SoulsWillRise skrev 2016-01-27 09:26:19 följande:
Jag förstår det faktiskt, du har egna barn och måste orka med dom. Det enda jag kan råda dig till är att ni fortsätter att ringa. Se till att ha allting dokumenterat för annars ser det ut som om ni ser vad som händer med flickan men ni gör ingenting för att hjälpa henne. Vet inte om du svarade på min fråga så jag ställer den igen. Orkar du ta fighten och ringa till soc? Vad säger skolan? Sen måste din mamma lära sig att säga nej!! Antingen får det här fortsätta som det gör eller så slår hon näven i bordet och säger att nu jävlar i helvetet får det vara nog. Hon får barnbidrag och underhållsbidrag, då kan hon banne mig handla själv allt som flickan behöver. Men varför ska hon gör det för om hon märker att hon inte behöver? Hon kanske tror att farmor VILL köpa allt till flickan? Jag tänker om din mamma är konflikträdd kanske flickans mamma inte ens vet om hur illa hon tycker det är att hon ska behöva handla allt. Kommunikation är a och o. Det ska inte behövas påpeka att flickan behöver mat eller kläder, men om ni bara låter det fortgå är det ju inte så lätt att göra en förändring. Ni måste börja visa hur jäkla förbannade ni är över situationen. Och ni måste förändra den nu. Annars är det tyvärr såhär det kommer att se ut. Det är bara att acceptera.
Hur är det med dig själv, vågar du konfrontera mamman? Har du nån gång gjort det och hur länge har det här pågått?
Jag har mina egna barn som jag måste orka med. Min egen familj och ja allt som handlar om oss. Jag har ringt och skällt ut mamman men tyvärr fått höra att hon har rätt. Hur kan man tycka att man har rätt? Går ej att diskutera. Soc o skolan har samarbetat men inget har hänt när det gäller barnmisshandeln. Hon har mycket lögn i bagaget, alla tror väl på henne. Vi orkar inte med den sjuka mamman, men som det ser ut så gillar vi bara läget. När barnet är sjuk så ringer hon sin mamma frpn skolan, mamma jag är sjuk, åk hem och var hemma själv. Har barnet jätte hög feber så är det inte allvarligt enligt mamman. Nej jag förstår inte hur min mamma orkar... Hon ska bannemej handla allt. Vissa ggr gör hon, andra ggr inte. Säger till flickan att gå och farmor kan köpa tex födelsedagspresent som hon ska ha med sig till kompisens kalas. Vi orkar inte med mamman.