• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • irrbloss_83
    Pusheen skrev 2016-05-11 20:47:16 följande:
    Spännande, det var ju inte mycket som skilde. Vi har gjort icsi så vi får väl se vad det blir i höst smile1.gif
    VI har också gjort ICSI, så det verkar som att det till och med är "mer" 50-50 än normalt. Spännande. 
    20/6 får vi förhoppningsvis veta vad lilla plutten är för nåt, då är det dags för RUL. 
  • Soffan83
    Pusheen skrev 2016-05-11 20:47:16 följande:

Spännande, det var ju inte mycket som skilde. Vi har gjort icsi så vi får väl se vad det blir i höst

Vi var oxå gjort icsi, så 50/50 :) blir spännande!
  • Pusheen
    Kajo skrev 2016-05-11 21:25:35 följande:

Nä inte så mycket mer än att bm såg att där va något längre ner i livmodern. Men hon tyckte att jag kunde leva som vanligt! Ska försöka slappna av lite nu. Vad har du för bf?

Vad skönt att du kan leva som vanligt och att allt såg så bra ut lugnar ju med.

Jag har BF 8/11, är du knappa två veckor efter mig?

Ska ni ta reda på kön?

Spännande värre med könen! Jag väntar som sagt tills den tittar ut
  • CB1982

Vi gjorde också icsi från frysta spermier, alla omkring tror att det är en flicka och när jag var på ultraljudet i fredags så såg man inget mellan benen enligt läkaren så det kunde betyda att det är en tjej som vi väntar men så tidigt ännu så får veta mer om 2 veckor då det är dags för Rul!

• Pipam

Vi gör RUL den 14e juni, då är jag i vecka 20... :)

Jag får vänta läääänge känns det som!

• Pusheen

Min bm sa att vi ivf:are får ett extra ultraljud i vecka 34 isch..

Har ni hört ngt om det? Undrar varför. Hon sa att det inte var av någon särskild anledning för någon risk eller så, bara att man kollade lite extra.

Måste ju vara någon anledning tycker jag..

• irrbloss_83
    Pusheen skrev 2016-05-12 10:37:22 följande:

Har ni hört ngt om det? Undrar varför. Hon sa att det inte var av någon särskild anledning för någon risk eller så, bara att man kollade lite extra.
    Jag har läst nåt om det i nån tråd här tror jag. Slutsatsen var att man gjorde så förr för att man ville se så att tillväxten var ok med IVF-barnen. Men många landsting har slutat med det extra ultraljudet nu eftersom det var lika normalt som för alla icke-IVF:are. 
    Jag bor i ett av de lite mer nordliga landstingen och vi får inget extra förutom det tidiga i typ v7-9. 
  • Libra1
    Pusheen skrev 2016-05-12 10:37:22 följande:

Många får göra TUL. Men jag vet inte om det gäller alla landsting. Skåne gör.
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016