Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Jag har också problem med huvudvärk, hade det förra graviditeten också. För mig är det viktigt att dricka mycket vatten o vila så mycket som möjligt. Jag har även börjat ta järntabletter eftersom mitt hb var lågt senast. Förra graviditeten sjönk mina järndepåer väldigt mycket så jag kollar ferritinet varje gång jag är på MVC. Annars tror jag att huvudvärken ofta kan bero på hormoner. Värktabletter hjälper inte för mig tyvärr.
Hey tjejer hur går det för er ? Tänkte titta in här o hejja på er och uppdatera hur d gått . Mitt missfall blev mer dramatiskt fick infektion i livmodern två dagar efter jag skrev här, hade räster så fick skrapa sen hade jag en fet myom som började växa under graviditeten mellan 10-15 CM som innan graviditeten bara var några mm (jag vet låter galet) var inlagd ett par dagar för infektionsvärdet låg på över 200 så blev antibiotika intervenöst sen blev utskriven för att fortsätta med tabletter hemma. Nu har jag operation (lapartomi) för myomet om två veckor, var tvungen att vänta på infektionen skulle lägga sig. Efter operationen måste ja vänta minst 3-4 månader innan jag kan försöka igen för att livmodern ska hinna återhämta sig så de är mest den biten som är jobbigast, väntetiden alltså. Usch de är bara att bita ihop. Grattis till er som det går bra för och beklagar till er som d inte gick lika bra för.
Nu brukar man ju inte få problem med blodtrycket i graviditeten så tidigt, men kanske värt att kolla upp? Då jag fick högt blodtryck efter v 30 i graviditeten fick jag problem med huvudvärk.
Usch! Järnbrist kan ha den effekten. Be om ett hb också. Jag fick ordentlig järnbrist förra grav. och det kändes precis som en bihåleinflammation, hade liksom ont i huvudet och hela ansiktet.
Samma här
Jag har kronisk migrän och spänningshuvudvärk sen innan och har ju alltid fått höra att det kan försvinna vid en graviditet. Det har inte blivit ett skit bättre. Fick sluta att ta min förebyggande medicin då man inte fick ta den om man är gravid.
Nu har migränen eskalerat igen och jag vet snart inte vart jag ska ta vägen!
Varit hemma från jobbet någon/några dagar varje vecka pga det.
Coca-Cola kan hjälpa, vet det låter konstigt. Jag har experimenterat olika mediciner i mer än halva mitt liv..
Jag har Citodon som min dr har sagt att jag kan ta men olika bud om den och det känns inte bra att trycka i sig så starka tabletter flera dagar i veckan.
Tog en kombination av två panodil, en Citodon och en burk-Cola och det funkade häromdagen. Kanske funkar även utan Citodon för din del?
Jag tänkte själv kontakta min läkare och be om hjälp. Jag står snart inte ut längre!
Kram
Jag har också börjat få huvudvärk. Tar en alvedon ibland. Annars kanske lite friskluft? Det lättar lite för mig.
Visst är det hemskt! Men du får migrän varje dag också? Stackare. Jag har fått migrän 3 ggr, så några dar utan det extra påslaget i alla fall.
Jag vill helst inte ta värktabletter alls. Jag har tagit alvedon när jag får migrän. Och sen lägger jag mig och sover med en handduk blött med riktigt kallt vatten i pannan. 10h senare brukar det ha släppt. Men blöt handduk och sömn funkar ju inte på jobbet. :/
Koffein brukar funka för mig också, typ coca cola. Men det ska man ju också vara försiktig med som gravid.
Puh.. vi mår skit, får inte ta till några hjälpmedel men förväntas prestera som vanligt för graviditet är minsann ingen sjukdom.... Vill bara dra täcket över huvudet några dar nu.
Hey tjejer hur går det för er ? Tänkte titta in här o hejja på er och uppdatera hur d gått . Mitt missfall blev mer dramatiskt fick infektion i livmodern två dagar efter jag skrev här, hade räster så fick skrapa sen hade jag en fet myom som började växa under graviditeten mellan 10-15 CM som innan graviditeten bara var några mm (jag vet låter galet) var inlagd ett par dagar för infektionsvärdet låg på över 200 så blev antibiotika intervenöst sen blev utskriven för att fortsätta med tabletter hemma. Nu har jag operation (lapartomi) för myomet om två veckor, var tvungen att vänta på infektionen skulle lägga sig. Efter operationen måste ja vänta minst 3-4 månader innan jag kan försöka igen för att livmodern ska hinna återhämta sig så de är mest den biten som är jobbigast, väntetiden alltså. Usch de är bara att bita ihop. Grattis till er som det går bra för och beklagar till er som d inte gick lika bra för.
Tjejer, är det nån av er som har erfarenhet av hypothyreos och graviditet. Det vanliga är ju att man behöver höja dosen när man är gravid men för mig är värdena snarast bättre än de brukar vara...
Är det nåt mysko på gång då, tro?