• Leonel

Gällande brors dotter

Hej allihopa.

Det är så mycket som hänt men det sista som hände idag var att brors dotter fått löss och skolan ringer idiot mamman som säger som vanligt att hon får vänta tills hon kommer hem. Jag som är faster går och köper lusmedel och ber henne överföra mina pengar. Trots allt inte mina barn det gäller. Som vanligt får barnet höra din farmor får betala. Hon får hela barnbidraget och underhåll och barnet bor nästan bara hos farmorn. Pappan är sjuk och anses dom olämplig. Men kan farmor få bidragen delade eller anmäla mamman varje gång hon gör så? Varför gör soc inget mot mamman? Reser jorden runt o skickar barnet hos min mamma. Jag sitter här o ryker...

• Svar på tråden Gällande brors dotter
  • Leonel
    Monkii skrev 2016-01-25 18:28:16 följande:

Men om du hade en genuin oro och konkreta exempel när du gjorde socanmälan och de inte tagit det på allvar ska du givetvid anmäla igen. Men istället går du på om löss o utlandsresor och nämner att farmor vill ha vårdnaden och pengarna. Det är ganska lätt att tro att ni vill smutskasta mamman när du berättar allt det och sen kommer på att hon blivit misshandlad. Om socanmälan var lika virrig förstår man att de inte tar er på allvar.

Du kanske missförståd d hela. Eftersom jag startade en tråd om löss så blev jag tvungen att komma med annat som mamman gjort o gör för barnet. Tro mig, jag är den sista som skulle ljuga och hitta på. Vi smutskastar inte. Mamman och pappan är noglika störda. När barnet är hos sin mamma saknar hon farmor, hon var van vid att vara med farmor även när föräldrarna var tillsammans. När föräldrarna gick isär så fick mamman o pappan behålla den gemensamma vårdnaden och när det inte funkade fick mamman ensam vårdnad och flickan skulle bo hos sin men varannan helg träffa sin pappa och farmor hjälpa till. Inte ens det funkade, mamman skickar henne när mamman vill och när mamman ska hitta på ngt. Det kan vara resor inrikes eller utrikes. Skulle du vara i våran situation vilket jag inte önskar skulle du säkert också anmält mamman, men eftersom det hänt så mycket hela tiden så vet jag inte heller vilket jag ska berätta. När man inte kan hämta sitt barn tex från fritids, ja då ringer man skolan och meddelar detta, har också hänt fler ggr då fritids ringt min mamma o sagt att barnet blivit lcar och även vid stängning så dök mamman inte upp så fick mina föräldrar hämta barnet. Då sitter mamman på tex tåg där hon totalt skiter o sitt barn och även skolan gjort flera anmälningar, inte hjälper. Jag sitter inte här o ljuger!!!
  • Leonel
    SoulsWillRise skrev 2016-01-25 18:41:53 följande:

Hej ts. Jobbig situation och stackars flicka. Har ni en öppen dialog med skolan? Då kanske ni tillsammans kan göra en anmälan till socialen? Jag tycker det är skrämmande om socialen inte tar det på allvar. Det är ju tjänstefel om inte ens polisen tar det på allvar om det gäller misshandel av flickan. Sen undrar jag, din bror. Var finns han i allt detta?

Soc säger att pappan är sjuk och mina föräldrar är kanske för gamla så tror dem väl att det är bäst att bo hos mamman. Jag vet inte men alla vi är jätte teötta på detta. Ska mamman ha ensam vårdnad och barnet fortf bo hos sin mor? Det tycker jag är fel. Sen när det tex handlar om sportlov nu snart så vet vi att flickan blir skickad till mina föräldrar och mamman har tagit ledigt för att själv ha kul. Ska hon då fortf bo hos sin mamma? Tröttsamt
  • vindruvan

Jag håller med om att om ni vore så oroliga så gå upp till soc/polisen och sätt er där tills ni fått prata med någon som tar det ni säger på allvar.

Har svårt att tro att ingen myndighet brytt sig om både ni och skola anmält.

Om varken mamma eller pappa klarar av attvara föräldrar, farföräldrar är för gamla så sa flickan omplaceras till ett fungerande hem.

• SoulsWillRise
    Leonel skrev 2016-01-25 20:40:27 följande:

Soc säger att pappan är sjuk och mina föräldrar är kanske för gamla så tror dem väl att det är bäst att bo hos mamman. Jag vet inte men alla vi är jätte teötta på detta. Ska mamman ha ensam vårdnad och barnet fortf bo hos sin mor? Det tycker jag är fel. Sen när det tex handlar om sportlov nu snart så vet vi att flickan blir skickad till mina föräldrar och mamman har tagit ledigt för att själv ha kul. Ska hon då fortf bo hos sin mamma? Tröttsamt

På vilket vis är han sjuk? Jag tycker synd om dina föräldrar då detta inte är deras ansvar. Vart ser ni helst att flickan bor? Hos din bror? Har han umgänge med flickan? Har ni kämpat för att det ska finnas gemensam vårdnad? Ledsen för alla frågor. Men det måste finnas hjälp att få. Familjerätten?
  • Monkii
    Leonel skrev 2016-01-25 20:36:43 följande:

Du kanske missförståd d hela. Eftersom jag startade en tråd om löss så blev jag tvungen att komma med annat som mamman gjort o gör för barnet. Tro mig, jag är den sista som skulle ljuga och hitta på. Vi smutskastar inte. Mamman och pappan är noglika störda. När barnet är hos sin mamma saknar hon farmor, hon var van vid att vara med farmor även när föräldrarna var tillsammans. När föräldrarna gick isär så fick mamman o pappan behålla den gemensamma vårdnaden och när det inte funkade fick mamman ensam vårdnad och flickan skulle bo hos sin men varannan helg träffa sin pappa och farmor hjälpa till. Inte ens det funkade, mamman skickar henne när mamman vill och när mamman ska hitta på ngt. Det kan vara resor inrikes eller utrikes. Skulle du vara i våran situation vilket jag inte önskar skulle du säkert också anmält mamman, men eftersom det hänt så mycket hela tiden så vet jag inte heller vilket jag ska berätta. När man inte kan hämta sitt barn tex från fritids, ja då ringer man skolan och meddelar detta, har också hänt fler ggr då fritids ringt min mamma o sagt att barnet blivit lcar och även vid stängning så dök mamman inte upp så fick mina föräldrar hämta barnet. Då sitter mamman på tex tåg där hon totalt skiter o sitt barn och även skolan gjort flera anmälningar, inte hjälper. Jag sitter inte här o ljuger!!!

Men om det bara handlat om löss så hade det inte funnits anledning att tro att mamman inte tar hand om barnet. Om ni ska komma nånstans med anmälan så fokusera på det som är relevant och utelämna knulla festa nya kärleken osv för det är smutskastning.
  • Leonel
    Monkii skrev 2016-01-25 21:27:51 följande:
    Men om det bara handlat om löss så hade det inte funnits anledning att tro att mamman inte tar hand om barnet. Om ni ska komma nånstans med anmälan så fokusera på det som är relevant och utelämna knulla festa nya kärleken osv för det är smutskastning.
    Ok ok, om det nu är smutskastning så varför väljer en mamma annat än sitt barn? Varför inte prioritera barnet först, jag skulle aldrig lämna mina barn hemma ensam på natten och gå ut och festa, en sådan mamma är vad hon är. Ja hon knullar o festar och skiter i barnet. Hur mycket behöver soc få anmält??? Det borde väl räcka? När ett barn vaknar på natten och undrar vart mamman tagit vägen, så är det en sådan mamma som är mamma till min brors dotter......
  • Leonel
    SoulsWillRise skrev 2016-01-25 20:57:18 följande:
    På vilket vis är han sjuk? Jag tycker synd om dina föräldrar då detta inte är deras ansvar. Vart ser ni helst att flickan bor? Hos din bror? Har han umgänge med flickan? Har ni kämpat för att det ska finnas gemensam vårdnad? Ledsen för alla frågor. Men det måste finnas hjälp att få. Familjerätten?
    Min bror har autismliknande tillstånd, asperger, tourette, vet inte mer vad han har på sin lista. Men han mår även dåligt psykiskt i perioder. Flickan tycker jag mycket synd om, när mina barn har allt så ser jag mycket väl på henne att hon vill vara som dem, ha ett tryggt hem, en mamma som prioriterar sitt barn som nr 1, inte lämnar barnet hemma ensamt om nätterna, en mamma som bryr sig. I så många år så har soc och familjerätten inte varit till ngn hjälp. Också kanske för att det är i perioder som mamman beter sig så, oftast då hon är fullt koncentrerad på nya förhållanden, när hon är singel så verkar hon inte skicka barnet till mina föräldrar. Det säger barnet själv. Sen tycker jag också synd om mina föräldrar som gjort klart sitt med sina barn, dem är pensionärer och behöver egentid och jag som har barn brukar nästan aldrig lämna barnen hos dem för jag ser att dem har d tillräckligt med brors dotter. :(Gemensam vårdnad hade dem men för att få slut på att skicka barnet när hon vill osv så ville brorsan själv ge ensamvårdnad.
  • Leonel
    SoulsWillRise skrev 2016-01-25 20:57:18 följande:
    Vi skulle se det som ett stort plus om flickan fick bo hos mina föräldrar. Min mamma är mest rädd för att barnet ska bli omhändertaget, så synd då. Bror träffar henne när han kommer hem till mina föräldrar. Annars bor han själv i gruppbostad med hjälp. Detta är så jobbigt, att se sitt egna kött och blod hanteras på detta vis är såå synd.
  • Monkii
    Leonel skrev 2016-01-25 21:50:27 följande:

Ok ok, om det nu är smutskastning så varför väljer en mamma annat än sitt barn? Varför inte prioritera barnet först, jag skulle aldrig lämna mina barn hemma ensam på natten och gå ut och festa, en sådan mamma är vad hon är. Ja hon knullar o festar och skiter i barnet. Hur mycket behöver soc få anmält??? Det borde väl räcka? När ett barn vaknar på natten och undrar vart mamman tagit vägen, så är det en sådan mamma som är mamma till min brors dotter......

Allt du säger tyder såklart på att hon sätter sig själv främst men det i sig är inte tillräckligt för att anmäla. Det är däremot misshandeln som du skrev om. Om du tycker att farmor ska ha vårdnaden så nämn inte till soc att mamman knullar.
  • Leonel
    Monkii skrev 2016-01-25 22:08:07 följande:
    Allt du säger tyder såklart på att hon sätter sig själv främst men det i sig är inte tillräckligt för att anmäla. Det är däremot misshandeln som du skrev om. Om du tycker att farmor ska ha vårdnaden så nämn inte till soc att mamman knullar.
    Ok att hon knullar men vem ska komma som nr1 ???
Svar på tråden Gällande brors dotter