• VeronikaMary

Ivf Sahlgrenska 2016

Hej!Jag är en tjej på 35 år gammal och min sambo är 36 år gammal,Efter att v ha försökt

att bli gravida utan att lyckas så gick jag till en läkare för att utreda på och få reda på om det

var något fel,någonstans inom mig kände jag på mig att det var något och då visades det

sig att jag har pco och vi har nu kommit så långt med utredningen att vi inom lite över tre

månader ska börja med ivf på Sahlgrenska,vi har har en tuff resa framför oss.Nu vill

jag gärna ha kontakt med andra som är i samma situation som oss,Skriv gärna!!

• Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016
  • Jadu
    VeronikaMary skrev 2016-09-08 09:53:03 följande:

Jag vet faktiskt inte än,har inte pratat med läkaren om det än men jag får säkert reda på det när det börjar o närma sig

Håller tummarna att dessa 2 månader går fort så ni får börja.
  • VeronikaMary

Tack det hoppas jag med,tycker det är så jobbigt att behöva vänta men förstår att det är det bästa.Hur går det för dig?

Jadu skrev 2016-09-08 10:36:13 följande:

Håller tummarna att dessa 2 månader går fort så ni får börja.

• Jadu
    VeronikaMary skrev 2016-09-08 10:44:59 följande:

Tack det hoppas jag med,tycker det är så jobbigt att behöva vänta men förstår att det är det bästa.Hur går det för dig?

Man vill ju gärna att allt händer nu.

Det står still, ska börja först vid okt mensen så ev äggplock är v 43.

Vart igår och beställde sprutorna då vårt apotek inte hade dem o köpte med mig vaginaltabl så vi har dem hemma.
  • VeronikaMary

Men åh fy vad jobbigt att behöva vänta ????Förhoppningsvis så går tiden ändå fort så du snart går komma i gång.

Ja det är skönt o ha allt hemma jag hämtade ut allt med en gång också så slipper men oroa sig.

Det kommer vara dyrt när man köper allt första gången men sen går hllgkonstandsskyddet på så dom sista två omgångarna jag tog ur kostade det inte nått alls ????

Jadu skrev 2016-09-08 11:11:19 följande:

Vart igår och beställde sprutorna då vårt apotek inte hade dem o köpte med mig vaginaltabl så vi har dem hemma.

Jadu skrev 2016-09-08 11:11:19 följande:

• Jadu
    VeronikaMary skrev 2016-09-08 12:22:20 följande:

Men åh fy vad jobbigt att behöva vänta ????Förhoppningsvis så går tiden ändå fort så du snart går komma i gång.

Ja det är skönt o ha allt hemma jag hämtade ut allt med en gång också så slipper men oroa sig.

Det kommer vara dyrt när man köper allt första gången men sen går hllgkonstandsskyddet på så dom sista två omgångarna jag tog ur kostade det inte nått alls ????

Ja blev lite besviken att behöva börja på mens 2 men samtidigt är jag så lycklig att vi kan göra detta. Vi var lite inställda på att det skulle bli donation så va en riktigt härlig överraskning för oss :)

Det är tur att högkostnadsskyddet finns, blivit super dyrt annars. Men det hade det ju vart värt.

Hoppas det inte tar allt för lång tid för apoteket att beställa hem allt ????
  • Sarah32

Åh, jag förstår:(

Jag är på RD 5 nu och det är hemskt att bara gå och vänta! Fick heller inget till frysen så det blir ny stimulering och äggplock igen om detta inte funkar.

Kram på dig!

miamarina84 skrev 2016-09-07 20:37:49 följande:

Det sket sig. Bröt ihop o nu taggad inför ivf nr två då ingen kon till frysen heller :( äggplock v 45 :)

• Sarah32

Vad härligt att det är dags snart! Jobbigt att behöva vänta i 2 mån, men det är klart att man vill att allt ska bli så bra som möjligt. Lycka till!

VeronikaMary skrev 2016-09-08 09:25:25 följande:

Jag är tydligen lätt stimulerad så om dom sätter in ägg nu så kan det bli så att jag blir över stimulerad o det är inte bra så läkaren har beslutat att jag får vänta tills det har lugnat ner sig lite,känns lite som ett bakslag men vill juh inte att det ska bli över stimulering så får bara vänta ett tag.

• VeronikaMary

Tack det känns bra att det är på dags i morgon men är verkligen super nervös redan men det kommer säkert gå bra,är lite nervös att få vara i operations rummet själv så sambon inte ville följa med men det går säkert bra.

Hur går det för dig?

Sarah32 skrev 2016-09-08 18:33:24 följande:

Vad härligt att det är dags snart! Jobbigt att behöva vänta i 2 mån, men det är klart att man vill att allt ska bli så bra som möjligt. Lycka till!

• Totti90

Åh vad spännande! Lycka till imorgon. Vet du hur många ägg ungefär du har? Var inne på ultraljud idag. Ska göra äggplock på måndag och förhoppningsvis embryoinsättning på onsdag.. Hoppas dina två månaders väntan går fort..

VeronikaMary skrev 2016-09-08 19:06:36 följande:

Tack det känns bra att det är på dags i morgon men är verkligen super nervös redan men det kommer säkert gå bra,är lite nervös att få vara i operations rummet själv så sambon inte ville följa med men det går säkert bra.

Hur går det för dig?

VeronikaMary skrev 2016-09-07 21:44:02 följande:

Hej alla!Hur går det för er??I dag var jag på ultraljud på Sahlgrenska och fick reda på reda på att på fredag ska vi göra äggplock så spännande att det äntligen är dags men tyvärr så får vi vänta på att sätta in (ca två månader) men hoppas att det går fort ändå.Än så länge är man inte nervös men det kommer säkert på fredag om kag känner mig själv rätt ????

• Totti90

ja den väntan kan jag tänka mig nästan är värst ???? Kommer förhoppningsvis starta den tiden nästa onsdag. Håller tummarna att allt går vägen för dig ????

Sarah32 skrev 2016-09-08 18:31:09 följande:

Åh, jag förstår:(

Jag är på RD 5 nu och det är hemskt att bara gå och vänta! Fick heller inget till frysen så det blir ny stimulering och äggplock igen om detta inte funkar.

Kram på dig!

Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016