• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Vanilla ice queen

Tack för välkomnandet

Känns typ som man är gravid för första gången, har ju glömt allt känns det som. Jag har också den där molvärken som ni beskriver. Typ som rejäl mensvärk nedre buk och lite i korsryggen.

När ska ni ringa MVC och boka tid?

• pandoraDiem

Jag ska ta mod till mig för att ringa och beställa ett tidigt ultraljud (högre risk för nytt utomkveds när man haft ett tidigare). Men just nu har jag väldigt orationella känslor där det känns som om jag kommer jinxa allt om jag ringer. Jätte töntigt. Så ska nog komma över mig själv och ringa imorgon.

• Vanilla ice queen
    pandoraDiem skrev 2016-02-23 20:39:15 följande:

Jag ska ta mod till mig för att ringa och beställa ett tidigt ultraljud (högre risk för nytt utomkveds när man haft ett tidigare). Men just nu har jag väldigt orationella känslor där det känns som om jag kommer jinxa allt om jag ringer. Jätte töntigt. Så ska nog komma över mig själv och ringa imorgon.

Kan rekommendera att gå privat! Då behöver man inte tjafsa om att få ett vul man ringer kort och gott och bokar tid.
  • Vanilla ice queen
    Vanilla ice queen skrev 2016-02-23 21:23:20 följande:
    Kan rekommendera att gå privat! Då behöver man inte tjafsa om att få ett vul man ringer kort och gott och bokar tid.
    Ah missuppfattade och trodde du skulle ta mod till dig då det är svårt att få ett vul.
  • Mrs R

Vabbar med dottern igår och idag så jag har mer tid att tänka. Åh! Vill bara att det ska bli vecka 12 snart så att man kan andas ut lite....tänker att eftersom jag inte fick missfall förra gången så

får jag det säkert nu...Men det kan ju faktiskt gå vägen också.

En annan sak.Jag blev rätt full i skratt när jag var på apoteket i måndags. För en månad sen var jag där och köpte ägglossningstest, för två veckor sen köpte jag graviditetstest och nu i måndags köpte jag gravid-vitaminer. Dessutom av samma kassörska alla gångerna! Haha. Hon har verkligen fått en följetång. Får hoppas att ja får köpa bebisnappar och amningskupor av henne också så småningom.

• pandoraDiem
    Mrs R skrev 2016-02-24 07:13:43 följande:

Vabbar med dottern igår och idag så jag har mer tid att tänka. Åh! Vill bara att det ska bli vecka 12 snart så att man kan andas ut lite....tänker att eftersom jag inte fick missfall förra gången så

får jag det säkert nu...Men det kan ju faktiskt gå vägen också.

En annan sak.Jag blev rätt full i skratt när jag var på apoteket i måndags. För en månad sen var jag där och köpte ägglossningstest, för två veckor sen köpte jag graviditetstest och nu i måndags köpte jag gravid-vitaminer. Dessutom av samma kassörska alla gångerna! Haha. Hon har verkligen fått en följetång. Får hoppas att ja får köpa bebisnappar och amningskupor av henne också så småningom.

Vilken fin följetong :) håller med, vill också passera de kritiska veckorna snabbt. Tänk om man hade kunnat bli garanterad en komplikationsfri graviditet, hade jag betalat mycket för :)
  • Injon

Hej allihop och stort grattis! Jag är lika sprudlande bubblande glad och vill bara berätta för alla :) Hoppar in här om det är ok!? Fick ett plus i förrgår, efterlängtat. Första graviditeten slutade i missfall i v 12 i somras och vi har försökt sen dess, så det känns väldigt härligt! 2 november enligt uträkningen, på sambons födelsedag :)
    Kram!

• Mrs R

Injon - Självklart får du vara med i gruppen! Stort grattis till plusset!

• Vanilla ice queen

Skumt, ringde för att boka tid för ett vul och fick tid den 2/3 dvs om en vecka. Jag kommer ju vara i vecka 5+? då och då ser man ju inget iaf. Underligt att barnmorskan bokade in mig då.

• Belly
    Vanilla ice queen skrev 2016-02-24 15:26:44 följande:

Skumt, ringde för att boka tid för ett vul och fick tid den 2/3 dvs om en vecka. Jag kommer ju vara i vecka 5+? då och då ser man ju inget iaf. Underligt att barnmorskan bokade in mig då.

Ja det är ju lite tidigt, barnmorskan kanske inte tänkte på hur långt gången du skulle va då.

Men ring och boka en senare tid, det borde du väl få göra?
Svar på tråden BF november 2016