• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Kärlekövervinnerallt

Herregud vad det drar i min mage. Känns jätte mkt. Inte hela tiden men har typ blivit föratoppad och sedan får jag attacker av extrem mensvärk känns det som. Går över hyffsat fort.

Tänkte på utomkvedshavandeskap men visst skulle det bäl inte göra ont på båda sidorna i magen i omgångar?

• irrbloss_83
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-14 08:43:08 följande:

Herregud vad det drar i min mage. Känns jätte mkt. Inte hela tiden men har typ blivit föratoppad och sedan får jag attacker av extrem mensvärk känns det som. Går över hyffsat fort.

Tänkte på utomkvedshavandeskap men visst skulle det bäl inte göra ont på båda sidorna i magen i omgångar?

Utomkveds brukar ju sitta på ena sidan, tror du inte det kan vara växtvärk bara? :)
  • irrbloss_83
    Amie77 skrev 2016-03-14 07:16:05 följande:

Idag går jag in i vecka 6. Äntligen! Känns som att vecka 5 var en månad lång... :D Vill minnas att jag tyckte det gick så här långsamt första 12-13 veckorna förra gången också, sen rasade det på till cirka vecka 30 och sen började det kännas som att tiden var sirap igen. Men, men... Ny vecka!

Jag håller verkligen med om att tiden sniglar sig fram! Är i 5+2 nu och idag är det 3v till mitt VUL och det känns helt orimligt långt borta!

Fast jag tror veckan kommer gå fort ändå, ska ut på en liten Sverigeturné här, och flänger omkring ons-fre och då tror jag att dagarna kommer gå fortare än de gör nu.
  • Pusheen

Ja, låt den här veckan passera fort som tusan! Ultraljud på måndag nästa vecka. Vill bara veta hur det står till där inne. Känner mig stundtals jätteorolig när jag tänker på allt som kan vara fel.

Har haft utomkveds en gång.

Visste inte ens att jag var gravid då.. Var i v.10 och åkte in akut för svåra smärtor och blev omedelbart opererad då min äggledare höll på att spricka :(

Är rädd att detta lilla livet har fastnat i ärret från den bortopererade äggledaren.

Vill ändå hoppas och tro att allt ska gå bra nu tre och ett halvt år senare!

• Sally Cinnamon

Hurra! Bultande hjärta och 11 mm skumt litet spöke på ca 7+1. 7+3 trodde jag men gyn räknade annorlunda. Whatever!! Pyret finns och lever!! <3

• AnnaGus79

Hej hej

Hoppar in här om det är ok?

Efter 5 insättningar och 2 år har vi äntligen plussat!

Har varit så himla orolig så tjatade till mig ett Vul förra veckan och fick se lite hjärtflimmer, ska tbx på onsdag då jag kommer vara i vecka 6+5 och hoppas få se ett ordentligt hjärtslag då :)

Är beräknad till 3/11 men har redan bestämt mig för snitt så då blir det väl tidigare??

Skönt iallafall att läsa igenom tråden och se att jag inte är ensam om att vara extremt nojjig att något ska gå tokigt

• Mariana79
    Sally Cinnamon skrev 2016-03-14 13:59:18 följande:

Hurra! Bultande hjärta och 11 mm skumt litet spöke på ca 7+1. 7+3 trodde jag men gyn räknade annorlunda. Whatever!! Pyret finns och lever!! <3

Underbara nyheter! Stort grattis och fortsatt lycka till !
  • Mariana79
    AnnaGus79 skrev 2016-03-14 14:10:44 följande:

Hej hej

Har varit så himla orolig så tjatade till mig ett Vul förra veckan och fick se lite hjärtflimmer, ska tbx på onsdag då jag kommer vara i vecka 6+5 och hoppas få se ett ordentligt hjärtslag då :)

Är beräknad till 3/11 men har redan bestämt mig för snitt så då blir det väl tidigare??

Skönt iallafall att läsa igenom tråden och se att jag inte är ensam om att vara extremt nojjig att något ska gå tokigt

Välkommen och stort grattis!
  • irrbloss_83
    Sally Cinnamon skrev 2016-03-14 13:59:18 följande:

Åh, stort grattis! Vad härligt!
    AnnaGus79 skrev 2016-03-14 14:10:44 följande:

Hej hej

Vad kul! Grattis och välkommen till tråden! :)
  • Mariana79
    Pusheen skrev 2016-03-14 11:26:10 följande:

Ja, låt den här veckan passera fort som tusan! Ultraljud på måndag nästa vecka. Vill bara veta hur det står till där inne. Känner mig stundtals jätteorolig när jag tänker på allt som kan vara fel.

Har haft utomkveds en gång.

Visste inte ens att jag var gravid då.. Var i v.10 och åkte in akut för svåra smärtor och blev omedelbart opererad då min äggledare höll på att spricka :(

Är rädd att detta lilla livet har fastnat i ärret från den bortopererade äggledaren.

Vill ändå hoppas och tro att allt ska gå bra nu tre och ett halvt år senare!

Ja jag förstår inte varför jag ska hålla på med hjärnspöken för hela tiden.. visst det har ju inte blivit bättre av mina rosa /bruna små flytningar jag haft, men ändå. Vad jag vet än så länge så är jag ju faktiskt gravid, måste försöka landa i det och ta en dag i taget. Det känns som om man håller andan till vulet och ber så innerligt mycket för att man kan börja andas efter det besöket. Kram på dig! Vi SKA fixa det här!
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016