• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Libra1

Jag har nyst sen jag blev gravid och är ofta tjock i näsan. Det beror nog på slemhinnorna. Det finns spray med koksaltlösning på Apoteket eller testa en nässkölj. :D

• Amie77
    Gingerpool - BF 15/10 

jewel - BF 16/10. Pojke.

Soffan83 - BF 19/10

Frmid - BF 19/10. Flicka.

CB1982 - BF 20/10 

Lallallalla - BF 24/10

Libra1 - BF 24/10

Queen5683- BF 26/10 

Sally Cinnamon - BF 28/10. Inte kollat kön.

Iskristall - BF 31/10. Flicka.

Pipam - BF 3/11

Pusheen - BF 8/11 

Amie77 - BF 12/11. Flicka.

Irrbloss_83 - BF 12/11 

Kajo - BF 16/11

JOLI - BF 16/11

Kärlekövervinnerallt - BF 19/11

Förstaivf - BF 21/11
  • Kajo

Är det fler än jag som är dåliga i magen? I två dagar nu har jsg vaknat på morgonen och måste gå på toa med en gång. Jag varvar hårda besök med lösa besök:/
    Igår va jag faktiskt hemma pga en kass mage. Borde jag prata med BM om detta?

• Frmid
    Kajo skrev 2016-06-14 06:37:47 följande:

Är det fler än jag som är dåliga i magen? I två dagar nu har jsg vaknat på morgonen och måste gå på toa med en gång. Jag varvar hårda besök med lösa besök:/

Jag är precis likadan, varvar från dag till dag. Var hemma 2 dagar förra veckan :/ har inte pratat med BM men kanske borde?
  • jewel
    Kajo skrev 2016-06-14 06:37:47 följande:

Min mage är också lite konstig, oftare lös än hård. Jag äter järntabletter, kan bero på det kanske. Men det varierar ganska mycket, har varit bättre senaste veckan. Har du googlat? ;)
  • Pusheen

Jag har också de senaste tre veckorna haft minst en natt då jag har haft hemsk magknip och varit lös i magen. Varit hemma från jobbet en dag pga det.

Inte så orolig, det är ju massor som händer där inne och möbleras om osv. Så tänker jag iaf.

• Amie77

Jag har lös mage denna graviditet precis som den förra. Hård mage ser jag inte ens röken av då jag är gravid. :) Det var därför bara positivt förra gången då jag började med Niferex för då blev min mage normal. :)

• irrbloss_83

Jag har också lite växlande. Ena dagen är det som cement och nästa dag löst. Lite besvärligt men inte oöverkomligt. Jag tänker att det antagligen beror på att bebis trycker och på hormoner.

• Kajo

Ok, skönt att vi kan prata lite skitsnack ;)
    Och att man inte är helt själv om detta.

• Pipam

Har vart på RUL idag! Allt såg bra ut och vi väntar en liten pojk!

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016