Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Det gick jättebra idag! Är så lättad och lycklig! 1:9966. Och pyret sprattlade och vinkade till oss! Nu dröjer det 4-6 veckor innan nästa ultraljud. Har du fått er tid för rul än?
Ja, det tycker jag är det bästa! För då ser man ju verkligen att där är ett liv som verkar må bra. Åh jag längtar också till nästa ul. Ska bli spännande att få veta vad det är :)
Jag har fått för mig att många ivfbebisar blir pojkar, vad tror ni andra?
Vi har använt frysta spermier vid våra försök o jag har fått för mig att tjejspermier är lite tuffare o klarar mer så de kanske pallar nerfrysning o upptining bättre. Men det är bara min egen teori. Pojkspermier ska väl generellt vara snabbare så de kanske lyckas bättre när det är färska spermier. Vi får se vad som kommer ut i höst! ;)
Jag vet att det finns en tråd med omröstning här på forumet där den överväldigande majoriteten av barnen som kommit till genom IVF är pojkar. Men det är ju inte ett resultat som går att lita på.
I min och Sally Cinnamons förra tråd (vi fick barn hösten 2013) var de allra, allra flesta barnen pojkar. Bara en eller två tjejer om jag inte missminner mig. Så jag tror på det här med fler pojkar. :)
Hittade detta vid snabb googling: www.alltomvetenskap.se/nyheter/provrorsbefruktning-paverkar-konsbalansen
Verkar som om det påverkar lite, men inte så våldsamt.
Hoppar in här. Just nu i vecka 16+5 
Hoppar in här. Just nu i vecka 16+5
Hittade detta vid snabb googling: www.alltomvetenskap.se/nyheter/provrorsbefruktning-paverkar-konsbalansen
Verkar som om det påverkar lite, men inte så våldsamt.