• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Pusheen
    Amie77 skrev 2016-06-14 22:04:16 följande:

Grattis så kul!

Då är det om jag inte missminner mig 4-3 till pojkarna och 2 överraskningar i tråden. :)

Usch, är nervös för mitt RUL imorgon. Har sett att allt var bra för två veckor sedan, men den UL-apparaten är ju inte alls lika bra som RUL-apparaten så det är inget som lugnar riktigt.

Lycka till imorgon! Har ju också mitt rul imorgon men jag har inte sett kotten sen i vecka 12. Blir spännande, jag är också nervös!
  • Frmid
    Kajo skrev 2016-06-14 21:57:16 följande:

När började du känna något? Jag har också moderkakan o framvägg enligt ul från kuben. Är i vecka 17+6 idag, men känner inget.

Började kännas tydligt när jag gått in i v 21, nån dryg vecka efter mitt RUL där barnmorskan sa att moderkakan låg i framvägg jag trodde mig ha känt nåt litet innan men inser ju nu att det hade jag inte alls :) är min första graviditet så det är väl normalt att känna nåt först nu vad jag förstått.

Nu är hon underbart aktiv, sparkar hon ska det jäklar i mig sparkas och röras runt :D
  • Kajo
    Pusheen skrev 2016-06-14 22:22:46 följande:
    Lycka till imorgon! Har ju också mitt rul imorgon men jag har inte sett kotten sen i vecka 12. Blir spännande, jag är också nervös!
    Ja lycka till!! Kram
  • Amie77

Tack för lycka till!

Det gick bara bra idag. Mått på exakt dagen rätt storlek, hjärta och hjärna och allt ser bra ut. 196 gram. :)

Nu känns det jättebra även om jag inte kommer att känna mig helt säker förrän i november.

Moderkakan fortfarande i framvägg på min vänstra sida så det dröjer nog ett litet tag innan vi känner väldigt tydliga sparkar.

• Pusheen

Hemkommen från ett lyckat rul! Så underbart att få se den lilla. Ville ju ej veta kön men kaaaaaaanske att jag själv kunde skymta att det är en tjej. I november vet vi om jag såg rätt eller inte

Hon ändrade inte mitt datum pga ivfen men om de hade fått säga själva så hade hon skjutit fram det en dag så tillväxten var bra.

Jag har också moderkakan i framvägg!

Helt slut nu. Helt överväldigad.. Måste vila nu.

Kram och tack för lyckönskningar <3

• irrbloss_83

Grattis till lyckade RUL!

Är det bara jag kvar nu som inte haft mitt? På måndag smäller det här hos oss :)

• Kajo
    irrbloss_83 skrev 2016-06-15 16:59:02 följande:

Grattis till lyckade RUL!

Är det bara jag kvar nu som inte haft mitt? På måndag smäller det här hos oss :)

Nix, jag har mitt den 27e. Så himla sent :(
  • Kajo
    Pusheen skrev 2016-06-15 16:04:09 följande:

Hemkommen från ett lyckat rul! Så underbart att få se den lilla. Ville ju ej veta kön men kaaaaaaanske att jag själv kunde skymta att det är en tjej. I november vet vi om jag såg rätt eller inte

Hon ändrade inte mitt datum pga ivfen men om de hade fått säga själva så hade hon skjutit fram det en dag så tillväxten var bra.

Jag har också moderkakan i framvägg!

Helt slut nu. Helt överväldigad.. Måste vila nu.

Kram och tack för lyckönskningar <3

Så skönt! Har tänkt på dig. Grattis grattis!!
  • irrbloss_83
    Kajo skrev 2016-06-15 17:01:42 följande:
    Nix, jag har mitt den 27e. Så himla sent :(
    En hel vecka efter mitt, jag förstår att du är otålig! Men det är väl så att den som väntar på nåt gott osv....
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016