• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Libra1

Jag hatar när det blöder och sen gör ont i ryggslutet. Idag blev det rött i toastolen. Allt såg ju så bra ut förra veckan. Vad kan ha gått fel nu? Vecka 14 nu. :(

• Amie77
    Libra1 skrev 2016-04-24 21:29:59 följande:

Jag hatar när det blöder och sen gör ont i ryggslutet. Idag blev det rött i toastolen. Allt såg ju så bra ut förra veckan. Vad kan ha gått fel nu? Vecka 14 nu. :(

Att du aldrig får ha det lugnt! Fy fan. Men känsliga slemhinnor och livmodertapp är väl de troligaste bovarna. Tar du fortfarande något progesteron?
  • irrbloss_83
    Amie77 skrev 2016-04-24 21:11:51 följande:
    :D Nej, det borde ju finnas bara ett sätt, men jag har iofs också en amerikansk app som säger 11+1 idag. Men iom att alla andra ställen säger 11+0 så går jag på det. :)

irrbloss: Nej, en dag hit eller dit spelar ju verkligen ingen roll rent praktiskt barnet har ju en 4-veckorsperiod som det kommer på om det inte är för tidigt fött eller överburet. Men psykologiskt så är det i alla fall så här i början för mig viktigt att känna att jag kommer till ny vecka. Är ju så spännande allt! :)
    Jag tror de räknar annorlunda i USA, för enligt min amerikanska app har jag ändå fler dagar kvar på graviditeten än på mina svenska. Så jag tror att det i slutändan blir samma sak... Fast jag förstår vad du menar. Jag roar mig varje lördagmorgon med att läsa alla "nya veckor" i mina appar och internetsidor. 

Länktips förresten, den här gravidkalendern är riktigt rolig bitvis: alphamom.com/pregnancy-calendar-overview/
  • irrbloss_83
    Usch! Jag förstår verkligen att du hatar det. Håller tummarna för att det ger sig snart och du får vara gravid ifred! :)
  • Amie77
    irrbloss_83 skrev 2016-04-24 21:40:44 följande:
    Jag tror de räknar annorlunda i USA, för enligt min amerikanska app har jag ändå fler dagar kvar på graviditeten än på mina svenska. Så jag tror att det i slutändan blir samma sak... Fast jag förstår vad du menar. Jag roar mig varje lördagmorgon med att läsa alla "nya veckor" i mina appar och internetsidor. 

Länktips förresten, den här gravidkalendern är riktigt rolig bitvis: alphamom.com/pregnancy-calendar-overview/
    Kul länk! Har sparat den. :D
  • CB1982

Blod är ju inget man vill se överhuvudtaget när man är gravid.

Har tänkt lite på om det är så att du ska ta det lugnt och vila igen? Kanske kan få igenom en sjukskrivning?

Vill inte skrämma dig men det kan ju vara hotande missfall och då ska man ju vara sängliggande.

Tycker att du ska ringa gyn igen och prata med dom. Nu när man kommit över de magiska 12 veckorna vill man ju kunna slappna av. Överdriv gärna för då viftar dom inte bort det så lätt.

Vill inte gyn så ring din barnmorska, det brukar vara lättare att få tid där.

Önskade så att du/ni slapp genomlida detta.

Hoppas att det inte kommer mer blod för er nu resten av graviditeten.

Kramar
  • jewel

Nej vad jobbigt! Det är verkligen hemskt med blödningar. Hoppas att det avtagit nu. Kram!
  • Libra1

Tack alla! Man blir så orolig. :(

Det slutade direkt igen. Har kontaktat min BM. Annars åker vi till gynakuten imorgon. Gillar inte att det gör ont i ryggslutet. Får jätteont när jag går.

• Mariana79

Kub utfört och vul.... Inget foster.. har tillbakavuxit... hinnsäck en hade ff vuxit, därav mina fortsatta symptom.. Fostret dog strax efter första vulet i v 7+3... tomhet, hopplöshet och tröstlöst....

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016