• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Mal Mal

fastfrusen
    Usch och fy! Nu får du verkligen ser till att vila och ladda batterierna! Har aldrig provat hinnsvepning och känner väl inte riktigt för att prova det heller när jag hör din historia. Vila nu!

• Moorii

Ojoj, vilken natt! Låter fruktansvärt jobbigt :/ sån tur att ni fick sova till slut iallafall! Tänk att hinnsvepning kan ställa till det så mycket. Ja, jag håller tummarna för att det sätter igång av sig själv snart för dig!

Jag och mannen är lite crazy idag och ska på bio om en timme, men hellre det än att sitta hemma och deppa. Kanske är det när det passar som sämst som han kommer :P

• cutepoison
    fastfrusen skrev 2016-07-29 11:43:03 följande:

Så tjejer, nu kan jag höra av mig! Herregud vilken hemsk natt vi haft! Hinnsveptes på morgonen igår och värkarna satte igång igår på riktigt vid 16:30 och vid 22:30 orkade jag inte längre, hade då regelbundna intensiva värkar som höll i sig länge och kom med 2-3min mellanrum så fick komma in på undersökning. Var öppen precis för fingret bara.. Smärtan eskalerade och fick ligga med CTG i några timmar för bebis blev stressad, vi visste inte om vi fick stanna och de pratade om sovdoser.. Vid 02 på natten låg jag fortfarande med CTG och smärtan började bli olidlig (haha alltså, man är förberedd på ont men inte hur ont!!).. Hade inte hänt något med tappen! Tappade modet kan jag ju säga..

Som tur är bestämde de sig för att jag fick stanna pga att jag var så smärtpåverkad och fick morfin i låret vid 03, vilket gjorde att värkarna klingade av och vi fick sova lite. Imorse såg CTG bra ut och vi fick åka hem, kräktes av morfinet på motorvägen huh. Nu har vi sovit hela fm och känner ånyo ingenting..

För att summera - aldrig mera hinnsvepning! Hemska hemska pinvärkar! Barnmorskorna på förlossningen sa att det inte är ovanligt att de ser att sånt här händer.. 

Nu hoppas jag att kroppen kommer igång på egen hand, är inte så taggad på igångsättning osv, och är tacksam för att vi har fått vila nu och kommer fortsätta vila vila vila inför en eventuell förlossning för jag blev rejält påverkad och trött! Bf+8 idag and still counting..

Men usch! Tur ni åkte in iaf så att du kunde få morfin! Jag är glad ni att jag inte frågade om en hinnsvepning. Det får hellre komma igång på egen hand. Min bm fick agera lite kurator idag. jag pratade av mig om alla känslor kring att gå över tiden och hon var jätte bra. Jag är nog verkligen inte ensam om att känna såhär. Hon kunde ju inte svara på när bebis ska komma men hon trodde några dagar med tanke på hur min mage kändes och hur den låg så vi får se om hon har rätt. Nu ska jag lägga mig och vila.
  • cameleon

BF +3 idag.

De senaste nätterna har jag fått mer och er värkar men bara några gör lite ont.. Dom försvinner nästan direkt jag vaknar och kommer någon då och då under dagen.
    Men idag slutade dom inte och det håller på i princip hela tiden, dom gör inte ont utan när dom kommer så blir det ett jättetryck neråt och så känns det som om jag är/blir jätte kissnödig + att magen blir stenhård. Är det något på gång tror ni?

"Måste" man få jätteont innan man ringer in..? Är första barnet så jag har noll koll på hur det hela går till. Har googlat lite och det står att det kan vara på gång utan att man har ont men värkarna kommer regelbundet.. Svårt det här!

• cutepoison
    cameleon skrev 2016-07-29 16:14:38 följande:

BF +3 idag.

De senaste nätterna har jag fått mer och er värkar men bara några gör lite ont.. Dom försvinner nästan direkt jag vaknar och kommer någon då och då under dagen.

Men idag slutade dom inte och det håller på i princip hela tiden, dom gör inte ont utan när dom kommer så blir det ett jättetryck neråt och så känns det som om jag är/blir jätte kissnödig + att magen blir stenhård. Är det något på gång tror ni?

"Måste" man få jätteont innan man ringer in..? Är första barnet så jag har noll koll på hur det hela går till. Har googlat lite och det står att det kan vara på gång utan att man har ont men värkarna kommer regelbundet.. Svårt det här!

Det låter som om de är på g tycker jag :) Förvärkar är väl som onda sammandragningar. Du kan alltid ringa in och rådgöra med dem. Tycker de är bättre än att försöka gissa om det är NU eller om man ska vänta :)
  • Moorii

Jag börjar också fundera. Har onda sammandragningar, ofta, men gör inte tillräckligt ont för att jag ska tro att det är på gång. Vi var ju på bio nyss, och det kan jag säga blev sista utflykten, för jag fick stanna upp hela tiden pga sammandragningarna. Har en nu precis, den känns, men det är inte så farligt. Får kanske sammandragning var femte minut. Avvaktar lite iallafall.

• tovemaja

Även här händer det grejer efter undersökningen i morse. Uppdatering bebisfronten: mycket "mensvärk" och lite blod (gammalt) som kommer. Ännu inte som i värk-vågor men något har absolut hänt idag. Ligger i badet nu. Ätit mycket och vilar nu.

• calabalic

Spännande att det händer lite grejer! Hoppas det blir lite bebbar inatt eller imorgon!

Själv är jag på BF idag men inga känningar. Dock tror jag att det kaaanske var en bit av slemproppen som kom ut idag. Var som en liten klump, fastare än vanlig flytning, som var lite brunfärgad. Kan iofs oxå ha varit flytning med blod från i förrgår när BM var där och retade slemhinnorna.

• Moorii

Ingen bebbe inatt iallafall, men sammandragningarna fortsätter. Nu är jag istället orolig över att jag känner en rätt ordentlig yrsel, från att jag klev upp för en timme sen. Vad kan det bero på? :/ åt järntabletter förut, men slutade för kanske 5-6 dagar sen då jag inte klarade av att vara så hård i magen. Kan det vara det?

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)