• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Pusheen
    Sally Cinnamon skrev 2016-04-20 11:18:10 följande:

Åh lättnaden efter ett lyckat KUB! Jag bara sitter och ler vid mitt skrivbord.

Stort grattis! Så skönt för dig. Nu kan du slappna av (ett tag )

När får man svaret? Direkt efter ultraljudet eller måste man vänta till man ska till mvc nästa gång och de säger resultatet eller får man hem det på brev?
  • Sally Cinnamon

Tack! De räknar ut det direkt, ingen väntetid. Och man får en konkret siffra som de kan förklara om man vill. Var sjukt nervös innan men nu - Fågelkvitter och fanfarer!

• Pusheen
    Sally Cinnamon skrev 2016-04-20 11:42:13 följande:

Tack! De räknar ut det direkt, ingen väntetid. Och man får en konkret siffra som de kan förklara om man vill. Var sjukt nervös innan men nu - Fågelkvitter och fanfarer!

Tack för svaret!

Ok, då vet jag att vi kommer få resultatet nästa fredag när vi gör testet. Sjukt nervös!

Grattis igen
  • Mariana79
    Sally Cinnamon skrev 2016-04-20 11:42:13 följande:

Åh gud så skönt! Är så nervös - jag har mitt på måndag!
  • irrbloss_83

Vad skönt! Stort grattis! Jag får vänta ytterligare två veckor, men håller tummarn för att det blir fågelkvitter och fanfarer för oss också! :)
  • Libra1

Usch! Idag fick jag en blödning i samband med ett toalettbesök. Det slutade igen. Min BM tyckte vi skulle avvakta. Man blir så orolig. Vecka 14 nu.

• jewel

Vad underbart! Förstår att du är extra glad idag! :)
  • jewel
    Libra1 skrev 2016-04-20 13:07:58 följande:

Usch! Idag fick jag en blödning i samband med ett toalettbesök. Det slutade igen. Min BM tyckte vi skulle avvakta. Man blir så orolig. Vecka 14 nu.

Blä för blödningar! :( Vet du hur moderkakan sitter? Verkar vara vanligt att börja blöda vid den här tiden om moderkakan ligger lågt. Förstår att du är extra orolig med tanke på vad du har varit med om innan. Håller tummarna!

Jag hoppas att vi alla slipper blödningar snart så att vi kan njuta ordentligt av att vara gravida. Men på ett sätt känns det lite bättre att fler blöder, det verkar ju vara vanligt o gå bra i de allra flesta fall.
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016