• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Norrlänning86

Haha yes jag fyller 30 nu i början av mars! :)

Vore kul om vi kunde ha en liten träff längre fram. :)

Är det första för er båda eller har ni barn sedan tidigare?

Cfmilla skrev 2016-02-27 13:23:29 följande:

Kul tjejer! lite skönt att ni är "lite äldre" haha får man kalla er det gissar med tanke på era nick att ni fyller 30 i år? Jag är 83.a

• jtothee

Hej!

Jag plussade idag och är nu i vecka 5 med beräknad nedkomst 1-4 november beroende på hur min cykel ser ut :)

• Norrlänning86

Jag har haft ont i brösten i typ en vecka, annars känner jag mig mest svullen och "gasig" haha :) annars sover jag bara väldigt dåligt, somnar väldigt tidigt på kvällarna men vaknar flera gånger på natten och sen vid 4-5 är det kört och kan inte sova mer. :p

Jaa tiden går ju sjukt sakta, jag är bara på 3+6.. Nu får det snabba på lite iaf till v 12 så man kanske kan pusta ut lite.

För mig så är jag och min kille glad över graviditeten då vi haft otur med utomkveds och missfall men känner iallafall att jag är optimistisk och tänker "tredje gången gillt" men sen oroar jag mig lite över en ny utomkveds så vill veta att allt är okey men får vänta 3 veckor tills undersökningen. Sen har jag och min kille ett distansförhållande så vi får väl bestämma hur vi ska göra med allt. Jag vill gärna föda i Sverige men har inga problem att bo i hans land under föräldraledigheten som vi tänkt innan.. Men om jag vill stanna i Sverige tills bebisen är född så missar han ju en hel del.. Så.. Ja vi måste bestämma hur vi ska göra efter sommaren. :)

Hur känner du själv inför allt? :)

Julia79 skrev 2016-02-27 12:34:50 följande:

Hej tjejer!

Vad roligt att vi är så många redan

Idag är första dagen jag känner av något symptom, mina bröst har svällt massor under natten :))))

Är det bara jag som vaknar på natten och kommer på att jag är gravid och lägger handen på magen och somnar om igen? Gjort så tre, fyra nätter i rad nu <3 Myyyyyssss!!!

Är idag i 4+6 ungefär men tiden hår ju så galet sakta just nu!!! Tänk tjejer när vi passerat v 12 och endel har varit på RUL och VUL osv och sett våra små sprattla där inne <3

Längtar så mycket tills första tiden är passerad

Hur känner/tänker ni kring era graviditeter?

• Vanilla ice queen

I landstinget där jag bor erbjuds inget KUB. Däremot får man göra FVP men jag känner att jag vill kolla KUB innan man utsätter fostret för risken det innebär med FVP...
    Jag blir 34 och sambon 41 i år så känns ändå som man vill kolla upp det.
    Får nog kolla privat i Sthlm.

• Vanilla ice queen
    Norrlänning86 skrev 2016-02-27 14:25:07 följande:

Jag har haft ont i brösten i typ en vecka, annars känner jag mig mest svullen och "gasig" haha :) annars sover jag bara väldigt dåligt, somnar väldigt tidigt på kvällarna men vaknar flera gånger på natten och sen vid 4-5 är det kört och kan inte sova mer. :p

Jaa tiden går ju sjukt sakta, jag är bara på 3+6.. Nu får det snabba på lite iaf till v 12 så man kanske kan pusta ut lite.

För mig så är jag och min kille glad över graviditeten då vi haft otur med utomkveds och missfall men känner iallafall att jag är optimistisk och tänker "tredje gången gillt" men sen oroar jag mig lite över en ny utomkveds så vill veta att allt är okey men får vänta 3 veckor tills undersökningen. Sen har jag och min kille ett distansförhållande så vi får väl bestämma hur vi ska göra med allt. Jag vill gärna föda i Sverige men har inga problem att bo i hans land under föräldraledigheten som vi tänkt innan.. Men om jag vill stanna i Sverige tills bebisen är född så missar han ju en hel del.. Så.. Ja vi måste bestämma hur vi ska göra efter sommaren. :)

Hur känner du själv inför allt? :)

Det är 3e gången gillt här med. Hållt på i 1,5år med ett MA och ett MF (samt ett supertidigt missfall som rent kliniskt inte räknas) spm resultat så denna gången får kotten ta och stanna!
    I vilket land bor fin särbo?
  • Norrlänning86

Åh fy! Ja då hoppas jag verkligen på tredje gången gillt för oss båda nu! :) åh va kul jag kallar också bebisen för kotten :) Han bor i (och kommer ifrån) Nederländerna.

Vanilla ice queen skrev 2016-02-27 14:42:27 följande:

Det är 3e gången gillt här med. Hållt på i 1,5år med ett MA och ett MF (samt ett supertidigt missfall som rent kliniskt inte räknas) spm resultat så denna gången får kotten ta och stanna!

I vilket land bor fin särbo?

• Vanilla ice queen
    Norrlänning86 skrev 2016-02-27 16:36:23 följande:

Åh fy! Ja då hoppas jag verkligen på tredje gången gillt för oss båda nu! :) åh va kul jag kallar också bebisen för kotten :) Han bor i (och kommer ifrån) Nederländerna.

Haha vad kul med samma arbetsnamn åh vad kul med Holland. Mitt ex (mina tidigare barns pappa) familj är från Holland så där har jag varit en del tror städerna heter Ede och Apeldoorn. Sämre ställen kan man vara föräldraledig på Åh nu blev jag sugen på macka med chokladströssel på när jag började tänka på Holland
  • Norrlänning86

Ja kotten är ju väldigt sött! Fast blir inte lika sött när jag skulle försöka förklara det på engelska för killen. :p mycket sötare på svenska :) haha nä va roligt! Min kille kommer från Haarlem. Skulle va mysigt att vara föräldraledig där för då kan jag försöka satsa på att lära mig nederländska ännu bättre. Men ja det är tiden fram tills dess jag undrar hur vi ska göra. :) har bara testat macka med strössel på en gång och det var när jag jobbade på en förskola där vi hade en familj från Nederländerna som bjöd på det när sonen fyllde år. :)

Vanilla ice queen skrev 2016-02-27 16:45:13 följande:

Haha vad kul med samma arbetsnamn åh vad kul med Holland. Mitt ex (mina tidigare barns pappa) familj är från Holland så där har jag varit en del tror städerna heter Ede och Apeldoorn. Sämre ställen kan man vara föräldraledig på Åh nu blev jag sugen på macka med chokladströssel på när jag började tänka på Holland

• Anonym (Anonym)

Hej!

Här är en till är i v.5 (4+0)

Hade lite ont i tuttarna förra veckan, men inte längre. Nu har jag mest mensvärk, ont i ländryggen, samt i underlivet. En molande värk.

Var lite orolig ett tag, hade mycket bruna flytningar lördag-tisdag. men helt borta nu. :)

• linolin

Hej är gravid m nr 3 vecka 4+3 idag och tredje gången nu. Fick missfall v 5+0 o 5+2 förra året. Så nu hoppas jag allt går bra. Två stora barn 11,9 år. Är 36 precis. Ska göra kub men nu är milstolpen att komma förbi den veckan då jag fick missfallen.
    Lycka till alla

Svar på tråden BF november 2016