• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Pusheen

Längtar också verkligen tills jag kan känna kotten <3

Tycker att magen växer så något händer där ju

• CB1982

Idag såg jag bebis sparka utanför magen ordentligt, så härligt ögonblick!

Jag är i vecka 19 nu, tiden springer iväg tycker jag.

Det är skönt nu när man kan känna bebis för då slappnar man av mer..

Jag köpte madrass, täcke, påslakan och spjälskydd samt något litet basis plagg på Gekås idag.

Men fy vad jobbigt det var att gå där inne, blev andfådd samt fick ont så att jag till slut såg ut som en anka när jag gick.

Vilar nu och får bli en lugn dag imorgon med. Tänk att det finns fördelar med att precis blivit arbetslös! Det trodde jag inte! Var mest deppig innan men tycker att det varit skönt när jag mått dåligt att bara kunna vara.

• CB1982
    Iskristall skrev 2016-05-22 16:00:03 följande:

Å vad härligt att få börja känna bebis! Jag längtar vidare så får vi se när det blir

Nä, vi har inte börjat köpa nåt än. Vi har inte vågat. Efter rul kanske haha eller så väntar vi ett par veckor till Kul att shoppa lite på gekås?! Jag har aldrig varit där, men hört att man kan fynda till bebis. Hoppas du hittar massa fint! Vagn är svårt. Har bara kollat runt på lite olika märken på nätet, skillnader och så.

Vet ni eller ska ni ta reda på kön?

Vi tänkte ta reda på könet om det går den 30/5 när vi har vårt RUL men egentligen hade jag velat vänta tills förlossningen men mannen vill så jag gav vika haha...

Ni då vet ni?
  • Kajo

Har fått lyssna på hjärtljud idag! Det gick väldigt fort att hitta:) Det va skönt! Nu är det 5veckor kvar till rul...lång väntan. Men ska försöka slappna av lite nu!

• jewel

Ja visst är det härligt att lyssna på hjärtljuden! <3

Jag gick in i v 20 idag! Imon kl 10 är det dags för RUL, ska bli så roligt att se bebisen igen o förhoppningsvis få veta om det är en liten pojke eller flicka. Jag känner mig så säker på att det är en tjej så om det är en kille kommer jag nog bli förvånad :) Men glad för vilket som såklart!

• jewel

Jag känner förresten rörelser o sparkar varje dag nu, så mysigt! Kände första sparken utanpå magen förra veckan. Just nu känner jag att jag alltid vill vara gravid, det är så mysigt!

• Pusheen

Jag vill också lyssna på mitt barn hjärta.

Har en dålig dag idag. Inbillar mig att jag klämde ihjäl bebisen i morse. Hade mitt foglossningsband på mig och böjde mig framåt. Någon längre ner i magen åkte från undersidan av bandet till övre sidan av bandet. Kändes som en vattenballong som man klämmer på. Inbillar mig att jag dödade bebisen.

Ingen telefontid hos mvc så de kunde jag inte fråga och endast tid för rul den 15:e.

• Kajo
    Pusheen skrev 2016-05-23 15:54:43 följande:

Har en dålig dag idag. Inbillar mig att jag klämde ihjäl bebisen i morse. Hade mitt foglossningsband på mig och böjde mig framåt. Någon längre ner i magen åkte från undersidan av bandet till övre sidan av bandet. Kändes som en vattenballong som man klämmer på. Inbillar mig att jag dödade bebisen.

Ingen telefontid hos mvc så de kunde jag inte fråga och endast tid för rul den 15:e.

Åh du ska inte vara orolig för det! Dom är så väldans bra skyddade där inne:) men om du känner dig orolig så be att få komma och lyssna. Det är visserligen inte helt säkert man hör något moderkakan är i vägen.
  • Amie77

Jag tror inte du behöver oroa dig alls! Igår så slängde sig blivande storbror helt plötsligt över mig och använder min mage att häva sig fram på. Gjorde hur ont som helst, men jag oroade mig inte för bebisen ändå. Storebror fick naturligtvis höra att han måste vara försiktig trots det.

Det är så spännande med alla RUL och rörelser nu! Och jag känner att jag ligger låååångt efter. :) I min förra tråd hade jag ett av de första BF-datumen och fick också barn först så där behövde jag aldrig "ligga efter". Jättelöjlig känsla! Haha.
  • Libra1

Det går som tur är inte att komma åt bebisen så lätt. Men jag får ofta ont fram av bältet. Tror det är för att livmodern sitter långt ner ännu. Blir nog bättre sen.
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016