• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Kajo
    JOLI skrev 2016-05-17 07:39:58 följande:
    Det är samma här! Vi går också in i vecka 15 imorgon och det känns verkligen inget!
    Ja det känns overkligt. Är det ditt första? Ibland känns magen lite större men då är det nog mest tarmarna som är svullna.
  • Pusheen
    Kajo skrev 2016-05-17 07:27:49 följande:

Hur mår alla? Jag går in i vecka 15 imorgon och känner nästan ingenting. Magen har inte växt så mkt heller. Känns lite spöklikt...

Hade väldigt mycket värk i fre och lör men sen ingenting. Va nog växtvärk för det kändes inte som mensvärk utan det drog mer nere i buken. Vad känner ni?

Är det bara en vecka mellan oss Kajo? Jag byter också vecka på onsdagar och jag går in i v 16 imorgon

Känner inte heller något direkt mer än magen som spänner ibland, lite molvärk ibland men absolut inte varje dag. Brösten har jag känt av sen dag ett.

Lite foglossningskänningar ibland om jag går lite mer och när jag vänder mig i sängen.

Min mage syns och känns mest när jag ligger ner. Allra mest om jag typ drar in magen så blir där en tydlig bula kvar som inte åker in det var så jag upptäckte den första gången. Börjar ta emot att böja sig ner till fötterna!

Lite lustig aptit, mest sugen på lätta och friska saker som kall mat och vattenmelon och isglass

Annars mår jag bra!

Kram
  • FörstaIVF
    Kajo skrev 2016-05-17 07:27:49 följande:

Hur mår alla? Jag går in i vecka 15 imorgon och känner nästan ingenting. Magen har inte växt så mkt heller. Känns lite spöklikt...
    Hade väldigt mycket värk i fre och lör men sen ingenting. Va nog växtvärk för det kändes inte som mensvärk utan det drog mer nere i buken. Vad känner ni?

Jag går in i vecka 14 idag och känner heller nästan ingenting och det syns verkligen inte heller... Men jag var på inskrivningssamtal igår då fick jag lyssna på hjärtljuden! <3 så det ska nog inte vara någon fara :)
  • JOLI
    Kajo skrev 2016-05-17 07:46:13 följande:

Ja det känns overkligt. Är det ditt första? Ibland känns magen lite större men då är det nog mest tarmarna som är svullna.

Ja det är första! Ja den svullnar upp lite ibland, men sen sjunker den tillbaka. Jag vill ju ha en liten bebismage snart
  • Libra1

Jag är i vecka 18 och kan inte dölja magen längre. Känns mysigt! :)

• Amie77
    Kajo skrev 2016-05-17 07:44:45 följande:
    Hur va det för dig första gången? När kom din tydliga mage då? Jag tycker också det är lång väntetid till nästa ultraljud.
    Jag har ett foto där jag tycker min mage är tydlig i v 19, men för att vara helt ärlig nu i efterhand: nej, den syns inte så tydligt då. :D Så runt v 20-21 skulle jag tro att det hände förra gången.

Vi fick svar på vårt NIPT idag. Allt normalt med 13, 18, 21 och med könskromosomer + att vi ska ha en flicka till 97-98% säkerhet! :D Vi är jätteglada eftersom vi inte har några killnamn alls men dock färdigt med tjejnamn. Väldigt praktiskt. Haha.
  • Kajo
    Pusheen skrev 2016-05-17 08:47:45 följande:
    Är det bara en vecka mellan oss Kajo? Jag byter också vecka på onsdagar och jag går in i v 16 imorgon

Känner inte heller något direkt mer än magen som spänner ibland, lite molvärk ibland men absolut inte varje dag. Brösten har jag känt av sen dag ett.

Lite foglossningskänningar ibland om jag går lite mer och när jag vänder mig i sängen.

Min mage syns och känns mest när jag ligger ner. Allra mest om jag typ drar in magen så blir där en tydlig bula kvar som inte åker in det var så jag upptäckte den första gången. Börjar ta emot att böja sig ner till fötterna!

Lite lustig aptit, mest sugen på lätta och friska saker som kall mat och vattenmelon och isglass

Annars mår jag bra!

Kram
    Ja det är det då :) Vi blev flyttat fram datumet två ggr i samband med ultraljud. Men dom där 1-2 dagarna spelar nog ingen roll i samband med födseln ändå. Den lär of inte komma det datumet ändå.

Jag provade att dra in magen innan, men tycker inte det visade så mkt. Jag är nog mest svullen om tarmarna. Ibland känns det dom en rund gravidmage, men det är nog mest inbillning.
    Jag är sugen på smaksatta drycker! Och då kan jag inte dricka kaffe.
  • Frmid
    Amie77 skrev 2016-05-17 14:28:24 följande:

Jag har ett foto där jag tycker min mage är tydlig i v 19, men för att vara helt ärlig nu i efterhand: nej, den syns inte så tydligt då. :D Så runt v 20-21 skulle jag tro att det hände förra gången.

Vi fick svar på vårt NIPT idag. Allt normalt med 13, 18, 21 och med könskromosomer + att vi ska ha en flicka till 97-98% säkerhet! :D Vi är jätteglada eftersom vi inte har några killnamn alls men dock färdigt med tjejnamn. Väldigt praktiskt. Haha.

Grattis, åh så mysigt att veta :D

Jag längtar till vårt RUL och hoppas den lille vill visa vad den är för nåt!
  • Pusheen
    Kajo skrev 2016-05-17 16:33:14 följande:

Ja det är det då :) Vi blev flyttat fram datumet två ggr i samband med ultraljud. Men dom där 1-2 dagarna spelar nog ingen roll i samband med födseln ändå. Den lär of inte komma det datumet ändå.

Jag provade att dra in magen innan, men tycker inte det visade så mkt. Jag är nog mest svullen om tarmarna. Ibland känns det dom en rund gravidmage, men det är nog mest inbillning.

Jag är sugen på smaksatta drycker! Och då kan jag inte dricka kaffe.

Haha, du testade alltså Jag ser min mest på morgonen i sängen innan jag går upp.

Ja ja, tids nog så får du också en fin liten bula på magen

Jag har fått ärva mammakläder av syrran så nu har jag släppt magen fri

Kul att vi är så nära! Som du säger så kommer den säkert inte just den dagen ändå.

Har jag frågat dig om ni ska ta reda på kön? (Gravidhjärna )
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016