• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Sally Cinnamon

Finns mer eller mindre nyttiga nagellacker. Jag har målat naglarna men ute på balkongen så kändes knappt doften alls. Fixar äv håret men gör då slingor med hätta så att inte själva färgen/blekningen kommer i kontakt med huden. Sminkar som vanligt (dagligen). Tror det ska mycket till innan det påverkar, men man gör som man själv känner sig trygg med.

• Libra1

Jag tog upp det i bloggen för ett tag sen och blev idiotförklarad för att jag ens tänkte tanken på hårfärg, smink och nagellack. Så därför jag undrar hur ni gör. :D

Jag har köpt en toning nu. Testade Henna innan men det blev inte snyggt. :)

• irrbloss_83

Jag sminkar mig aldrig, färgar inte håret och använder inte nagellack, så det är ett rätt minimalt problem i min värld. 

Men jag tror inte det är nån större fara ärligt talat, hårfärg använder man ju inte varje dag, liksom. Nagellack kan väl innehålla formaldehyd tror jag, så man kanske ska vara nånstans välventilerat när man målar och sen undvika att bita på naglarna... Men det gäller lika mycket när man är icke-gravid :)

• FörstaIVF

Nu har även jag varit på RUL, äntligen! Allt såg jättebra ut och vi väntar en liten pojk!! :)

• Pusheen
    FörstaIVF skrev 2016-06-23 19:40:57 följande:

Nu har även jag varit på RUL, äntligen! Allt såg jättebra ut och vi väntar en liten pojk!! :)

Grattis!

Nej, så klart.. Man ifrågasätter det mesta känns det som. Vill ju inte ta några risker.

Det var bara nytt för mig med nagellack och smink, aldrig tänkt på det som en riskfaktor

Glad midsommar önskar jag er alla!
  • Libra1

Det är nog bara jag som är extra nojjig denna gången. :D

Glad Midsommar!!! Nästa år kan vi dansa runt stången med våra små. <3

• Amie77

Grattis!! Så roligt!
  • Sally Cinnamon

Grattis! <3
  • jewel

Härligt! En till pojke! :)
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016