• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • 879214

åh nej! idag börja mitt illamående eller ja känner en äckelkänsla, typ som att spyan ligger i halsen, förstår ni hur ja menar? dee kom smygandes igår.. e de såhär de ska kännas alltså? usch mkt bättre att liksom börja spy istället väl o få upp den där spykänslan från halsen?? nån som mår likadant ? 

• 879214
    Trasan87 skrev 2016-04-04 18:14:08 följande:

Ja fy vad jobbigt det är med illamåendet... Idag har jag trotsat det och gått till gymmet ändå, tro det eller ej, så fort jag började träna försvann det och har inte kommit tillbaka ännu. Har kunnat äta bra mat till middag också, fler sånna dagar tack! Någon mer som brukar träna på gym?

men gud va duktigt, ja hade aldrig orkat träna :o fast ja hatar ifs träning överlag men alltså att göra de trots illamående de va inte dåligt. skönt att de försvann av de :)
  • vainilla
    Mrs R skrev 2016-04-04 09:51:11 följande:

Usch. Jag är så orolig nu. Mitt illamående har försvunnit ganska tvärt. Det borde ju inte vara nån fara för jag går in i vecka 11 på torsdag. Med min dotter försvann det runt vecka 12 så det är ju inte så stor skillnad egentligen men jag kan inte låta bli att bli orolig ändå.

Njut! (: Det är lätt för mig o säga ja vet. O nojig är man nog alltid från o till men jag tror man måste försöka tillåta sig själv att njuta lite. Jag längtar tills mitt illamående ger med sig men när de gick från att kräkas bara jag rörde mig till konstant illamående men nästan inget krävande blev jag oxå nojig. :)
  • vanjastina

Ja fy vad jobbigt det är med illamåendet... Idag har jag trotsat det och gått till gymmet ändå, tro det eller ej, så fort jag började träna försvann det och har inte kommit tillbaka ännu. Har kunnat äta bra mat till middag också, fler sånna dagar tack! Någon mer som brukar träna på gym?

Här är en till :) Jag kör tre pass i veckan på gym, har även gjort det nu med mitt illamående men för mig blir det inte bättre, har fått gå ut och spy mitt under passen samt blivit kraftigt illamående efter :/ Så nu har jag börjat träna kettlebells hemma 2 ggr i veckan och försöker varva med en promenad varje dag, det är inte lika jobbigt att spy hemma som på gymmet om vi säger så ;p Skönt att det lindrade ditt illamående iallafall!!
  • Tussilago89

Jag löptränar 3-5 gånger i veckan och kör även lite styrka efter löpningen. Har varit ganska förskonad från illamående hittills och det har mer kommit i vågor under 1-2 dagar och sedan planat ut så har i stort sett kunnat träna som jag brukar tills nu ( 7+1) dock kan jag inte ta ut mig lika mycket som innan för då mår jag lite illa så jag har nog lite lägre tempo och försöker lyssna in kroppen. När jag blir tyngre så byter jag ut löpningen mot crosstrainer och simning tänkte jag. Hoppas man kan hålla sig lite rörlig under hela graviditeten. Tror det gör gott både under och efter förlossningen!
  • Kanelsnäckan

Känner lika dant. Jag mår illa konstant och hela tiden känns det som att den ligger högst upp i halsen. Om jag kräks brukar det kännas bättre precis efter men kommer tyvärr tillbaka.

879214 skrev 2016-04-04 19:13:00 följande:

åh nej! idag börja mitt illamående eller ja känner en äckelkänsla, typ som att spyan ligger i halsen, förstår ni hur ja menar? dee kom smygandes igår.. e de såhär de ska kännas alltså? usch mkt bättre att liksom börja spy istället väl o få upp den där spykänslan från halsen?? nån som mår likadant ? 

• Trasan87
    Tussilago89 skrev 2016-04-05 07:10:55 följande:
    Jag löptränar 3-5 gånger i veckan och kör även lite styrka efter löpningen. Har varit ganska förskonad från illamående hittills och det har mer kommit i vågor under 1-2 dagar och sedan planat ut så har i stort sett kunnat träna som jag brukar tills nu ( 7+1) dock kan jag inte ta ut mig lika mycket som innan för då mår jag lite illa så jag har nog lite lägre tempo och försöker lyssna in kroppen. När jag blir tyngre så byter jag ut löpningen mot crosstrainer och simning tänkte jag. Hoppas man kan hålla sig lite rörlig under hela graviditeten. Tror det gör gott både under och efter förlossningen!
    Vad kul jag funderar oxå på simning längre fram, om kroppen tål kloret vill säga, har haft lite problem tidigare. Men det känns som en bra form plus att man slipper känna sig så tung! Jag hoppas kunna köra på gymmet så långt som möjligt, iaf ett pass i veckan och lite lugnare såklart. Finns även mammapass som jag gick på med dottern som skulle kunna vara något!
  • Löparnörden
    Tussilago89 skrev 2016-04-05 07:10:55 följande:
    Smyger mig in här i tråden:)
    Snart 39 år och dotter som är drygt 2,5 år och gravid med andra barnet, v 9 +1. Bf 6 november. På skärtorsdagen var vi på vul och fick se en liten groda med pickande hjärta.

Så kul med en till löpare tussilago89, jag löptränar 3 ggr per vecka och gymar också.
    Mår oförskämt bra, inget illamående eller krämpor. Endast lite yr och trött på förmiddagarna så har kunnat träna som vanligt, bara lite kortare distanser, lägre intensitet och lite lättare vikter på gymet. Med dottern sprang jag fram till v 20, gick sedan över till motionscykel och var på gymet sista gången när jag gått fyra dagar över tiden. Så jag hoppas på samma sak denna graviditet.
  • BabyBlues85

Hej!

Är i V.7 (andra barnet). Tog två år att bli gravid första gången men gick jättefort nu så vi är lite chockade men glada! Tycker första tiden är jobbig då jag är rädd för missfall... hade inga symptom alls förra graviditeten vilket gör det svårt att tro att det verkligen är något därinne... Får se hur det blir denna gång? Mår just nu bra men dålig matlust...

• BabyBlues85
    Lilla Luna skrev 2016-04-01 06:56:34 följande:

Känner inget. Inte gjort under hela graviditeten. Är i vecka 10. Tog ett test igår bara för att vara säker trots att jag fått två positiva digitala. Teststrecken dök upp starkt långt innan kontrollstrecket. Vilket inte är så konstigt. Vill gärna göra ul för at se att det är någon där.

Vaknade inatt med typ kramp på höger sida av magen... Överväger att kontakta gyn men vet inte.

Jag hade verkligen 0 symptom hela graviditeten med första barnet men några små blödningar ett par gånger som gjorde en orolig. V.7 nu och jag vill gärna ha lite symptom denna gång så man vågar tro lite!
Svar på tråden BF november 2016