Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Jag får färre och färre symptom. Ingen gravidtrötthet kvar - nu bara vanlig "jobbtrötthet". :) Blir bättre med konstiga hungerskänslor också. Dock tappar jag fortfarande mycket hår och tycker inte om några smaksatta drycker.
Ja, så kul att vi följs åt hela tiden! Håller tummarna för oss på onsdag! Senaste VUL var 10+3 för mig så det känns som jäääättelänge sedan. :D
Här går det också framåt! Vecka 14 nu.
Nya jobbiga symptom är förstoppning, hemorojder, huvudvärk och början till foglossning. Samt att jag fortfarande knappt kan äta något varmt efter 15.00.
Tjoho.... Imorgon börjar jag jobbar deltid igen efter 3 veckors sjukskrivning. Skönt!
Alldeles nyss vibrerade det upprepade gånger långt nere och lite till höger i min livmoder (antar jag). Undrar om det är bebis? Har aldrig känt så förut. Inte förra graviditeten heller. Då var de första rörelser jag kände nervryckningar - det var så sparkarna kändes för mig. Inte som sprattel eller fjärilar utan som nervryckningar och ibland som att någon tryckte ett finger mot magen inifrån.
Iofs tycker jag att vecka 13 är alldeles för tidigt för att känna nåt, så det kan ju vara nåt annat också. Mycket som händer med tarmarna i dessa tider. :)
Alldeles nyss vibrerade det upprepade gånger långt nere och lite till höger i min livmoder (antar jag). Undrar om det är bebis? Har aldrig känt så förut. Inte förra graviditeten heller. Då var de första rörelser jag kände nervryckningar - det var så sparkarna kändes för mig. Inte som sprattel eller fjärilar utan som nervryckningar och ibland som att någon tryckte ett finger mot magen inifrån.
Iofs tycker jag att vecka 13 är alldeles för tidigt för att känna nåt, så det kan ju vara nåt annat också. Mycket som händer med tarmarna i dessa tider. :)
Iskristall och Pusheen > Grattis tjejer!! Åhh, det är så roligt att se lilla bebben. Det blir så fantastiskt verkligt då.
Jag har börjat känna lilla Pyret.
Första gången var redan i v.12, men då vågade jag inte riktigt lita på det. Den sista veckan har det varit gympapass dagligen kl 17.... det verkar bli en livlig krabat.. Precis som storasyster.
Är det nån mer som börjat känna rörelser?
Inte jag, inte vad jag har fattat i alla fall. Men jag är ju förstagångsgravid också så jag har inte direkt väntat mig att känna nåt än på en månad eller så.
Grymt avis på er som känner rörelser dock! Vill också! :P
Oj, hur virrig är jag? Ni har ju precis skrivit om rörelser. Vad kul att fler börjar känna.
Jag har inte vibrationer. Antingen så är det jättetydligt (gympapass) eller då och då känns det som att nån petar med ett finger inifrån. De första gångerna kändes som en pytteliten mus trampade lite och la sig tillrätta.