Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Jag har ett foto där jag tycker min mage är tydlig i v 19, men för att vara helt ärlig nu i efterhand: nej, den syns inte så tydligt då. :D Så runt v 20-21 skulle jag tro att det hände förra gången.
Vi fick svar på vårt NIPT idag. Allt normalt med 13, 18, 21 och med könskromosomer + att vi ska ha en flicka till 97-98% säkerhet! :D Vi är jätteglada eftersom vi inte har några killnamn alls men dock färdigt med tjejnamn. Väldigt praktiskt. Haha.
Min mage är väldigt stor tycker jag själv. Får frågan om jag väntar tvillingar när folk får veta att jag bara är i v 18...
Jag har känt sparkarna ganska länge också.
Har inte mitt RUL förrän den 30/5 alltså 20+3 vilket är ganska sent tycker jag...
Dock tycker jag att tiden går så otroligt fort nu. Känns inte länge sedan man gick in i v 12...
Vi har beslutat att vi vill veta om man ser könet på RUL.
Fick se den lille busen idag! En riktig vilding verkar det vara där inne. Tårarna bara forsade ner av lycka!
Tänk vad lyckliga vi är, som har kunnat få denna hjälp på vägen, till ett litet mirakel. Helt fantastiskt! Så galet imponerande med alla hjälpmedel som finns.
Fick se den lille busen idag! En riktig vilding verkar det vara där inne. Tårarna bara forsade ner av lycka!
Tänk vad lyckliga vi är, som har kunnat få denna hjälp på vägen, till ett litet mirakel. Helt fantastiskt! Så galet imponerande med alla hjälpmedel som finns.
Någon som ska på Barnlängtans temadag den 28 maj i Stockholm? :)
www.facebook.com/events/237635423259405/
Första gången detta hände; mötte en kollega, hon tittade på min mage och frågade om jag var gravid
fniss!
Eeh... J-j-jaaa
Har stora kläder på mig på jobbet så ingen har sett det, trodde inte att det syntes
Känns fortfarande overkligt att JAG får vara gravid och inte alla andra som det har känts innan.
Trevlig helg önskar jag er alla!
Första gången detta hände; mötte en kollega, hon tittade på min mage och frågade om jag var gravid fniss!
Eeh... J-j-jaaa
Har stora kläder på mig på jobbet så ingen har sett det, trodde inte att det syntes
Känns fortfarande overkligt att JAG får vara gravid och inte alla andra som det har känts innan.
Trevlig helg önskar jag er alla!
Idag har vi lyssnat på hjärtljud. Det är en livlig liten krabat där inne.
Måste också börja med järntillskott. Någon som testat Duroferon? Min mage gillar inte Niferex så ska testa det istället.
6 dagar till RUL!!! :)
Trevlig helg!
Pusheen: Vad kul! Modigt att fråga också. :D Vilken vecka är du i nu - jag har minne som ett såll tydligen.
Libra1: Vad spännande med RUL så nära! Jag fick börja med extra järn för ett par veckor sedan och skulle ta en Niferex varannan dag. Jag har aldrig haft problem med Niferex, men de hade det inte på apoteket så jag köpte Hemofer och tar istället två tabletter av det varannan dag. Vi får väl se om det har effekt, många verkar tycka att det inte är ilka bra som Niferex.