• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • irrbloss_83
    jewel skrev 2016-05-24 11:59:41 följande:
    Nu har jag varit på RUL. Allt såg bra ut men jag ska tillbaka nästa vecka för det var två grejer de inte kunde se. O jag som var så säker på att det är en tjej blev väldigt förvånad när jag såg tydligt att det är en liten lillebror! <3
    Grattis till en fin liten pojke! :)
  • JOLI
    Amie77 skrev 2016-05-24 17:11:01 följande:

Ja, tror faktiskt råmjölken kan läcka så tidigt. "relativt tidigt" säger de här:

www.alltforforaldrar.se/artikel/br%C3%B6sten-under-graviditeten

Blev så himla paff, blev lite; oj, det är verkligen på riktigt-känsla!

Såg du skulle ha RUL om 3 veckor, vilket datum? Visst är det galet hur tiden springer?
  • Amie77
    JOLI skrev 2016-05-24 21:55:38 följande:
    Blev så himla paff, blev lite; oj, det är verkligen på riktigt-känsla!

Såg du skulle ha RUL om 3 veckor, vilket datum? Visst är det galet hur tiden springer?
    Ja, nu rasar det på! :) 15 juni har jag RUL. Tidigt på morgonen också, så skönt att få det gjort. Plus att de alltid är så försenade på UL på mitt sjukhus så jag tänker mig att de inte hunnit bli försenade om man är där vid åtta. :)
  • Pusheen
    Amie77 skrev 2016-05-24 22:00:14 följande:

Ja, nu rasar det på! :) 15 juni har jag RUL. Tidigt på morgonen också, så skönt att få det gjort. Plus att de alltid är så försenade på UL på mitt sjukhus så jag tänker mig att de inte hunnit bli försenade om man är där vid åtta. :)

Jag har också rul den 15:e
  • CB1982

Jag har mitt RUL på måndag, nervös och orolig då jag inte känt några sparkar sedan häromkvällen när man såg spark utanför magen.

När ska denna ständiga oro släppa? Tror tyvärr att den kommer hänga kvar hela graviditeten...

• Sally Cinnamon

Också RUL på måndag. Känner sparkar ibland, men inte varje dag.
    Prova klassikerna om du är orolig: att dricka något iskallt/varmt/kolsyrat, hoppa lite/ligg blickstilla, för oväsen och se om det blir nån reaktion? Stackars bebisar :)

• Kajo
    Pusheen skrev 2016-05-24 22:33:07 följande:
    Jag har också rul den 15:e
    Jag har mitt den 27e, känns så sent. Med tanke på att det bara är en vecka mellan oss
  • Libra1

RUL imorgon för mig. :)

Min BM lugnade mig med att man inte känner regelbundna fosterrörelser förrän i vecka 28. Men visst blir man livrädd. Riktigt jobbigt!!!

• FörstaIVF

Hej! Jag har en jättekonstig fråga... Är nu i vecka 15 och huden kring nedre delen av tjejmagen, alltså en bit under naveln, har börjat fjälla?! Och jag har inte solat! Kan det ha att göra med att huden börjar sträckas ut litegrann eller vad kan det va?? Jättekonstigt verkligen!

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016