• VeronikaMary

Ivf Sahlgrenska 2016

Hej!Jag är en tjej på 35 år gammal och min sambo är 36 år gammal,Efter att v ha försökt

att bli gravida utan att lyckas så gick jag till en läkare för att utreda på och få reda på om det

var något fel,någonstans inom mig kände jag på mig att det var något och då visades det

sig att jag har pco och vi har nu kommit så långt med utredningen att vi inom lite över tre

månader ska börja med ivf på Sahlgrenska,vi har har en tuff resa framför oss.Nu vill

jag gärna ha kontakt med andra som är i samma situation som oss,Skriv gärna!!

• Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016
  • Sarah32

Tack! Och lycka till:)

Totti90 skrev 2016-09-08 21:53:26 följande:

ja den väntan kan jag tänka mig nästan är värst ???? Kommer förhoppningsvis starta den tiden nästa onsdag. Håller tummarna att allt går vägen för dig ????

• VeronikaMary

Allt gick jätte bra var jätte nervös men när jag väl kom in o fick morfinet o kroppen så kände jag inte något o kommer faktiskt inte i håg visa saker som dom har sagt till mig som min sambo har åter berättat för mig efteråt ????????Dom plockade ut tjugo ägg som ska frysas.

Men åh vad kul med äggplock för dig kan tänka mig att du längtar tills på måndag ni då o ännu mer tills på onsdag ????Tack det hoppas vi med nu har jag fått order från läkaren att jag ska vila hela dagen och inte göra några aktiviteter så nu har jag med all rätt o köra lite med sambon ????

Totti90 skrev 2016-09-08 21:50:30 följande:

Åh vad spännande! Lycka till imorgon. Vet du hur många ägg ungefär du har? Var inne på ultraljud idag. Ska göra äggplock på måndag och förhoppningsvis embryoinsättning på onsdag.. Hoppas dina två månaders väntan går fort..

• ivf februari
    Sarah32 skrev 2016-09-06 17:02:52 följande:

Hur går det för dig?

Visade negativt på test sen kom mensen. Ny omgång med sprutor om några veckor
  • Sarah32

åh, känner med dig!

är på RD 8 idag, men känner mig inte gravid....

Så fruktansvärt jobbigt detta är! Stort lycka till i nästa försök!

ivf februari skrev 2016-09-10 20:25:23 följande:

Visade negativt på test sen kom mensen. Ny omgång med sprutor om några veckor

• Tintin31

Hej, vill börja med att önska alla lycka till!

Vi har snart väntat i 6 månader (som läkaren sa att väntetiden skulle vara) och när jag pratade med Sahlgrenska för några veckor sen sa de att det stämde med den beräknade väntetiden.. När fick ni kallelse inför IVF? Man är ju så otålig nu när man vet att det närmar sig.. ????

• ivf februari
    Tintin31 skrev 2016-09-12 20:56:37 följande:

Vi har snart väntat i 6 månader (som läkaren sa att väntetiden skulle vara) och när jag pratade med Sahlgrenska för några veckor sen sa de att det stämde med den beräknade väntetiden.. När fick ni kallelse inför IVF? Man är ju så otålig nu när man vet att det närmar sig.. ????

Då vet du inte hur lång tid det kan vara kvar heller då? Står du även uppe på listan för att eventuellt få sista minuten tid?
  • ivf februari
    Sarah32 skrev 2016-09-11 14:14:10 följande:

åh, känner med dig!

är på RD 8 idag, men känner mig inte gravid....

Så fruktansvärt jobbigt detta är! Stort lycka till i nästa försök!

Tack. Vi får hoppas att de lyckas för dig... :)
  • Tintin31

[quote=76965109][quote-nick]ivf februari skrev 2016-09-12 22:02:54 följande:[/quote-nick]

Då vet du inte hur lång tid det kan vara kvar heller då? Står du även uppe på listan för att eventuellt få sista minuten tid?

[/

De säger i mitten av oktober typ.. Men får man en kallelse precis innan eller ett par veckor.. Eller hur funkar det? Jo, vi är även med på kort varsel. ????

• miamarina84
    Tintin31 skrev 2016-09-12 20:56:37 följande:

Sju månader skulle väntetiden ta. Från sluter av januari till augusti/ september. Men tack vare kortvarsellistan kom vi in i juni då de ringde :)
  • Jenny E

Hej,

Jag har inte läst hela tråden. Men jag har en fråga som ni förhoppningsvis kan hjälpa mig med. Vi ringde Sahlgrenska i slutet av augusti och då sa de att väntelistan är 7-8 månader och med kortvarsel 5-6mån. Vi mailade då vårdgarantikansliet och nu ringde IVF kliniken upp och nu sa de att normalaväntetiden är 4-5 månader och på kortvarsel listan så kan man få tid inom 3 månader. För mig låter dessa svar väldigt olika och vet inte vilket jag ska tro på.

Så mina frågor är, hur länge väntade ni innan ni fick ert första besök? Stod ni på kortvarsel listan? Var er utredning redan klar?

Tacksam för svar!

Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016