Tussilago89 skrev 2016-04-05 07:10:55 följande:
Jag löptränar 3-5 gånger i veckan och kör även lite styrka efter löpningen. Har varit ganska förskonad från illamående hittills och det har mer kommit i vågor under 1-2 dagar och sedan planat ut så har i stort sett kunnat träna som jag brukar tills nu ( 7+1) dock kan jag inte ta ut mig lika mycket som innan för då mår jag lite illa så jag har nog lite lägre tempo och försöker lyssna in kroppen. När jag blir tyngre så byter jag ut löpningen mot crosstrainer och simning tänkte jag. Hoppas man kan hålla sig lite rörlig under hela graviditeten. Tror det gör gott både under och efter förlossningen!
Smyger mig in här i tråden:)
Snart 39 år och dotter som är drygt 2,5 år och gravid med andra barnet, v 9 +1. Bf 6 november. På skärtorsdagen var vi på vul och fick se en liten groda med pickande hjärta.
Så kul med en till löpare tussilago89, jag löptränar 3 ggr per vecka och gymar också.
Mår oförskämt bra, inget illamående eller krämpor. Endast lite yr och trött på förmiddagarna så har kunnat träna som vanligt, bara lite kortare distanser, lägre intensitet och lite lättare vikter på gymet. Med dottern sprang jag fram till v 20, gick sedan över till motionscykel och var på gymet sista gången när jag gått fyra dagar över tiden. Så jag hoppas på samma sak denna graviditet.