kom ut med snitt så jag räknas ju som förstföderska. Både mamma och syster gick över tiden med nästan 2v så jag räknar med samma sak för mig tyvärr. Håller dock på att krevera, varje dag blir väntan bara mer outhärdlig. Börjar kännas som man ska vara gravid för evigt.
Btw så gäller det du skriver om VB-besök i Östergötland också iaf, att bara syskon och pappan får hälsa på på BB. Resten av familjen, kompisar etc får man träffa i cafeterian eller nån korridor om man vill det. Orsaken är dels infektionsrisken men oxå att de som ligger på BB behöver vila, en del skulle ju annars få hela tjocka, högljudda släkten på besök. Tycker det är mycket väl genomtänkt! :)