• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Sally Cinnamon
    Iskristall skrev 2016-06-11 17:26:39 följande:
    Japp! Jag känner precis igen mig! Fast mitt växlar lite fram och tillbaka, vissa dagar värre än andra.

Man kan få svullna slemhinnor som gör att man blir täppt som graviditetssymptom.
    Mest fundersam över nysandet. Har ju hört om täppan, svullna slemhinnorna och det där. Men det går ändå inte att göra pricktest så länge man är gravid så får stå ut!
  • Iskristall
    Sally Cinnamon skrev 2016-06-11 17:34:41 följande:

Mest fundersam över nysandet. Har ju hört om täppan, svullna slemhinnorna och det där. Men det går ändå inte att göra pricktest så länge man är gravid så får stå ut!

Haha ja förstår. Jag har kopplat mitt nysande mest till svullna slemhinnor och ursäkta torkat snor som irriterar. Men ska erkänna att min sambo tyckt att jag borde allergitesta mig Fast jag har inte velat bli allergisk så jag har inte lyssnat på det örat haha
  • Amie77

Jag har haft riktiga förkylningar cirka 3 gånger sen jag blev gravid. Alltså inte "bara" nästäppa utan att jag känner mig förkyld med halsont och/eller hosta också. Den jag har nu har suttit i i två veckor. Suck!

Vi känner bebisen här nu också. Min man känner också utanpå magen för vi är helt synkade på när rörelserna sker. Oftast runt 7 på morgonen och 22 på kvällen men också där emellan. Känner små, små sparkar ibland, men mest vändningar och rullningar och ibland som ett litet ormbo i magen. :)

• Amie77
    Gingerpool - BF 15/10 

jewel - BF 16/10. Pojke.

Soffan83 - BF 19/10

Frmid - BF 19/10

CB1982 - BF 20/10 

Lallallalla - BF 24/10

Libra1 - BF 24/10

Queen5683- BF 26/10 

Sally Cinnamon - BF 28/10. Inte kollat kön.

Iskristall - BF 31/10. Flicka.

Pipam - BF 3/11

Pusheen - BF 8/11 

Amie77 - BF 12/11. Flicka.

Irrbloss_83 - BF 12/11 

Kajo - BF 16/11

JOLI - BF 16/11

Kärlekövervinnerallt - BF 19/11

Förstaivf - BF 21/11
  • JOLI

Någon mer som ökat kraftigt i vikt? Känner mig som en val! Inte alls kul med påklädning längre då ingenting passar (så det slutar varje morgon med tårar).

Är i vecka 18 och har gått upp 11 kilo!!!! Hör och häpna!!

Fasen vad det tar på mig! Har ju aldrig varit stor innan, men är så himla svullen nu.

Jag vet inte vart det kommer från heller, har ett väldigt aktivt jobb och äter nyttig och fräsch mat.

Kan det vara småätandet för att undvika illamående som visat sig så mycket?

Magen har blivit stor nu på senaste veckorna ÄNTLIGEN, men det är ju inte bara den som växer på mig, tyvärr!

• irrbloss_83
    Sally Cinnamon skrev 2016-06-11 17:21:08 följande:
    Nån mer med gravidnästäppa? Känner mig typ förkyld hela tiden. Funderar på om jag kan ha blivit allergisk mot nåt men det är samma inne som ute, hemma och på jobbet. Nyser och är täppt. Riktigt drygt är det och har hängt kvar i månader. Igenkänning någon?
    JA! Det är verkligen skitjobbigt. Har haft det i kanske 3-4 veckor nånting, och för två veckor sen så toppade jag det med en riktig mansförkylning där jag var tvungen att vara hemma från jobbet i två dagar. Och sen dess är det värre! Tittar längtansfullt på min nässpray mest hela tiden, när jag var förkyld fick jag "riktig" spray men nu får jag bara saltvattenspray. 
  • Amie77

Jag har gått upp 3-4 kg och går in i vecka 19 imorgon. Kan det vara så att du binder vatten? Graviditeten i sig kan inte vara mer än ett par kilo för oss nu.

• Amie77
    JOLI skrev 2016-06-11 19:46:15 följande:

Någon mer som ökat kraftigt i vikt? Känner mig som en val! Inte alls kul med påklädning längre då ingenting passar (så det slutar varje morgon med tårar).

Fasen vad det tar på mig! Har ju aldrig varit stor innan, men är så himla svullen nu.

Jag vet inte vart det kommer från heller, har ett väldigt aktivt jobb och äter nyttig och fräsch mat.

Magen har blivit stor nu på senaste veckorna ÄNTLIGEN, men det är ju inte bara den som växer på mig, tyvärr!

Svarade på JOLIs inlägg ovan.
  • irrbloss_83
    JOLI skrev 2016-06-11 19:46:15 följande:

Jag har ökat nånstans runt 5-6 kg och är i v 19 idag. Men jag har varit ganska noga med vad jag ätit och när eftersom jag startade på en vikt över 80 och inte vill gå upp så mycket mer. 
    Men det kan ju vara mycket vätska också... 
  • JOLI
    Amie77 skrev 2016-06-11 20:41:43 följande:

Jag har gått upp 3-4 kg och går in i vecka 19 imorgon. Kan det vara så att du binder vatten? Graviditeten i sig kan inte vara mer än ett par kilo för oss nu.

irrbloss_83 skrev 2016-06-11 20:56:09 följande:

Jag har ökat nånstans runt 5-6 kg och är i v 19 idag. Men jag har varit ganska noga med vad jag ätit och när eftersom jag startade på en vikt över 80 och inte vill gå upp så mycket mer. 

Men det kan ju vara mycket vätska också... 

Vätska har jag inte haft en tanke på, det kan ju bidra lite till vikten såklart! Har också vart väldigt noga med vad jag ätit, däremot slutade jag motionera när jag blev gravid. Blev tvärnej för motion av läkaren då mina äggstockar svullnade upp rejält av stimuleringen. Vecka 15 fick jag börja lite smått igen då de återgått till någorlunda ok storlek.

Ska prata med min BM om det, för det tar riktigt hårt på mig.
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016