Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Hej! Hoppar in här:) är vecka 5 (4+2). Ska på ul 4/4. Är superglad över mitt plus! Min 7e insättning och första pluset. Slitit i 1,5 år med ivf:er och 3,5 år totalt.
Jag är lite lätt överstimulerad, det började 1 vecka efter ET. Nu har det lagt sig lite, ska dock kontrollera det imorgon. Det knäppa är att jag blir nojig att det inte är ett bra tecken att överstimuleringen börjar lägga sig. Är ni också oroliga för att det ska skita sig?
Hej! Hoppar in här:) är vecka 5 (4+2). Ska på ul 4/4. Är superglad över mitt plus! Min 7e insättning och första pluset. Slitit i 1,5 år med ivf:er och 3,5 år totalt.
Jag är lite lätt överstimulerad, det började 1 vecka efter ET. Nu har det lagt sig lite, ska dock kontrollera det imorgon. Det knäppa är att jag blir nojig att det inte är ett bra tecken att överstimuleringen börjar lägga sig. Är ni också oroliga för att det ska skita sig?
Grattis och välkommen! Vad fantastiskt att äntligen få ett plus på stickan!
Det är så konstigt detta med oförklarlig barnlöshet som jag och min man har. Jag har inte ens, sedan 2010, behövt fundera på att ta ett graviditetstest vid "naturliga" försök mellan IVF-omgångar. Har inte ens varit i närheten av att vara gravid. Men sedan vi började med IVF så har jag på fyra insättningar fått tre plus. (Ett barn hittills och förhoppningsvis ett till som ligger i magen nu.) Vad 17 är det då som inte gör att det funkar i vanliga fall?! Så konstigt med ett relativt bra utfall på IVF - oavsett hur det går denna gång.
Satt och läste "denna tråd" för förra gången jag var gravid och valde att bara läsa mina inlägg. Usch, vad oroad jag var hela graviditeten igenom! Ser inte fram emot all oro över minskade fosterrörelser etc om jag kommer så långt...
Ja, verkligen. Har också tänkt på att det kanske har nåt med "skalet" på äggen att göra. Vi har iofs inte behövt göra ICSI (vad jag vet), men vet också att inte alla ägg blivit befruktade efter ÄP så kanske envisa äggskal helt enkelt. :)
Det är lugnt på rosa/brunt på pappret försvann igår fm och har inte kommit ngt mer sen dess. Hoppas så innerligt att jag slipper se det igen. Eftersom jag hade sån värk i fredags/lördags så hoppas jag på växtvärk! Brösten gjorde ont inatt ett par ggr och illamående ibland. Har rinnande flytningar hela tiden känns det som.. Bra att symptomen inte är borta. Nu hoppas jag på en vecka med fortsatta symptom och inget färg på pappret!
Kram!
Grattis! Vad roligt att du lyckades till slut. :)
Jag blev också överstimulerad och är ännu. Men det beror nog på hur mycket man blev det. Jag har mått väldigt dåligt och gör lite ännu. Är i vecka 8.
Usch vad man vill veta att allt går som det ska där inne...det är inte lätt att slappna av.
Idag går jag in i vecka 6. Äntligen! Känns som att vecka 5 var en månad lång... :D Vill minnas att jag tyckte det gick så här långsamt första 12-13 veckorna förra gången också, sen rasade det på till cirka vecka 30 och sen började det kännas som att tiden var sirap igen. Men, men... Ny vecka!