• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • emmaslemma
    Vestas skrev 2016-02-27 02:05:22 följande:

Hej! Plussade idag :) så himla overkligt men så himla glad, min första graviditet och är superspänd.har gått ca 2 veckor och är i vecka 3+4.

Jag var i Danmark och inseminerade mig och det funkade på första försöket , så lycklig! BF 5 November

Hej, vilken klinik var du på? Jag var på CFC och det lyckades också på första försöket :)
  • pandoraDiem
    Iskristall skrev 2016-02-27 09:00:33 följande:

Hej, får man vara med?! Jag plussade i veckan, ska vara v5, 4+5 idag. Uträkningar av bf är allt från 30/10 till 2/11. Men jag tänker att eftersom det är första barnet går jag nog över lite, så troligast att bf blir i november Sen känner jag mig mer i fas med er som just plussat i den här tråden eftersom jag precis gjort detsamma än med tjejerna i oktobertrådar som redan gått flera veckor. Så hopas det är okej att jag hoppar på hos er?!

Kram och lycka till tjejer!

Grattis! Är också i v4+5 idag :)
  • Norrlänning86
    Cfmilla skrev 2016-02-27 09:10:25 följande:

Jag bor i Göteborg

lilleskutt86 skrev 2016-02-27 09:16:40 följande:

Jag bor också i Göteborg :)

Åh va roligt med två till i Göteborg och känner ju igen båda era namn sen tidigare :)
  • lilleskutt86
    Norrlänning86 skrev 2016-02-27 11:32:25 följande:

Åh va roligt med två till i Göteborg och känner ju igen båda era namn sen tidigare :)

Ja! Detsamma :)
  • Iskristall
    pandoraDiem skrev 2016-02-27 11:12:18 följande:

Grattis! Är också i v4+5 idag :)

Men vad roligt! Grattis!
  • Julia79

Hej tjejer!

Vad roligt att vi är så många redan

Idag är första dagen jag känner av något symptom, mina bröst har svällt massor under natten :))))

Är det bara jag som vaknar på natten och kommer på att jag är gravid och lägger handen på magen och somnar om igen? Gjort så tre, fyra nätter i rad nu <3 Myyyyyssss!!!

Är idag i 4+6 ungefär men tiden hår ju så galet sakta just nu!!! Tänk tjejer när vi passerat v 12 och endel har varit på RUL och VUL osv och sett våra små sprattla där inne <3

Längtar så mycket tills första tiden är passerad

Hur känner/tänker ni kring era graviditeter?

• Despina

Hej! Får man vara med i gruppen?

Plussade idag, bf 3 nov (4+2). Väntar mitt andra barn :) börjat känna av symptomer som molande värk o ont svanken, lite foglossning, väntar på tröttheten ska kicka igång ????.

Bor i Stockholm.

• Cfmilla
    Julia79 skrev 2016-02-27 12:34:50 följande:

Hej tjejer!

Vad roligt att vi är så många redan

Idag är första dagen jag känner av något symptom, mina bröst har svällt massor under natten :))))

Är det bara jag som vaknar på natten och kommer på att jag är gravid och lägger handen på magen och somnar om igen? Gjort så tre, fyra nätter i rad nu <3 Myyyyyssss!!!

Är idag i 4+6 ungefär men tiden hår ju så galet sakta just nu!!! Tänk tjejer när vi passerat v 12 och endel har varit på RUL och VUL osv och sett våra små sprattla där inne <3

Längtar så mycket tills första tiden är passerad

Hur känner/tänker ni kring era graviditeter?

Jag längtar också! Vi har bestämt att berätta tidigt för närmsta vänner och familj. Min syster fyller 45 i veckan som kommer så jag kommer berätta för henne då, pappa fyller år i april så då berättar jag för resten av familjen. (Syster får hålla tyst )

Vi tänker också göra ett kub, jag är 33 i år och min sambo 37 vi har båda erfarenheter av barn med både svåra utvecklingsstörningar och lite "lättare" så för oss är det ett självklart val.

Började känna mina bröst igår jag är i v 4+0 det gjorde svinont när jag kramade om en kompis. Det var nästan lite komiskt. annars mår jag fint. Lite "mensvärk" bara.
  • Cfmilla
    lilleskutt86 skrev 2016-02-27 09:16:40 följande:

Jag bor också i Göteborg :)

Norrlänning86 skrev 2016-02-27 11:32:25 följande:

Kul tjejer! lite skönt att ni är "lite äldre" haha får man kalla er det gissar med tanke på era nick att ni fyller 30 i år? Jag är 83.a
Svar på tråden BF november 2016