Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Idag har vi lyssnat på hjärtljud. Det är en livlig liten krabat där inne.
Måste också börja med järntillskott. Någon som testat Duroferon? Min mage gillar inte Niferex så ska testa det istället.
6 dagar till RUL!!! :)
Trevlig helg!
Pusheen: Vad kul! Modigt att fråga också. :D Vilken vecka är du i nu - jag har minne som ett såll tydligen.
Libra1: Vad spännande med RUL så nära! Jag fick börja med extra järn för ett par veckor sedan och skulle ta en Niferex varannan dag. Jag har aldrig haft problem med Niferex, men de hade det inte på apoteket så jag köpte Hemofer och tar istället två tabletter av det varannan dag. Vi får väl se om det har effekt, många verkar tycka att det inte är ilka bra som Niferex.
Måste också börja med järntillskott. Någon som testat Duroferon? Min mage gillar inte Niferex så ska testa det istället.
Trevlig helg!
Trevlig helg!
Åh vad mysigt att få höra bebis hjärta! Gjorde ni det hemma eller hos BM? Enligt min BM lyssnar man inte på hjärtat förrän vecka 24, för tidigare än så är det svårt att höra. Lite besvikelse, jag trodde det var väldigt mycket tidigare.
Har ni någon erfarenhet av sådan apparat man kan lyssna på hjärtat med själv? Är lite sugen.
Åh vad mysigt att få höra bebis hjärta! Gjorde ni det hemma eller hos BM? Enligt min BM lyssnar man inte på hjärtat förrän vecka 24, för tidigare än så är det svårt att höra. Lite besvikelse, jag trodde det var väldigt mycket tidigare.
Har ni någon erfarenhet av sådan apparat man kan lyssna på hjärtat med själv? Är lite sugen.
Då jag gjorde NIPT i vecka 14 så fick vi höra hjärtljuden. Hur mysigt som helst och storebror var dessutom med och såg storögd ut. :) Men då gick det genom UL-maskinen så det kanske är lättare då. Hon tryckte bara på ljudknappen så var det där utan att jag upplevde att hon "letade" efter ljudet.
För varje ny vecka man nu går in i känns helt fantastiskt! Är jag ensam om det?
Blir liksom ett steg närmare den stora önskan för varje dag / veckan
Det värmer lite extra varje fredag
Är i vecka 19 nu!
Börjat förstå att vi nu väntar barn och inte jämt tänka på missfall.
Känner också bebis sparka varje dag, 10 dagar kvar till RUL nu... längtar <3
För varje ny vecka man nu går in i känns helt fantastiskt! Är jag ensam om det?
Blir liksom ett steg närmare den stora önskan för varje dag / veckan
Det värmer lite extra varje fredag
Är i vecka 19 nu!
Börjat förstå att vi nu väntar barn och inte jämt tänka på missfall.
Känner också bebis sparka varje dag, 10 dagar kvar till RUL nu... längtar <3
Hej! Är ny här. Är i v 18 nu, har en vecka kvar till RUL, räknar ner dagarna. Är det någon som funderat över förlossningen? Jag känner mig orolig över bristerna i förlossningsvården, förlossningskador mm. Inte så mycket smärtan dock. Överväger kejsarsnitt, någon mer som tänkt på det?