• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Amie77
    Libra1 skrev 2016-06-17 21:07:20 följande:
    Jag blir också väldigt orolig när jag inte känner något. Idag är det väldigt lugnt och jag har lite ont. Önskar att man kunde slippa oroa sig och bara kunna njuta.

Jag längtar till dagen 22+0 för då tillhör vi förlossningen istället.

Hoppas du känner sparkar snart igen! <3
    Tack! Ingenting än trots en session med att ligga på mage i soffan med handen mot magen. Herregud, vad man utsätter sig för... :) Jag är relativt lugn iom att det är så tidigt i graviditeten (för att känna fosterrörelser varje dag), så därför kan jag le lite åt mig själv också.
  • JOLI
    Kajo skrev 2016-06-17 11:14:37 följande:

Jaha, vad kul! Har du börjats känna något? Min mage har blivit ganska tydlig nu iaf. Men jag känner inget.

Jag tror jag kände en liten rörelse i förrgår, men är inte säker! Jag vet ju inte riktigt hur det ska kännas, så kan ju varit något annat också! Ja min mage syns nu också, äntligen :)

Vi hoppas på mer rörelse snart, måste vara magiskt att få känna Liten sparka och röra sig varje dag!!!
  • jewel

Förstår att det känns jobbigt för er som inte känner rörelser, speciellt när man är van vid det. Har ni testat att dricka kall saft o lägga er ner? För mig brukar det funka att äta en glass :)

• Iskristall

Jag tror inte ni behöver vara oroliga för att era bebisar är lugnare just nu, eller så sparkar de inåt mot ryggen så ni inte känner. Snart kommer ni känna igen! <3

• irrbloss_83

Mitt lilla pyre har kommit igång med sparandet igen nu, lite alkoholfritt firar-bubbel med tjejerna gjorde susen. Annars brukar det funka med kall saft eller en isglass :)

• jewel
    irrbloss_83 skrev 2016-06-18 13:53:22 följande:

Mitt lilla pyre har kommit igång med sparandet igen nu, lite alkoholfritt firar-bubbel med tjejerna gjorde susen. Annars brukar det funka med kall saft eller en isglass :)

Härligt att höra! Nä, sparandet får väl börja när pyret är ute ur magen iaf ;)
  • Kajo
    Pusheen skrev 2016-06-18 17:57:12 följande:

Var och kollade på barnvagnar idag. Pheew vilken djungel!

Instämmer! Vi tittade lite förra helgen. Jag tror det lutar mot en emmaljunga super nitro. Vad kände ni för?
  • Libra1

Vi vill fortfarande ha Britax Smile 2. Den har vunnit bäst i test också. Smidig och bra! :)

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016