Jag är mest nervös för hur jag ska hantera smärtan, är rädd att jag liksom ska få panik eller totalt stänga av. Men försöker att inte föreställa mig förlossningen för mycket, har läst på en hel del och även läst en del förlossningsberättelser men jag har försökt att inte tänka in mig själv i scenariot för mycket. Tror det bara är bäst att ta det som det kommer, jag kan nog inte förbereda mig mer än jag gjort och man vet ju aldrig i förväg hur det blir. Men man kanske borde gått sån där profylaxkurs? Aja. Jag är nog mest rädd pga att man inte har nån aning om hur det kommer vara/bli. Jag har ju ingen aning om vad jag ska förvänta mig. Jag har nog mest ställt in mig bara på att det kommer vara den värsta smärtan jag varit med om, och sen kanske man (i de vildaste fantasierna) kanske har tur att bli litelite positivt överraskad haha.
Nä, det är nog läskigast att komma utanför trygghetszonen, nånting helt nytt man inte har någon aning om.. Det är nog där skon klämmer lite med tiden efter också, ibland inbillar jag mig att livet kommer förändras på ett negativt sätt men sen inser jag att det bara är min hjärna som spelar mig ett spratt. Livet kommer ju bli så mycket bättre! Jag har längtat efter barn så länge så det är nog lite kalla fötter nu när det närmar sig och liksom blir mer verkligt. Jag börjar tänka "shit, vad har jag gett mig in på, är jag verkligen redo" osv osv.. Det är nog därför det är så drygt när man går över tiden, man hinner liksom bli mer o mer nervös som man inte var innan. Upplevde inte att jag hade lika mycket såna tankar innan BF.
Ja, jag hade nog velat föda sådär 1-2 veckor innan BF för jag inbillar mig att det gör mindre ont att föda ett mindre barn.. Vår lilla har legat mitt på kurvan hela tiden. Var inne lördag natt förra helgen för minskade fosterrörelser (men Liten vaknade i bilen påväg dit), och där verkade alls toppen och så fick vi komma in på ultraljud på måndagen för att kolla vatten o moderkaka mm, och då uppskattade datorn vikten till 3,2 kg (men har hört att det kan visa 10% fel?). Jag hoppas nog att det inte blir mer än 4 kg, 3,6-3,8 hade ju varit lagom känner jag :)
Visst är det positivt att man får en rund och frisk bebis med mycket kraft (vet att min bror var lite åt det mindre hållet och han var väldigt trött och hade därför svårt att orka amma så länge som han behövde för att gå upp första tiden), men kan tycka att en del verkar ha blivit riktigt uppskrämda av sina BM. Dom borde tänka sig för hur dom säger såna saker?! Man är ju lite extra mottaglig i detta skedet också.
Är väldigt glad över att ha haft en så lättsam och trevlig bm. Hade en annan en gång när andra var på semester och gick storgrinandes därifrån med ont i magen. Usch, glad att jag inte haft henne. Hon hade ett sätt att vara lite "gå-påig" som inte alls fungerar med en känslig person som mig. Gjorde ju inte saken bättre att ha haft en riktigt dålig natt och sen vara lite besviken på en annan incident hemma...