• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Frmid
    Pipam skrev 2016-06-14 16:46:09 följande:

Har vart på RUL idag! Allt såg bra ut och vi väntar en liten pojk!

Grattis :D
  • jewel

Grattis! Vad roligt med en liten pojk till! :)
  • Pusheen

Härligt! Stort grattis
  • Zoe A

Är i v 22 nu och känner lite rörelser men inte så mycket. Har moderkakan i framvägg så det dämpar. Är det någon annan som har det och hur känns det för er?

• Libra1

Jag blir också kass i magen ibland. Helst när jag tagit en järntablett. Magen gillar inte det alls så varvar med Blutsaft och brus.

Förra grav var jag stenhård. Nu är jag en gallblåsa mindre och istället för kass dagligen har jag mer blivit normal. :D

• Frmid
    Zoe A skrev 2016-06-14 19:51:13 följande:

Är i v 22 nu och känner lite rörelser men inte så mycket. Har moderkakan i framvägg så det dämpar. Är det någon annan som har det och hur känns det för er?

Jag har också moderkakan i framvägg, är i v 22 (21+5) idag och jag har känt rejäla puffar blandat med mindre rörelser sen 1.5 vecka tillbaka ungefär. Samma tider på morgonen och kvällen, lite då och då under dagen :)
  • Kajo
    Frmid skrev 2016-06-14 21:03:36 följande:
    Jag har också moderkakan i framvägg, är i v 22 (21+5) idag och jag har känt rejäla puffar blandat med mindre rörelser sen 1.5 vecka tillbaka ungefär. Samma tider på morgonen och kvällen, lite då och då under dagen :)
    När började du känna något? Jag har också moderkakan o framvägg enligt ul från kuben. Är i vecka 17+6 idag, men känner inget.
  • Amie77

Grattis så kul!

Då är det om jag inte missminner mig 4-3 till pojkarna och 2 överraskningar i tråden. :)

Usch, är nervös för mitt RUL imorgon. Har ju sett att allt var bra för två veckor sedan, men den UL-apparaten är ju inte alls lika bra som RUL-apparaten så det är inget som lugnar riktigt.
  • Sally Cinnamon

Kände ev lite pirr tidigare, men 17+1 kom tydliga puffar. Har moderkakan delvis i framväggen. Men detta är ju andra barnet så det är vanligt att det känns mkt tidigare än för förstföderskor. Minns tyvärr inte när jag kände det första grav.

• Sally Cinnamon

Grattis! <3
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016