Leonel skrev 2016-01-26 22:49:49 följande:
Mamma är mest rädd för att soc ska placera henne hos ngn annan och ingen får träffa barnet. Försöker förklara för min mamma att så komemr det ej bli. Vi andra i familjen blir också trötta av att se flickan göra som hon vill dvs kommer och går när hennes mamma vill. Så tröttsamt. Vi skulle säkert få flickan men det är också en tidsfråga och när min mamma många ggr säger, nej jag pallar inte anmäla varje gång mamman lämnar henne här då hon egentligen inte borde vara här. Jag är bara så trött på allt detta, att min mamma inte anmält mamman varje gång hon gjort såhär, min mamma vill samtidigt att flickan ska växa upp med sin mamma så hon får mamma kärlek och ingen brist i det. Också feltänkt.... Tack för din tid men snart kommer nog flickan själv få välja då hon är såpass gammal som ca 12...
Jadu, knepigt läge :/ då vet jag tyvärr inte mer vad ni kan göra. Du som är faster till flickan, kan inte du anmäla? Din mamma borde få nåt slags stöd i allt detta så hon förstår att hon inte kommer förlora flickan om socialen beslutar för att omhänderta henne. Självklart kommer ni få träffa henne och jag är rätt övertygad om att ni kommer anses som mest lämpliga för det det. Ni behöver inte vara rädda för att förlora henne. Du hade egna barn va?
Försök att återigen anmäla mamman och försök övertyga din mamma att anmäla igen.
Och igen och igen och igen och igen och igen och igen och igen tills det verkligen händer nåt.
Skriv även ner allting på datorn eller för hand och lämna sen in till soc. Skicka mejl och beskriv hela situationen så ärligt som möjligt. Skolan, vad säger dom? Kan inte dom också hjälpa till med en anmälan?