• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Amie77

Med sonen hade vi TUL v 31, men denna gång kommer vi inte att få göra det då de plockat bort det extra ultraljudet. Lite synd tycker jag det är. Var så tryggt att få se en frisk och hälsosam bebis med bra flöden från moderkakan vid den tiden. Men det går ju att kolla privat i vecka 31 också om man vill.

• Kajo

Det har inte min BM sagt något om. Vilken klinik hår ni från Skåne på? Jag går på Capio i västra hamnen (def va nära jobbet). Jag känner spontant att alla ul är välkomna. Igår kom tiden för rul, 27 juni. Känns som en evighet!

• Kajo

Jag räknade på det nu, mitt rul kommer ske på dag 19+5. Är inte det ganska sent?

• JOLI
    Kajo skrev 2016-05-13 08:34:44 följande:

Jag räknade på det nu, mitt rul kommer ske på dag 19+5. Är inte det ganska sent?

Vi har också vårt ultraljud på 19+5! Vår BM sa att dom har vecka 19 som standard att göra ultraljudet, de har flyttat fram det från v18 för att det sker så mycket på en vecka, så man kan se så himla mycket tydligare då!

Vi har även fått ett ultraljud insatt nästa vecka (13+6) för att kolla mina äggstockar, då de svullnade upp rejält efter sprutstimuleringen. Så jag är både spänd inför det, men också nervös för att det ska vara något tokigt med lille busen i magen. Men vi hoppas och tror att allt ska vara fint där inne!
  • Pusheen
    Kajo skrev 2016-05-13 08:32:14 följande:

Det har inte min BM sagt något om. Vilken klinik hår ni från Skåne på? Jag går på Capio i västra hamnen (def va nära jobbet). Jag känner spontant att alla ul är välkomna. Igår kom tiden för rul, 27 juni. Känns som en evighet!

Jag går på landstingets mvc i Kävlinge där jag bor, de har inget ultraljud så det gör jag i Lund på lasarettet.

Seg väntan, man vill bara kunna se kotten när man vill! (Typ hela tiden )
  • jewel
    Kajo skrev 2016-05-13 08:34:44 följande:

Jag har på dag 19+1, hade på dag 19+3 med dottern. Känns bara bra att det är i v 20 så man kan se bättre, som JOLI skrev. Men väntan är ju jobbig såklart! ;)
  • irrbloss_83

Jag har mitt i 19+2 har jag för mig. Har ju relativt nyligen varit på UL (KUB) så jag har inget emot att vänta nån vecka "extra" :)

• Libra1
    Kajo skrev 2016-05-13 08:32:14 följande:

Jag går på Mama Mia i Malmö.
  • Sally Cinnamon

Vi har RUL v. 18+3. Minns inte när vi hade det med sonen men antagligen ungefär samtidigt iom att det är samma sjukhus och samma BM.

• Amie77

Jag har 18+3. Känns bra. Hade vecka 19+? förra gången och det kändes sent.

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016