Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Finns mer eller mindre nyttiga nagellacker. Jag har målat naglarna men ute på balkongen så kändes knappt doften alls. Fixar äv håret men gör då slingor med hätta så att inte själva färgen/blekningen kommer i kontakt med huden. Sminkar som vanligt (dagligen). Tror det ska mycket till innan det påverkar, men man gör som man själv känner sig trygg med.
Jag tog upp det i bloggen för ett tag sen och blev idiotförklarad för att jag ens tänkte tanken på hårfärg, smink och nagellack. Så därför jag undrar hur ni gör. :D
Jag har köpt en toning nu. Testade Henna innan men det blev inte snyggt. :)
Jag sminkar mig aldrig, färgar inte håret och använder inte nagellack, så det är ett rätt minimalt problem i min värld.
Men jag tror inte det är nån större fara ärligt talat, hårfärg använder man ju inte varje dag, liksom. Nagellack kan väl innehålla formaldehyd tror jag, så man kanske ska vara nånstans välventilerat när man målar och sen undvika att bita på naglarna... Men det gäller lika mycket när man är icke-gravid :)
Nu har även jag varit på RUL, äntligen! Allt såg jättebra ut och vi väntar en liten pojk!! :)
Tjoho! Grattis FörstaIVF! :)
Nu har även jag varit på RUL, äntligen! Allt såg jättebra ut och vi väntar en liten pojk!! :)
Det är nog bara jag som är extra nojjig denna gången. :D
Glad Midsommar!!! Nästa år kan vi dansa runt stången med våra små. <3