• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Gingerpool
    Amie77 skrev 2016-04-29 15:23:00 följande:
    Kommer att fixa med sånt efter RUL iom att den inte gäller ändå.

Pusheen: Så härligt! Grattis!
    För mig är det mer att om det dyker upp något på en undersökning nu som påverkar senare så täcks det inte av försäkringen om den inte tecknades innan det kom fram. Om jag förklarar skitdåligt så är det för att jag har feber. :D
  • Amie77

Ah, då jag skaffade förra gången så fick jag för mig att det gällde v 23 oavsett. Alltså allt som man vet v 23 räknas in oavsett när den tecknades... Men det kan ju ha ändrats eller så hade jag missuppfattat. Vilket försäkringsbolag har ni? Vi har Trygg Hansa med sonen och har haft sedan jag var gravid.

• Amie77

Verkar som att vissa saker ersätts innan v 22. Men tecknar nog inte förrän alldeles inna RUL i så fall.

• Kajo
    Pusheen skrev 2016-04-29 15:07:48 följande:

Rosa moln och fågelkvitter var det här!

Har fått se en superaktiv liten kotte sprattla runt.

Risken för kromosomavvikelser är 1:20000! Superlycklig!!

Jag får väl ge mig nu.. Det ÄR en liten kotte där inne trots att jag inte känner något

Åh jag sa väl det! Gud så skönt och fantastiskt! Grattis grattis grattis!

Jag lämnade blodprov idag, har tid den 11e. Kommer också vara nervös. Har du börjat få någon liten mage? Mina tarmar har helt checkat ut. Ena dagen är jag hård som bly, nästa lös som fil (usch det lät inte trevligt sorry)
  • JOLI
    jewel skrev 2016-04-29 17:44:38 följande:

Har du fortfarande ont? Håller tummarna för att det bara är vanlig växtvärk!

Går fram och tillbaka, i nuläget känns det inte alls! Pustar ut och försöker njuta nu, men fasen vad svårt! Jag trodde allt skulle vara glädje och lycka, men mest oro och rädsla hela tiden! (Självklart är vi lyckliga, men svårt att våga vara för lycklig)
  • Pusheen
    Kajo skrev 2016-04-29 23:01:08 följande:

Åh jag sa väl det! Gud så skönt och fantastiskt! Grattis grattis grattis!

Jag lämnade blodprov idag, har tid den 11e. Kommer också vara nervös. Har du börjat få någon liten mage? Mina tarmar har helt checkat ut. Ena dagen är jag hård som bly, nästa lös som fil (usch det lät inte trevligt sorry)

Ja, du hade rätt Tack <3

Det var mysigt för jag trodde bara de skulle kolla snabbt och hitta en bra bild på nacken men hon kontrollerade och visade precis allt! Urinblåsan på den var full och lilla kotten var kissnödig <3

Den vinkade till oss och sprattlade jäklar i det. Kändes helt overkligt men såå mysigt.

Har ett par kilo till godo redan så jag tycker mig nog inte kunna se någon mage direkt men det dröjer nog inte länge till. Nu vet jag lite mer var den finns också då hon körde runt med den där apparaten. Den låg där under sa hon. Jag har gått upp ett kilo, vet inte om det är mkt eller lite.

Jag är mest hård i magen! Tar järntabletter och tror det är därför. Som små harpluttar

Hoppas att din mage stabiliserar sig!

Det går snabbt till den elfte ska du se och det kommer gå lika bra för dig! Har du fått mage?

Kram
  • Gingerpool
    Amie77 skrev 2016-04-29 21:22:23 följande:

Verkar som att vissa saker ersätts innan v 22. Men tecknar nog inte förrän alldeles inna RUL i så fall.

Så kan man ju absolut göra - jag är mest seg att komma till skott och försäkringen gäller inte förrän den är betald, så jag kommer säkert vara närmre v20 när jag kommit så långt iaf. :D Valde Länsförsäkringars betalvariant, vi tecknade ändå nya livförsäkringar i samma veva.
  • Iskristall
    Pusheen skrev 2016-04-29 15:07:48 följande:

Rosa moln och fågelkvitter var det här!

Har fått se en superaktiv liten kotte sprattla runt.

Risken för kromosomavvikelser är 1:20000! Superlycklig!!

Jag får väl ge mig nu.. Det ÄR en liten kotte där inne trots att jag inte känner något

Grattis vad härligt!

Vi gjorde också kub-ul i onsdags! Så mysigt att få se den lille! Vi har små kottar trots att det inte känns än!
  • Amie77

Idag går vi in i v 13. Känns smått otroligt eftersom det känns som den första, osäkra delen är avklarad. MEN så kommer jag inte att känna förrän på onsdag - så länge ett litet pyre som verkar friskt finns där inne då så kommer jag att känna mig mer trygg. Så jag sparar "yay, har kommit till vecka 13"-firandet tills dess och hoppas att jag får fira. :)

• irrbloss_83
    Amie77 skrev 2016-05-01 09:45:44 följande:
    Idag går vi in i v 13. Känns smått otroligt eftersom det känns som den första, osäkra delen är avklarad. MEN så kommer jag inte att känna förrän på onsdag - så länge ett litet pyre som verkar friskt finns där inne då så kommer jag att känna mig mer trygg. Så jag sparar "yay, har kommit till vecka 13"-firandet tills dess och hoppas att jag får fira. :)
    Häftigt, är det KUB-ul för er på onsdag också? Vi verkar verkligen följas åt på dagen....

Hur mår du förresten? Några symtom? Jag verkar ha gått in i spökveckorna och har i princip inga symtom, till och med kissnödigheten och den värsta tröttheten är borta. Skönt!
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016