• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Amie77

Ja, det är mycket mer säkert att räkna från ÄL än mens. Mens behöver ju inte ha nåt med befruktningen att göra. Jag får ÄL på allt mellan dag 16-20 i cykeln, att räkna från mensens första dag skulle bli missvisande.

• irrbloss_83

För mig räknade de också från ÄL den här cykeln (gjorde ostimulerat FET), då får jag BF 12/11. Men om jag räknar från SM istället så får jag BF 9/11, så det är viss skillnad. Från ÄL sägs vara säkrare och dessutom är det senare så psykologiskt är det bättre för mig att ställa in mig på det. 

• Pusheen

Finns det någon app där man kan ställa in graviditeten från senaste ägglossning? Hittar bara från senaste mens.

• Amie77

Jag har glömt bort när man hör av sig till MVC... Jag kommer att behöva en tidigt VUL-tid veckan för påsklovet och eftersom jag går på ett litet ställe kommer det inte att ha öppet. Alltså kommer jag inte att göra tidigt VUL förrän vecka 9 (8+X). :(

Jag hade tänkt att ringa MVC direkt efter lyckat (förhoppningsvis) VUL, men nu funderar jag på om jag måste ringa innan då vi vill göra KUB. Har fått för mig att man tar blodprovet i vecka 9? Det skulle i så fall bli samma vecka som VUL och då borde jag väl ha ringt MVC innan? När ska ni ringa MVC/när har ni ringt?

• Amie77
    Pusheen skrev 2016-03-12 18:58:14 följande:

Finns det någon app där man kan ställa in graviditeten från senaste ägglossning? Hittar bara från senaste mens.

Jag har två: amerikanska Pregnancy + och Gravid & Baby.
  • Mariana79
    Amie77 skrev 2016-03-12 18:58:24 följande:

Jag har glömt bort när man hör av sig till MVC... Jag kommer att behöva en tidigt VUL-tid veckan för påsklovet och eftersom jag går på ett litet ställe kommer det inte att ha öppet. Alltså kommer jag inte att göra tidigt VUL förrän vecka 9 (8+X). :(

Jag hade tänkt att ringa MVC direkt efter lyckat (förhoppningsvis) VUL, men nu funderar jag på om jag måste ringa innan då vi vill göra KUB. Har fått för mig att man tar blodprovet i vecka 9? Det skulle i så fall bli samma vecka som VUL och då borde jag väl ha ringt MVC innan? När ska ni ringa MVC/när har ni ringt?

Jag kommer, om det går bra ringa mvc efter vul... har för mig att man lämnar blodprov vecka 10-11..
  • irrbloss_83
    Amie77 skrev 2016-03-12 18:58:24 följande:

Jag har också tänkt ringa MVC efter VUL, och kommer vara i 8+2 då vi får VUL:et gjort. 
    Har funderat på att också göra KUB, men eftersom jag "bara" är 32 så får vi i såna fall betala för det själva så vi har inte bestämt oss helt än. Krångel, krångel!

Men jag tänker i alla fall satsa på att det funkar som vi tänkt. Kan inte göra mer än så just nu.
  • Amie77
    Mariana79 skrev 2016-03-12 19:01:53 följande:
    Jag kommer, om det går bra ringa mvc efter vul... har för mig att man lämnar blodprov vecka 10-11..
    På 1177 står det v 9 och sedan UL vecka 11-14. Kanske kan vara annat också. Kan inte fatta att man glömmer sånt här så snabbt.

Vi hade bästa KUB-UL:et med sonen i vecka 13 eller så förra gången. Vi såg hur han absolut inte kunde vara still i magen utan hoppade som på en studsmatta i slowmotion upp och ner, upp och ner hur länge som helst. :D
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016