Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Ja, det är mycket mer säkert att räkna från ÄL än mens. Mens behöver ju inte ha nåt med befruktningen att göra. Jag får ÄL på allt mellan dag 16-20 i cykeln, att räkna från mensens första dag skulle bli missvisande.
För mig räknade de också från ÄL den här cykeln (gjorde ostimulerat FET), då får jag BF 12/11. Men om jag räknar från SM istället så får jag BF 9/11, så det är viss skillnad. Från ÄL sägs vara säkrare och dessutom är det senare så psykologiskt är det bättre för mig att ställa in mig på det.
Finns det någon app där man kan ställa in graviditeten från senaste ägglossning? Hittar bara från senaste mens.
Jag har glömt bort när man hör av sig till MVC... Jag kommer att behöva en tidigt VUL-tid veckan för påsklovet och eftersom jag går på ett litet ställe kommer det inte att ha öppet. Alltså kommer jag inte att göra tidigt VUL förrän vecka 9 (8+X). :(
Jag hade tänkt att ringa MVC direkt efter lyckat (förhoppningsvis) VUL, men nu funderar jag på om jag måste ringa innan då vi vill göra KUB. Har fått för mig att man tar blodprovet i vecka 9? Det skulle i så fall bli samma vecka som VUL och då borde jag väl ha ringt MVC innan? När ska ni ringa MVC/när har ni ringt?
Finns det någon app där man kan ställa in graviditeten från senaste ägglossning? Hittar bara från senaste mens.
Men vad bra. Jag hade min ägglossning senast den 1 mars. Så räknar 16 feb som min mens då hehe :) då stämmer det bättre :)
Jag har glömt bort när man hör av sig till MVC... Jag kommer att behöva en tidigt VUL-tid veckan för påsklovet och eftersom jag går på ett litet ställe kommer det inte att ha öppet. Alltså kommer jag inte att göra tidigt VUL förrän vecka 9 (8+X). :(
Jag hade tänkt att ringa MVC direkt efter lyckat (förhoppningsvis) VUL, men nu funderar jag på om jag måste ringa innan då vi vill göra KUB. Har fått för mig att man tar blodprovet i vecka 9? Det skulle i så fall bli samma vecka som VUL och då borde jag väl ha ringt MVC innan? När ska ni ringa MVC/när har ni ringt?
Vill dela med mig av en bra sida om man vill veta vad som händer där inne i magen.. :)
www.ehd.org/resources_bpd_illustrated.php&page=6