• Leonel

Gällande brors dotter

Hej allihopa.

Det är så mycket som hänt men det sista som hände idag var att brors dotter fått löss och skolan ringer idiot mamman som säger som vanligt att hon får vänta tills hon kommer hem. Jag som är faster går och köper lusmedel och ber henne överföra mina pengar. Trots allt inte mina barn det gäller. Som vanligt får barnet höra din farmor får betala. Hon får hela barnbidraget och underhåll och barnet bor nästan bara hos farmorn. Pappan är sjuk och anses dom olämplig. Men kan farmor få bidragen delade eller anmäla mamman varje gång hon gör så? Varför gör soc inget mot mamman? Reser jorden runt o skickar barnet hos min mamma. Jag sitter här o ryker...

• Svar på tråden Gällande brors dotter
  • Mrs Moneybags
    Leonel skrev 2016-01-22 10:50:22 följande:

Hej allihopa.

Det är så mycket som hänt men det sista som hände idag var att brors dotter fått löss och skolan ringer idiot mamman som säger som vanligt att hon får vänta tills hon kommer hem. Jag som är faster går och köper lusmedel och ber henne överföra mina pengar. Trots allt inte mina barn det gäller. Som vanligt får barnet höra din farmor får betala. Hon får hela barnbidraget och underhåll och barnet bor nästan bara hos farmorn. Pappan är sjuk och anses dom olämplig. Men kan farmor få bidragen delade eller anmäla mamman varje gång hon gör så? Varför gör soc inget mot mamman? Reser jorden runt o skickar barnet hos min mamma. Jag sitter här o ryker...

Om barnet bor mest hos farmor tycker jag att farmor ska kontakta socialen i kommunen och fråga hur hon kan göra i ett sånt här fall. Jag känner en farmor som hade sina barnbarn på heltid och därmed fick barnbidragen med mera så att det skulle gå runt ekonomiskt. 
  • Leonel
    Mrs Moneybags skrev 2016-01-22 11:27:01 följande:
    Om barnet bor mest hos farmor tycker jag att farmor ska kontakta socialen i kommunen och fråga hur hon kan göra i ett sånt här fall. Jag känner en farmor som hade sina barnbarn på heltid och därmed fick barnbidragen med mera så att det skulle gå runt ekonomiskt. 
    Tack för svaret. Eftersom mina föräldrar inte har det så jätte bra ekonomiskt, så vill dem att flickan bor heltid hos dem o även får pengarna så det går runt. Mamman gör ändå ingen nytta. Att ens barn har fått löss och man inte går o hämtar barnet. Är detta en mamma????
  • Lena

Jag skulle inte hämta mitt barn om det har löss. Antingen får det handlas när det kommer hem eller av barnvakten.

• Leonel
    Lena skrev 2016-01-22 12:13:28 följande:

Jag skulle inte hämta mitt barn om det har löss. Antingen får det handlas när det kommer hem eller av barnvakten.

Eftersom barnet var hos sin mor så var det hennes uppgift, men tyvärr sa hon vänta tills jag slutar jobb.
  • Litet My
    Lena skrev 2016-01-22 12:13:28 följande:

Inte jag heller, däremot behandlar man ju så fort man slutat jobba. Löss är ju inget som kräver akut hämtning såsom magsjuka gör.
  • Monkii
    Leonel skrev 2016-01-22 21:56:54 följande:

Eftersom barnet var hos sin mor så var det hennes uppgift, men tyvärr sa hon vänta tills jag slutar jobb.

Jag förstår inte riktigt, skolan ringde barnets mamma och sa att hon har löss, mamman sa att hon fixar det efter jobbet, varför ska du ingripa då?
  • Leonel
    Monkii skrev 2016-01-22 22:21:42 följande:

Jag förstår inte riktigt, skolan ringde barnets mamma och sa att hon har löss, mamman sa att hon fixar det efter jobbet, varför ska du ingripa då?

Eftersom dottern ringer min mor o storgråteroch hatar sig själv. Ska man då vänta??? Varför jag ingriper är för att jag fick köra dottern hit o dit
  • Litet My
    Leonel skrev 2016-01-22 23:54:16 följande:
    Eftersom dottern ringer min mor o storgråteroch hatar sig själv. Ska man då vänta??? Varför jag ingriper är för att jag fick köra dottern hit o dit
    Nu ändrar du ju hela storyn...
  • Leonel
    Litet My skrev 2016-01-23 01:00:45 följande:
    Nu ändrar du ju hela storyn...

Nej jag ljuger inte. Såhär gick det till, när skolan ringde mamman och mamman sa att hon skulle hämta henne efter hon slutat jobbet så börjar dottern ringa till min mamma istället. Förstår du nu?

Så storgråter hon och säger att hon är äcklig och fröken sett löss i hennes hår. Så då kunde min mamma inte säga stanna. Stackars barn!!!!!!!!

• Emmabo

Fast känns inte som en akut anledning att åka från sitt jobb direkt.

Svar på tråden Gällande brors dotter