• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • irrbloss_83
    Amie77 skrev 2016-05-23 16:46:05 följande:
    Jag tror inte du behöver oroa dig alls! Igår så slängde sig blivande storbror helt plötsligt över mig och använder min mage att häva sig fram på. Gjorde hur ont som helst, men jag oroade mig inte för bebisen ändå. Storebror fick naturligtvis höra att han måste vara försiktig trots det.

Det är så spännande med alla RUL och rörelser nu! Och jag känner att jag ligger låååångt efter. :) I min förra tråd hade jag ett av de första BF-datumen och fick också barn först så där behövde jag aldrig "ligga efter". Jättelöjlig känsla! Haha.
    Åh, du sätter ord på mina känslor känner jag. Känns också som om jag ligger ljusår efter "er i täten" :D Här är det inte ens minsta aning till sparkar fast jag längtar så att jag kan bli tokig! Jaja, det spelar ingen roll ändå, graviditeten varar lika länge oavsett, och just nu känns det som om jag vill vara gravid för evigt... Bara jag får känna sparkarna nån gång! :P
  • Pusheen

Tack för alla lugnande ord <3

Jag blev verkligen jättenojig då jag aldrig känt så innan. Kändes verkligen jättekonstigt och jag tänkte givetvis det värsta!

Jag känner också att jag ligger efter. Det måste verkligen hända en hel del de närmsta veckorna. Vill också bara få känna bebisen! Känner desperat efter varje dag men känner inget

• jewel

Nu har jag varit på RUL. Allt såg bra ut men jag ska tillbaka nästa vecka för det var två grejer de inte kunde se. O jag som var så säker på att det är en tjej blev väldigt förvånad när jag såg tydligt att det är en liten lillebror! <3

• Frmid
    jewel skrev 2016-05-24 11:59:41 följande:

Nu har jag varit på RUL. Allt såg bra ut men jag ska tillbaka nästa vecka för det var två grejer de inte kunde se. O jag som var så säker på att det är en tjej blev väldigt förvånad när jag såg tydligt att det är en liten lillebror! <3

Grattis :) en lillebror, så härligt!

Vårt RUL är på fredag, känns som tiden kryper fram..
  • JOLI

Grattis till en liten pojke :) längtar så jag spricker efter vårt RUL
  • JOLI

Sitter i soffan här hemma och kände för en stund sen att jag blev fuktig runt ena bröstvårtan, tittade efter och där var ett par droppar genomskinlig vätska med lite vitt i. Går in i vecka 16 imorgon, kan det redan vara mjölk som börjar läcka? Någon mer som haft det här?

• Amie77
    JOLI skrev 2016-05-24 15:48:33 följande:

Sitter i soffan här hemma och kände för en stund sen att jag blev fuktig runt ena bröstvårtan, tittade efter och där var ett par droppar genomskinlig vätska med lite vitt i. Går in i vecka 16 imorgon, kan det redan vara mjölk som börjar läcka? Någon mer som haft det här?

Ja, tror faktiskt råmjölken kan läcka så tidigt. "relativt tidigt" säger de här:
    www.alltforforaldrar.se/artikel/br%C3%B6sten-under-graviditeten
  • Amie77

Grattis, vad spännande! Och vad skönt att allt ser bra ut hittills.

Jaha, då är det 1-1 pojkar-flickor i denna tråd. ;)
  • Kajo

Åh så mysigt! Grattis till det fina resultatet än så länge :) Nu längtar man ännu mer! 5 veckor kvar...
  • Amie77

Jag kan inte fatta att jag har "bara" tre veckor kvar till RUL. Tycker tiden gått så fort efter första tolv veckorna. Men jag ska som sagt mellanlanda med ett privat UL nästa vecka så det är nog därför som det inte känns så långt också.

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016