SoulsWillRise skrev 2016-01-26 19:45:26 följande:
Men alltså, förlåt men jag hänger verkligen inte med. Hon lämnar alltså flickan hos farmor utan farmors vetskap? Och vad gör farmor åt det? Hon måste väl ändå ifrågasätta varför i helv... hon gör så? Eller tar hon bara emot flickan? Det låter helt knäppt att en mamma gör så mot sitt eget barn. Tänk om inte farmor är hemma? Vart ska flickan ta vägen då? Är hon inte orolig över om dottern får mat i magen? Tak över huvudet? Om farmor inte är hemma och flickan irrar omkring och hon blir kidnappad? Eller vet mamman att hon kan bete sig såhär då farmor eller nån annan aldrig ifrågasätter varför? Har ni pratat med mamman om att flickan kan flytta hem till farmor? Om hon föredrar att leva singellivet så hon kan knulla runt borde det inte vara några problem för er att få vårdnaden om flickan? Eller handlar det om ekonomin för mamman? Ni borde anmäla och åter igen anmäla, hade det handlat om min familjemedlem som far så fruktansvärt illa hade jag stått utanför soc varje morgon, jag hade tagit hjälp av skolan, gått till tidningen, ja vad som helst. Det låter fruktansvärt alltihopa.
Jag ryker alltså, varje gång hon gör såhär mot sitt barn är det jag som ryker. Min mamma har alltid ställt upp och hon har alltid sagt ja till sitt barnbarn, eftersom pappan är sjuk så ställer mina föräldrar alltid upp. Eftersom mamman utvecklar hat hos barnet så hatar barnet mer o mer för varje gång detta händer. Ja, mamman skiter totalt i barnet. Lämnat henne utanför farmors hus flera ggr, i regn och snö. Barnet ringer till farmor och storgråter, vet inte riktigt om jag ska kalla hennes mamma för mamma. Tro mig, min mamma har ingen vetskap i detta då barnet kommer. När vi säger till mamman att hon absolut inte får göra såhär så fortsätter hon bara. Mamman älskar väl singellivet och mer barn kommer hon aldrig skaffa. Men herregud, SOC vet allt. Dem vet precis hela historien och vid anmälan så drar dem in henne och hon säger att vi ljuger. Min mamma orkar inte anmäla mer, hon och alla i övriga familjen är trötta på henne. Jag som är faster till barnet tycker bara synd om pappan och barnet...