• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • palomablanca

Hoppar in här jag med. Vågar inte riktigt tro att jag plussat men ett streck är väl ett streck så att säga. (alltså teststrecket bredvid kontrollstrecket haha). Har bim imorn men har kort lutealfas så är bara på äl + 10 idag. Har en son på drygt ett år.

Någon mer här inne som e från Skåne?

• Karolina83

Hej på er tjejer!

Jag plusade i måndags med mitt tredje barn :) det var oplanerat men vi är väldigt glada ändå.Har två söner,en 2,5år o den yngre bara 10 mån så det blir väldigt tätt :) Grattis till er alla! Ska bli roligt följa er alla.Kram till er.

• emmaslemma
    palomablanca skrev 2016-02-26 15:01:35 följande:

Hoppar in här jag med. Vågar inte riktigt tro att jag plussat men ett streck är väl ett streck så att säga. (alltså teststrecket bredvid kontrollstrecket haha). Har bim imorn men har kort lutealfas så är bara på äl + 10 idag. Har en son på drygt ett år.

Någon mer här inne som e från Skåne?

Jag är från Skåne :)
  • Belly

Grattis till er alla och vad roligt att vi blir några som kan följas åt! :D

• Norrlänning86
    pandoraDiem skrev 2016-02-26 14:20:11 följande:

Först och främst grattis och välkommen hit! Har också ett utomkveds i bagaget så ska på vul den 8e mars (v6+1). Kul att följas åt :)

Tack så mycket och grattis till dig med :)

Hoppas det ska gå bra på VUL för dig, ska hålla tummarna för dig! Fick du behålla äggledaren eller tog de bort den?
  • palomablanca
    emmaslemma skrev 2016-02-26 18:26:21 följande:

Jag är från Skåne :)

Trevligt! Var i Skåne bor du? E det första barnet?
  • Mrs R

Åh vad roligt att så många plussat och hittat hit! Jag kommer nog inte hinna välkomna alla personligen nu när vi är så många men jag hoppas att ni känner er hjärtligt välkomna ändå.

En fundering, är det rimligt att känna av cravings redan? Har precis gått in i vecka 5 och har dille på gröna äpplen. Det ska vara riktigt syrliga, kylskåpskalla och krispiga Granny Smith. Det är inte så att jag ogillar äpplen i vanliga fall men tycker väl att det är den tråkigaste frukten, alltså inte favoriten. Men nu! Omnomnom!

Jag hade denna craving förra graviditeten så nu funderar jag på om jag bara inbillar mig den för att jag så gärna vill få barn igen eller om det är på riktigt. Haha!

Har ni några cravings eller nåt ni inte alls kan äta längre?

• emmaslemma
    palomablanca skrev 2016-02-26 19:59:29 följande:
    Trevligt! Var i Skåne bor du? E det första barnet?
    Jag bor i Lund och detta är mitt tredje barn :) Var bor du?
  • emmaslemma
    Mrs R skrev 2016-02-26 21:45:19 följande:

Åh vad roligt att så många plussat och hittat hit! Jag kommer nog inte hinna välkomna alla personligen nu när vi är så många men jag hoppas att ni känner er hjärtligt välkomna ändå.

En fundering, är det rimligt att känna av cravings redan? Har precis gått in i vecka 5 och har dille på gröna äpplen. Det ska vara riktigt syrliga, kylskåpskalla och krispiga Granny Smith. Det är inte så att jag ogillar äpplen i vanliga fall men tycker väl att det är den tråkigaste frukten, alltså inte favoriten. Men nu! Omnomnom!

Jag hade denna craving förra graviditeten så nu funderar jag på om jag bara inbillar mig den för att jag så gärna vill få barn igen eller om det är på riktigt. Haha!

Har ni några cravings eller nåt ni inte alls kan äta längre?

Min första graviditet hade jag samma cravings som du :) Kylskåpskalla Granny Smith som jag dessutom delade och hällde citronsaft på för att få tillräckligt sura. Enligt Bm var det tack vare alla äpplen som jag gick upp nästan 25 kg..... Inga cravings än denna gången.... Men jag har märkt att kaffe inte alls är lika gott som vanligt.
  • Mrs R
    emmaslemma skrev 2016-02-26 21:50:32 följande:

Min första graviditet hade jag samma cravings som du :) Kylskåpskalla Granny Smith som jag dessutom delade och hällde citronsaft på för att få tillräckligt sura. Enligt Bm var det tack vare alla äpplen som jag gick upp nästan 25 kg..... Inga cravings än denna gången.... Men jag har märkt att kaffe inte alls är lika gott som vanligt.

Oj..jag som tyckte att jag fått en nyttig craving... Nu känner jag mig nedslagen. Tänkte att äpplen ändå var bra och inte så onyttigt som mycket annat. Hur många äpplen åt du om dagen eftersom din bm sa så?
Svar på tråden BF november 2016