Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Tackar!
Jag har faktiskt tappat räkningen helt och är för lat för att gå tillbaks och räkna, men jag tror också pojkarna leder.
På tal om annat så har vi också kastat oss in i vagnsdjungeln idag. Eftersom vi bor i urskogen, som sagt, så tänkte vi oss en Emmaljunga City Cross kanske... Men idag klämde jag på en Kronan Duo som jag nästan gillade ännu bättre. Nån som har nån input om nån av vagnarna?
Gjorde en listtråd, länk:
www.familjeliv.se/forum/thread/76715190-lista-till-hostbebisar-efter-ivf-2016
Idag har vi gått in i 22+0 och tillhör numera förlossningen istället. Det känns lite tryggare om något skulle hända. Men det ska det ju inte. :D
Idag har vi gått in i 22+0 och tillhör numera förlossningen istället. Det känns lite tryggare om något skulle hända. Men det ska det ju inte. :D
Någon som börjat inreda barnrum än? :) Jag har verkligen ett stort behov av att boa, kunde inte hålla mig från att köpa tapeter.. Vi ska flytta vårat kontor på semestern till ett annat rum och sen ska bebisen få gamla kontoret. Men jag har redan börjat rensa o flytta över hyllor. Längtar tills jag får sätta upp tapeterna!
Någon som börjat inreda barnrum än? :) Jag har verkligen ett stort behov av att boa, kunde inte hålla mig från att köpa tapeter.. Vi ska flytta vårat kontor på semestern till ett annat rum och sen ska bebisen få gamla kontoret. Men jag har redan börjat rensa o flytta över hyllor. Längtar tills jag får sätta upp tapeterna!
Vi har inte fixat eget rum åt äldre syskonet än. :D Han sover med oss och leker på nedervåningen så inget behov har funnits. Utrymme finns dock och planen har alltid varit att han ska ha eget rum någon gång detta år eller tidigt nästa för nu kan han själv gå uppför och nedför trappen. Innan dess fanns det som sagt inget behov så som vi har lagt upp vårt liv med barn.
Känner inga boainstinkter än. Men det kan ju vara för att vi inte har behov av några inköp/förändringar alls inför pyrets entré. Allt finns redan inklusive en stor nog bil för två barn (som vi skaffade innan vi blev gravida denna gång).
Senaste dagarna har jag äntligen börjat känna pyret dagligen och enligt schema. Runt 7-8 på morgonen och 21-23 på kvällen (inte hela tiden dessa tider dock). Hur mysigt som helst!
Vårat sovrum är litet så det finns inte ens plats för en spjälsäng där tyvärr. Så vi har behov av eget rum till bebisen med spjälsäng, skötbord o förvaring. Dottern började sova i eget rum när hon var 4 mån, blir nog nåt sånt nu med om det går bra.
Ska kolla din lista, Libra!