• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Mlimim
    JagOchKulan skrev 2016-03-18 07:03:26 följande:

Hej och hå :)

Följer tråden, då jag också ska ha barn i början av oktober, för någon anledning känner jag på mig att de blir slutet av september men vi får se ??????

En oväntad graviditet som man blev super glad över, skulle egentligen tävlat i år på fitness men kulan på magen fick en att ändra framtiden ??????

Samma här, vi är beräknade till 1 oktober men jag hoppas på 30 september då barnets far har sin födelsedag :)
  • Louise_86
    Villhabarn29 skrev 2016-03-19 17:48:20 följande:

Jag har en extrem craving efter sushi och jag har googlat som en tok. Nu går jag och köper sushi! Äter ni sushi? ;)

Jag har haft det jag med de senaste två veckorna, men ännu inte fått köpt mig det. Men efter vad jag funnit på nätet så kan man äta sushi men man ska undgå de med tonfisk..
  • Ggrahnen

Jag har en extrem craving efter sushi och jag har googlat som en tok. Nu går jag och köper sushi! Äter ni sushi? ;)

Jag äter mammasushi. Undviker det råa för säkerhets skull.. Så det blir vegetariskt och räkor. Men kan äta misosoppa flera gånger om dagen!! Stort craving av misosoppa!!
  • Villhabarn29
    Louise_86 skrev 2016-03-19 18:39:23 följande:

Jag har haft det jag med de senaste två veckorna, men ännu inte fått köpt mig det. Men efter vad jag funnit på nätet så kan man äta sushi men man ska undgå de med tonfisk..

Ggrahnen skrev 2016-03-19 18:58:22 följande:

Jag äter mammasushi. Undviker det råa för säkerhets skull.. Så det blir vegetariskt och räkor. Men kan äta misosoppa flera gånger om dagen!! Stort craving av misosoppa!!

Jag har också läst mig till att om den är nytillagad är det ok bara man undviker tonfisk. Mitt sushiställe har stor omsättning och känns fräscha. Det var så otroligt gott! Jag föredrar lax, avokado och rullar (fast pillar bort den falska krabban). Misosoppan är också underbar :)
  • Decibel84
    eagle87 skrev 2016-03-19 23:23:54 följande:

Va på ul idag O fick se den här fina älsklingen som verkar må jättebra

grattis!!
  • Decibel84

Idag har jag berättat för mina vänner, LIVE.
    Jag kom på att jag har fan aldrig sagt orden högt..JAG ÄR GRAVID.
    Syrran smsade jag, mamma och pappa likaså.
    Jag kände att jag verkligen behövde säga orden och få den där reaktionen.

Det var så häftig känsla, jag sa att jag var med barn..och kompisarna började gråta och flög upp och kramade mig..Jag behövde verkligen det!
    Mår annars superbra, ömma bröst bara. Men är otroligt känslig nu märker jag grät idag tidigare och reagerar på småsaker..Så att avsluta dagen med kramar från vänner var fantastiskt:)

• Lillydilly

Samma här! Jag äter bara mama sushi eller californa rolls som inte innehåller något rått
Svar på tråden BF Oktober 2016