SoulsWillRise skrev 2016-01-25 20:57:18 följande:
På vilket vis är han sjuk? Jag tycker synd om dina föräldrar då detta inte är deras ansvar. Vart ser ni helst att flickan bor? Hos din bror? Har han umgänge med flickan? Har ni kämpat för att det ska finnas gemensam vårdnad? Ledsen för alla frågor. Men det måste finnas hjälp att få. Familjerätten?
Min bror har autismliknande tillstånd, asperger, tourette, vet inte mer vad han har på sin lista. Men han mår även dåligt psykiskt i perioder. Flickan tycker jag mycket synd om, när mina barn har allt så ser jag mycket väl på henne att hon vill vara som dem, ha ett tryggt hem, en mamma som prioriterar sitt barn som nr 1, inte lämnar barnet hemma ensamt om nätterna, en mamma som bryr sig. I så många år så har soc och familjerätten inte varit till ngn hjälp. Också kanske för att det är i perioder som mamman beter sig så, oftast då hon är fullt koncentrerad på nya förhållanden, när hon är singel så verkar hon inte skicka barnet till mina föräldrar. Det säger barnet själv. Sen tycker jag också synd om mina föräldrar som gjort klart sitt med sina barn, dem är pensionärer och behöver egentid och jag som har barn brukar nästan aldrig lämna barnen hos dem för jag ser att dem har d tillräckligt med brors dotter. :(Gemensam vårdnad hade dem men för att få slut på att skicka barnet när hon vill osv så ville brorsan själv ge ensamvårdnad.