Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Håller med dig irrbloss, så har det varit för mig med.. Dagar då jag varit extra aktiv så har jag känt mig orolig för jag inte har känt den lilla. Tänker att det är pga att jag varit aktiv och inte känt efter ordentligt men kan ändå inte låta bli utan att bli lite orolig.
Idag var jag så orolig att jag ringde in till förlossningen och en annan akutmottagning. Tyckte att liten varit ovanligt lugn sen igårkväll men när det var telefonkö till båda nummerna inkl 1177 så gav jag upp och tänkte att nä, jag åker hem nu och vilar och tar och känner efter ordentligt istället och är jag lika orolig efter det så testar jag att ringa igen.
Nu är hen aktiv i magen igen så oron har släppt!
Pheew! Jädrans lilla unge!
Vill bara att hen ska vara färdigbakad nu så man kan gå och titta till lilla knytet istället om(när) man blir orolig!
Köpt babyvakt idag, svindyr! Men så ska den också vakta det värdefullaste vi har..
Jag har för första gången denna graviditet varit inne på förlossningen för CTG. Bebisen kom aldrig igång riktigt idag heller och då tyckte vi att det var dags att ringa. Fick naturligtvis komma in och kolla CTG i en halvtimme. Ska säga att jag känt ett par sparkar innan jag åkte in så jag var inte alls oroad över om hon levde. Det jag gick på var uppmaningarna om minskade fosterrörelser och att ringa förlossningen om man märker det.
Jättebra CTG-kurva, ingen äggvita i urinen - dock är blodtrycket på väg upp stadigt: 139/86 nu (för en vecka sen 139/80), men fullt normalt tyckte BM. Jag vet dock att det var vid x/85 som min vanliga BM började oroa sig förra gången.
Fick även ett UL av läkare och så, så frustrerande att se hur hon busade runt där inne med armar och ben och jag kände ingenting!
Men allt såg bra ut! CTG som sagt, pigg verkade hon vara och fostervattenmängden var perfekt.
Skönt att veta det. Blev påmind av läkaren att undersökningen är "färsk" så om 24 timmar så "räknas" den inte längre. Då är det dags att höra av sig igen om man är oroad. Men nu hoppas jag det dröjer till nästa gång...
Jag har för första gången denna graviditet varit inne på förlossningen för CTG. Bebisen kom aldrig igång riktigt idag heller och då tyckte vi att det var dags att ringa. Fick naturligtvis komma in och kolla CTG i en halvtimme. Ska säga att jag känt ett par sparkar innan jag åkte in så jag var inte alls oroad över om hon levde. Det jag gick på var uppmaningarna om minskade fosterrörelser och att ringa förlossningen om man märker det.
Jättebra CTG-kurva, ingen äggvita i urinen - dock är blodtrycket på väg upp stadigt: 139/86 nu (för en vecka sen 139/80), men fullt normalt tyckte BM. Jag vet dock att det var vid x/85 som min vanliga BM började oroa sig förra gången.
Fick även ett UL av läkare och så, så frustrerande att se hur hon busade runt där inne med armar och ben och jag kände ingenting!
Men allt såg bra ut! CTG som sagt, pigg verkade hon vara och fostervattenmängden var perfekt.
Skönt att veta det. Blev påmind av läkaren att undersökningen är "färsk" så om 24 timmar så "räknas" den inte längre. Då är det dags att höra av sig igen om man är oroad. Men nu hoppas jag det dröjer till nästa gång...
Förra graviditeten var vi inne ett par ggr och tittade efter rörelser, den här gången har vi inte behövt åka alls än. Vet inte om det är att livet är mer fullbokat runtomkring så jag glömmer att känna efter så ofta eller om den här bebisen är vildare :)
Idag börjar min vattengympa som jag ska gå till v 39 om inget oförutsett händer. Känns superhärligt att få göra ngt bara för mig själv. Kram på er!
Jag var inne på förlossningen idag pga sammandragningar o molvärk. Tappen var opåverkad som tur är så jag får bara stå ut med det. Hade hoppats på att bli sjukskriven men det blev jag inte, fast hon sa att jag skulle dra ner på tempot. Hur det nu ska gå till om jag inte blir sjukskriven... Jag tar det så lugnt jag kan. De tog även urinprov som visade lite äggvita så de skulle odla vidare. Det känns skönt att tappen är opåverkad men det känns inte helt bra att gå med förvärkar..
Hej tjejer! Det var länge sen jag var inne här nu. Typ april eller maj tror jag..
Har läst de sista sidorna och skrattar lite åt hur lika vi är allihop med oro, sparkar/rörelser mm. Det hänger väl mer ihop med att vi är ganska lika långt gångna än att vi är så himla lika som personer..
Även jag hörde av mig till förlossningen i fredags. Mina sammandragningar började göra ont med både värk och tryck nedåt för två veckor sen ungefär. Jag är inte orolig för förlossning just nu, men undrade om det inte kan påverka tappen på lång sikt när det är så. Fick tyvärr inget bra svar, så jag ringer dem nog i veckan igen och hoppas på en annan barnmorska.
Nån här som vet?
Hmm.. Konstig smiley.. Undrar hur den kom dit?
Förresten, ni som funderar kring sjukskrivning, har ni frågat efter det?
Jag får också höra att jag ska det lugnt och vila, men ingen säger nåt om sjukskrivning. Måste jag be om det?
Hej tjejer! Det var länge sen jag var inne här nu. Typ april eller maj tror jag..
Har läst de sista sidorna och skrattar lite åt hur lika vi är allihop med oro, sparkar/rörelser mm. Det hänger väl mer ihop med att vi är ganska lika långt gångna än att vi är så himla lika som personer.. ![]()
Även jag hörde av mig till förlossningen i fredags. Mina sammandragningar började göra ont med både värk och tryck nedåt för två veckor sen ungefär. Jag är inte orolig för förlossning just nu, men undrade om det inte kan påverka tappen på lång sikt när det är så. Fick tyvärr inget bra svar, så jag ringer dem nog i veckan igen och hoppas på en annan barnmorska.
Nån här som vet?