Cfmilla skrev 2016-02-28 08:23:26 följande:
Blä idag orkar jag inte riktigt med mig själv. Har aldrig funderat på missfall tidigare men bara för att jag inte får ett ordentligt starkt + så tror jag att jag ska råka ut för ett. Försöker hela tiden intala mig själv att jag faktiskt sett stegring på mina test (testoman) och att jag bara ska andas och njuta. Antar att det kommer släppa lite efter inskrivning och så... Hoppas jag iaf! Nä jag ska rycka upp mig och äta frulle!!
Fy vet hur det känns! Man vill försöka få kontroll över något som inte går att kontrollera. Jag testade CB digital "gravid 3+" i vecka 7 och hade stegrande gravtest innan dess trots att jag sen i vecka 11 fick veta att fostret slutat växa i vecka 6... Så testernas styrka hjälper inte! Ring till gyn och försök att få ett vul bokat eller boka ett privat vul.
Jag tycker det är sjukt att inte mödravården är utrustade och kan göra vul vid inskrivning. Så mkt oro som skulle kunna lugnas och så många akutkostnader av oroade gravida som skulle försvinna. För att inte tala om lidandet att först få veta om ett MA i vecka18 som skulle kunna upptäckts två månader tidigare.