• Leonel

Gällande brors dotter

Hej allihopa.

Det är så mycket som hänt men det sista som hände idag var att brors dotter fått löss och skolan ringer idiot mamman som säger som vanligt att hon får vänta tills hon kommer hem. Jag som är faster går och köper lusmedel och ber henne överföra mina pengar. Trots allt inte mina barn det gäller. Som vanligt får barnet höra din farmor får betala. Hon får hela barnbidraget och underhåll och barnet bor nästan bara hos farmorn. Pappan är sjuk och anses dom olämplig. Men kan farmor få bidragen delade eller anmäla mamman varje gång hon gör så? Varför gör soc inget mot mamman? Reser jorden runt o skickar barnet hos min mamma. Jag sitter här o ryker...

• Svar på tråden Gällande brors dotter
  • Monkii
    Leonel skrev 2016-01-27 13:09:02 följande:
    Jag undrar vad mamman skulle göra om mina föräldrar skulle ta vårdnaden? Tror inte saker o ting skulle bli bättre, även hennes släkt ser henne som ett problem och säger att mina föräldrar ska ta vårdnaden. Min mamma säger alltid gud ska straffa mamman och barnet är hon rädd att förlora om soc får höra allt. Min mamma är glad dem gånger då mamman har flickan, vill inte vara taskig och ta bort barnet ifrån sin mor heller. Detta är jobbigt.
    "ta" vårdnaden? Hurdå?
  • Leonel
    Monkii skrev 2016-01-27 12:56:43 följande:

Ni orkar inte med mamman det förstår man, men om nu din mamma skulle få vårdnaden om sitt barnbarn hur ska ni orka då? Mamman kommer inte försvinna ur dotterns liv. Jag tror inte att det är en bra lösning att lägga mer ansvar på din mamma, hon klarar ju inte ens av som det är nu. Det är mamman som behöver få hjälp att ta hand om sitt barn och varken du eller din mamma kan ge det. Det finns många ensamstående och det är tyvärr inte alls ovanligt att man inte orkar eller kan hantera situationen med egna sociala problem och barnens uppfostran på det. Vad har mamman för diagnoser?

Min.mamma har tillräckligt med min bror då hon många ggr behöver besöka hans hem för han mår psykiskt dåligt, hon vill samtidigt inte ha vårdnaden för ett barn ska växa upp med mamma kärlek. Jag vet inte men det är inte rätt att tänka så heller. Hon är glad om barnet sköter skola o allt, det gör flickan. Går och kommer i tid. Ah jag vet inte, vissa dagar orkar jag bara inte höra att mamman gjort si eller så. Vet inte vad mamman kan ha för diagnoser, ingen aning.
  • Leonel
    Monkii skrev 2016-01-27 13:12:56 följande:

"ta" vårdnaden? Hurdå?

Ja om mina föräldrar fick hela vårdnaden så skulle mamman störa dem hela tiden och vilja ha tillbaka vårdnaden. Henne orkar min mamma inte med och barnet kommer vilja gå till mamma för hon ör den biologiska, jag vet inte men det är så sorgligt att man skaffar barn och sköter inte mkt..

.
  • SoulsWillRise

Jag undrar vad mamman skulle göra om mina föräldrar skulle ta vårdnaden? Tror inte saker o ting skulle bli bättre, även hennes släkt ser henne som ett problem och säger att mina föräldrar ska ta vårdnaden. Min mamma säger alltid gud ska straffa mamman och barnet är hon rädd att förlora om soc får höra allt. Min mamma är glad dem gånger då mamman har flickan, vill inte vara taskig och ta bort barnet ifrån sin mor heller. Detta är jobbigt.

Det går tyvärr inte att ta vårdnaden. Det är därför det är så jäkla viktigt att allt blir dokumenterat! Annars har ni ingenting att luta er tillbaka på om det skulle inträffa nånting.
  • SoulsWillRise

Stopp ett litet tag. Säger din mamma högt så flickan hör: Gud ska straffa mamman och barnet? Eller jag fattar inte. Nu frågar jag rent ut: Skulle flickan ha det bättre hos farmor och farfar? Hur kan då farmor känna sig taskig om det är det flickan verkligen behöver mest? Allt låter verkligen jätte snurrigt. Ni vill väl flickans bästa alltihopa?
  • Monkii
    Leonel skrev 2016-01-27 13:15:51 följande:
    Ja om mina föräldrar fick hela vårdnaden så skulle mamman störa dem hela tiden och vilja ha tillbaka vårdnaden. Henne orkar min mamma inte med och barnet kommer vilja gå till mamma för hon ör den biologiska, jag vet inte men det är så sorgligt att man skaffar barn och sköter inte mkt..

.
    Mamman kommer såklart att få träffa sitt barn även om din mamma fick vårdnaden om flickan, att kalla det för att störa är ju lite galet. Flickan behöver sin mamma även om någon annan har vårdnaden. Så om din mamma inte känner att hon orkar med barnbarnet och mamman så är det nog inte så lämpligt.
  • Leonel
    SoulsWillRise skrev 2016-01-27 13:24:40 följande:

Stopp ett litet tag. Säger din mamma högt så flickan hör: Gud ska straffa mamman och barnet? Eller jag fattar inte. Nu frågar jag rent ut: Skulle flickan ha det bättre hos farmor och farfar? Hur kan då farmor känna sig taskig om det är det flickan verkligen behöver mest? Allt låter verkligen jätte snurrigt. Ni vill väl flickans bästa alltihopa?

Nej när barnet är med så är det ingen som säger ngt om mamman, för barnet har sin mamma och pappa, när det ser ut som nu är båda föräldrarna sjuka men absolut pratas det inget om mamman eller pappan. Absolut ha det bäst hos mina föräldrar men samtidigt vill min mamma ha det såhär för det är stort ansvar och dem är gamla.
  • SoulsWillRise
    Monkii skrev 2016-01-27 13:38:57 följande:

Mamman kommer såklart att få träffa sitt barn även om din mamma fick vårdnaden om flickan, att kalla det för att störa är ju lite galet. Flickan behöver sin mamma även om någon annan har vårdnaden. Så om din mamma inte känner att hon orkar med barnbarnet och mamman så är det nog inte så lämpligt.

Håller nog med om detta. Tyvärr verkar det som ni måste acceptera läget då ni varken orkar ringa till soc eller orkar ha kontakt med flickans mamma.

Jag sitter och funderar på din bror. Är han omyndigförklarad? Mamman är sjuk, jobbig, barn misshandlare, olämplig som förälder osv. Din bror är sjuk han med, och klarar inte ens av att ta hand om sig själv. Men honom är det synd om. Jag förstår inte ekvationen. Han klarar inte av att ta hand om sig själv men ändå har han en dotter på 10 år??? Och du skrev nåt om att alla hans tjejer har varit sjuka. Har han fler barn? Helt otroligt att ni verkar lägga hela skulden på mamman.
  • Leonel
    Monkii skrev 2016-01-27 13:38:57 följande:

Ja men det förstår vi också att hon ska träffa mamman fast det kommet inte bli större förändring
  • SoulsWillRise
    Leonel skrev 2016-01-27 13:59:58 följande:

Nej när barnet är med så är det ingen som säger ngt om mamman, för barnet har sin mamma och pappa, när det ser ut som nu är båda föräldrarna sjuka men absolut pratas det inget om mamman eller pappan. Absolut ha det bäst hos mina föräldrar men samtidigt vill min mamma ha det såhär för det är stort ansvar och dem är gamla.

Okej så i grund och botten vill din mamma att det ska se ut såhär? I grund och botten vill hon inte ha vårdnaden om flickan? Då tror jag att jag börjar förstå varför ni inte fortsätter att ringa till soc.

Jag förstår också att din mamma inte orkar att ha vårdnaden om flickan. Det är ju inte hennes ansvar för fem öre och hon har ju definitivt inte valt att situationen ser ut som den gör. Problemet är mamman och din bror. Två vuxna människor som anser sig såpass mogna att hoppa i säng med varandra men att dom sen inte kan hantera konsekvenserna av sitt handlande. Dvs flickan. Hon är oskyldig i allt detta. Fy bubblan för att vara i hennes situation utan vuxna som tar ansvar.
Svar på tråden Gällande brors dotter