• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Amie77

Bra idé! Hamnar den länken i trådstart också så är den ju lätt att hitta (även om den hamnar i favoriter antar jag så snart man postat själv i den).

• Libra1

Tack för att du ändrade till mig jewel. Har inte orkat sitta vid datorn. Mår lite dåligt just nu då jag är i samma vecka som vi förlorade vårt förra barn. Det är tufft. Men lillebror sparkar på en massa. Känner t om det utifrån. <3

• jewel
    Libra1 skrev 2016-06-16 12:39:48 följande:

Tack för att du ändrade till mig jewel. Har inte orkat sitta vid datorn. Mår lite dåligt just nu då jag är i samma vecka som vi förlorade vårt förra barn. Det är tufft. Men lillebror sparkar på en massa. Känner t om det utifrån. <3

Jag förstår att du mår dåligt just nu. Jag har läst din blogg idag o gråtit, läste den även då det hände. Kan inte ens föreställa mig hur det kändes o känns för dig. Många minnen som kommer tillbaka nu såklart. Din dotter kommer få en levande lillebror, det är jag övertygad om! <3 Kramar!
  • Libra1
    jewel skrev 2016-06-16 13:13:51 följande:
    Jag förstår att du mår dåligt just nu. Jag har läst din blogg idag o gråtit, läste den även då det hände. Kan inte ens föreställa mig hur det kändes o känns för dig. Många minnen som kommer tillbaka nu såklart. Din dotter kommer få en levande lillebror, det är jag övertygad om! <3 Kramar!
    Tack! <3
  • Kajo
    JOLI skrev 2016-06-15 22:36:28 följande:
    Vi har ju samma dag, känns som en evighet kvar! Vi har ju samma BF också, det är lite kul att vi går så jämnt!
    Jaha, vad kul! Har du börjats känna något? Min mage har blivit ganska tydlig nu iaf. Men jag känner inget.
  • Amie77
    Libra1 skrev 2016-06-16 12:39:48 följande:

Förstår verkligen att du inte mår så bra nu. Tur att lillebror meddelar sin närvaro ofta dock och snart är denna graviditetsvecka över och då blir det förhoppningsvis inte samma sorts oro resten av graviditeten.

Själv har jag lite ont längst ner i höjd med höftbenen idag. Antar att man fortfarande kan känna växtvärk, men i kombination med inga sparkar idag (kan ju dock ligga så att det tar i moderkakan som till viss del är i framvägg) så blir jag ju oroad. Naturligtvis.
  • Libra1
    Amie77 skrev 2016-06-17 15:58:59 följande:
    Förstår verkligen att du inte mår så bra nu. Tur att lillebror meddelar sin närvaro ofta dock och snart är denna graviditetsvecka över och då blir det förhoppningsvis inte samma sorts oro resten av graviditeten.

Själv har jag lite ont längst ner i höjd med höftbenen idag. Antar att man fortfarande kan känna växtvärk, men i kombination med inga sparkar idag (kan ju dock ligga så att det tar i moderkakan som till viss del är i framvägg) så blir jag ju oroad. Naturligtvis.
    Jag blir också väldigt orolig när jag inte känner något. Idag är det väldigt lugnt och jag har lite ont. Önskar att man kunde slippa oroa sig och bara kunna njuta.

Jag längtar till dagen 22+0 för då tillhör vi förlossningen istället.

Hoppas du känner sparkar snart igen! <3
  • irrbloss_83

Här är det också dåligt på bebisfronten idag. Jobbar ju på sjukhus och har varit perifert involverad i två komplicerade förlossningar senaste dygnet. Och bara för det så är bebis toklugn och vill inte sparka alls på sin vanliga sparktid. Så nu är det förstås katastroftankar åt alla håll. Ska försöka sova och hoppas att det är bättre imorgon...

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016