Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Låter roligt! Bebisen kommer att bo i vårt sovrum den första tiden. Där har vi gjort fint och ändrat om lite. Eget rum får han senare då det ligger på ovanvåningen och vi sover där nere. Känns bara jobbigt att springa upp och ner i början. :D
Jag har gjort en liten lista i min blogg över saker vi ska köpa. Spana gärna in den och kom med förslag. Svårt att veta allt man kommer att behöva. www.minbebis.com/blogg/libra/
Vi hade ingen dyr blöjhink heller. Dubbla plastpåsar runt om gjorde att det inte luktade på bara en eller två dagar. Har man möjlighet att gå ut med blöjorna direkt (det har inte vi) är väl det det bästa dock.
Efter någon månad av luktande bajs (i början luktar det ju inget särskilt) så tyckte jag lukten satte sig lite i vår större pedalhink från IKEA. Kom på idén att köpa doftkulor som man har i dammsugare och det funkade utmärkt! Hade det i botten av plasthinken, sedan i med sopkassen och det luktade inte utanför hinken, men neutraliserade doften i hinkens plast.
Jag röstar på en badbalja också. Fast se till att den går att tömma med en propp i botten. Skittungt att hälla ut vattnet annars.
Tack för alla tips!
Jättebra verkligen. Ibland undrar man om man verkligen kan behöva allt lull lull som finns
Kan säkert sortera bort hur mycket som helst men man vill ju gärna veta de stora övergripande grejerna som man inte klarar sig utan typ.
Det har verkligen börjat klia i mina boa-till-bebis-fingrar!
Googlar och kollar runt hela tiden på grejer att fixa i nästa steg
Har typ inte gjort något än.. Har ett gästrum som ska bli barnrum men vi ska inte göra något med golv eller väggar. Fint som det är men jag har köpt en ljusslinga med bollar i ljusa pastellfärger som ska funka som dov mysbelysning. Har köpt en body med som jag inte kunde motså.
Tack för alla tips!
Jättebra verkligen. Ibland undrar man om man verkligen kan behöva allt lull lull som finns
Kan säkert sortera bort hur mycket som helst men man vill ju gärna veta de stora övergripande grejerna som man inte klarar sig utan typ.
Googlar och kollar runt hela tiden på grejer att fixa i nästa steg
Har typ inte gjort något än.. Har ett gästrum som ska bli barnrum men vi ska inte göra något med golv eller väggar. Fint som det är men jag har köpt en ljusslinga med bollar i ljusa pastellfärger som ska funka som dov mysbelysning. Har köpt en body med som jag inte kunde motså.
Tack för alla tips!
Jättebra verkligen. Ibland undrar man om man verkligen kan behöva allt lull lull som finns ![]()
Googlar och kollar runt hela tiden på grejer att fixa i nästa steg ![]()
Hur gör ni med hårfärg, smink och nagellack. Har försökt undvika det. Men känner mig lite tråkig. Man vill ju vara lite fin ibland. :D
Enligt 1177 och alla källor (tex amerikanska) som jag har undersökt finns det ingen fara med hårfärg. Jag har färgat håret både förra och denna graviditet. Största risken är väl att man inte får det resultat man vill, men det har funkat bra för mig.
Smink har jag heller aldrig hört något om så det gör jag som vanligt med. Nagellack är jag inte insatt i, men har svårt att tro att det är nån fara.
Enligt 1177 och alla källor (tex amerikanska) som jag har undersökt finns det ingen fara med hårfärg. Jag har färgat håret både förra och denna graviditet. Största risken är väl att man inte får det resultat man vill, men det har funkat bra för mig.
Smink har jag heller aldrig hört något om så det gör jag som vanligt med. Nagellack är jag inte insatt i, men har svårt att tro att det är nån fara.
Känns som att BM bara sagt något random då, iom att artikeln på 1177 är skriven av läkare så vitt jag vet. Känns iofs ganska typiskt att personliga känslor och oro blandas in även om inte vetenskapen håller med.
www.1177.se/Stockholm/Stall-en-anonym-fraga/Fragor/Ar-det-farligt-att-farga-haret-om-man-ar-gravid/
Och formuleringen "utifrån den kunskap som finns" är ju att miljoner kvinnor färgat håret under första och andra trimestern och inget samband kunnat bevisas för då skulle det varnas för det. Det är precis som med den allergimedicin jag tar som inte FÅR testas på gravida, men som anses säker då hur många som helst genom åren tagit det som gravid.
Med det sagt: man gör exakt som man vill och varför chansa om man oroar sig? Finns ju ingen anledning alls. Då jag inte oroar mig för varken hårfärgningen eller allergimedicinen så kör jag på. :)
Vaa? Skulle smink och nagellack vara farligt?
Har jag aldrig hört talas om.
Jag använder det som vanligt. Både smink och nagellack.
Kommer fortsätta med det