• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Libra1
    Pipam skrev 2016-08-26 08:14:47 följande:

Jag ska jobba till 35+2. (Sista sept).

Jag har semester sparad och även komp så jag behöver inte ta någon FP innan bebis kommer. Om han inte kommer tidigare då. (1 nov BF)

Jag har ju vart sjukskriven 50% sedan första juni så även om det känns "tidigt" att gå hem så behöver jag det verkligen. Sover de flesta nätter knappt pga domningar och nervsmärtor (bebis trycker ner till vänster på bäckenet så det strålar ner i ljumsken och benet). Har jag haft en dålig natt har jag ont i hela kroppen hela dagen efter... Kan inte ens klaga på trötthet, det är värken och smärtan som är det värsta.

Just nu mår jag i övrigt ganska bra!

Kan du inte få förlängt sjukskrivningen om du har så mycket besvär? Vet att läkarna kan vara lite svåra men det finns faktiskt de som får igenom det av FK. Kanske göra ett försök?

Tråkigt att ta av FP innan! :-/
  • Nmg

Jag blev gravid i december efter ivf, hade bf igår men ingen bebis har dykt upp än. Lycka till Allihopa

• CB1982
    Libra1 skrev 2016-08-25 11:52:34 följande:

Det gick bra. Ingen diabetes!!! :)

Rida!!! Hu! Hade jag aldrig kunnat. Det är nog sammandragningar du får. Så jag hade nog tagit det lite lugnt med det.

Det börjar kännas väldigt nära för oss, men samtidigt långt iväg. Vill få klart allt nu. V 32 nu. :)

Vad skönt att det inte var diabetes!

Då kan du fortsätta äta din glass ;)
  • CB1982
    Nmg skrev 2016-08-26 09:47:27 följande:

Jag blev gravid i december efter ivf, hade bf igår men ingen bebis har dykt upp än. Lycka till Allihopa

Det är segt att gå över.

Men snart har du bebis i din famn :)

Jag längtar tills min bebis ska komma ut men hoppas på att han stannar i 2 veckor till iallafall.
  • CB1982

Hej alla!

Väntar på att få en tid för planerat snitt nu.

Har fått komma hem då allt ser bra ut. Får röra mig lite mer men har en rullstol om jag vill ut på en promenad med någon som kör mig.

De planerar att ta honom i v 36/37 och låter mig inte gå längre.

Har frågat varför som inte stoppar och det beror på att bebis är stor för sin vecka samt fått lungmognadmedicin. De väger alltid för och nackdelar vid ett eventuellt stoppande.

De anser att det inte finns skäl att inte låta honom komma ut med tanke på bakgrunden.

Är nu i v 33 (32+0) så jag räknar neråt nu.

Jag allt klart inför ankomsten och har till och med några prematurplagg om det skulle behövas. Dessa har jag dock fått så inte behövt köpa nytt.

• Amie77

Skönt att få komma hem!

Om de tycker att det är okej med v 36/37 så skulle jag inte oroa mig alls för det! Men det är ju lätt för mig att säga som i nuläget (och förhoppningsvis inte alls) behöver tänka på sådana saker.

• Amie77

Vecka 30 imorgon så ställde mig på vågen i morse. Bara gått upp +0,5 kg sen senaste gången för tre veckor sen! Jag är jättenöjd för jag har inte bantat (verkligen inte!), men inte heller ätit mycket godsaker (älskar godsaker så de senaste tre åren har regeln varit att inte köpa hem nåt för annars tar det slut på en sekund).

Nu tycker jag inte att "man" ska fokusera på vikten under graviditeten, utan jag är personligen nöjd för att jag gick upp 20+ kilo förra graviditeten (slutade väga vid +20), men fortfarande då jag blev gravid igen nu i februari låg jag på +5 kg efter förra graviditeten.

Iofs antar jag att det är nu man ökar som mest i vikt kanske... Bebisen i sig är ju +2kg till eller så. Men likväl.

• Libra1
    CB1982 skrev 2016-08-26 11:08:51 följande:

Hej alla!

Väntar på att få en tid för planerat snitt nu.

Har fått komma hem då allt ser bra ut. Får röra mig lite mer men har en rullstol om jag vill ut på en promenad med någon som kör mig.

De planerar att ta honom i v 36/37 och låter mig inte gå längre.

Har frågat varför som inte stoppar och det beror på att bebis är stor för sin vecka samt fått lungmognadmedicin. De väger alltid för och nackdelar vid ett eventuellt stoppande.

De anser att det inte finns skäl att inte låta honom komma ut med tanke på bakgrunden.

Är nu i v 33 (32+0) så jag räknar neråt nu.

Jag allt klart inför ankomsten och har till och med några prematurplagg om det skulle behövas. Dessa har jag dock fått så inte behövt köpa nytt.

Vad skönt att du har fått komma hem. Måste kännas underbart! :)
  • Libra1
    Amie77 skrev 2016-08-27 09:25:46 följande:

Vecka 30 imorgon så ställde mig på vågen i morse. Bara gått upp +0,5 kg sen senaste gången för tre veckor sen! Jag är jättenöjd för jag har inte bantat (verkligen inte!), men inte heller ätit mycket godsaker (älskar godsaker så de senaste tre åren har regeln varit att inte köpa hem nåt för annars tar det slut på en sekund).

Nu tycker jag inte att "man" ska fokusera på vikten under graviditeten, utan jag är personligen nöjd för att jag gick upp 20+ kilo förra graviditeten (slutade väga vid +20), men fortfarande då jag blev gravid igen nu i februari låg jag på +5 kg efter förra graviditeten.

Iofs antar jag att det är nu man ökar som mest i vikt kanske... Bebisen i sig är ju +2kg till eller så. Men likväl.

Jag har också slutat gå upp i vikt. Känns lite märkligt. 10+ sen händer inget mer. Visserligen åt jag inget socker och vitt mjöl på nästan 2 veckor och nu tänker jag mig mer för vad jag äter.
  • Amie77

Säkert det de beror på. Hade det inte varit för bebisen och moderkakan och sånt som ökar vikten så hade du säkert tappat vikt i stället. :)

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016