• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Vanilla ice queen
    Belly skrev 2016-02-24 15:49:10 följande:
    Ja det är ju lite tidigt, barnmorskan kanske inte tänkte på hur långt gången du skulle va då.

Men ring och boka en senare tid, det borde du väl få göra?
    Ja funderar på det eller så går jag och får komma tillbaka. Förväntar mig ändå inte att se ett hjärta men skulle vara skönt att se så det finns en graviditet.
  • emmaslemma

Gokväll! Hoppas att alla mår bra idag :) En sak som slog mig idag är att jag inte vill ha mina tajtaste jeans på mig. Det känns liksom obehagligt. Tanken på att det ligger en pytteliten bebis kanske gör det obehagligt att trycka ner sig i tajta byxor. Eller så är magen lite större än vanligt... Men är det ens möjligt? tarmar som svullnar etc vet jag ju att det kan hända, men redan? Hur upplever ni andra era magar? Är dom svullna och lite större än vanligt?

(Eller så är det bara så att jag nu blivit medveten om att jag i vanliga fall har lite för trånga byxor)

• Sassa89
    Injon skrev 2016-02-24 09:25:00 följande:

Hej allihop och stort grattis! Jag är lika sprudlande bubblande glad och vill bara berätta för alla :) Hoppar in här om det är ok!? Fick ett plus i förrgår, efterlängtat. Första graviditeten slutade i missfall i v 12 i somras och vi har försökt sen dess, så det känns väldigt härligt! 2 november enligt uträkningen, på sambons födelsedag :)

Kram!

Grattis :) då har vi samma bf nog :) är iaf 2-3 november
  • Belly
    Vanilla ice queen skrev 2016-02-24 17:15:53 följande:
    Ja funderar på det eller så går jag och får komma tillbaka. Förväntar mig ändå inte att se ett hjärta men skulle vara skönt att se så det finns en graviditet.
    Ja okej! :)
  • Belly
    emmaslemma skrev 2016-02-24 19:54:11 följande:

Gokväll! Hoppas att alla mår bra idag :) En sak som slog mig idag är att jag inte vill ha mina tajtaste jeans på mig. Det känns liksom obehagligt. Tanken på att det ligger en pytteliten bebis kanske gör det obehagligt att trycka ner sig i tajta byxor. Eller så är magen lite större än vanligt... Men är det ens möjligt? tarmar som svullnar etc vet jag ju att det kan hända, men redan? Hur upplever ni andra era magar? Är dom svullna och lite större än vanligt?

(Eller så är det bara så att jag nu blivit medveten om att jag i vanliga fall har lite för trånga byxor)

Nja min mage är inte svullen än, men när jag ätit mycket kan det spänna i magen. Mer än det gjorde förut alltså :)
  • Mrs R

Började bli nojig idag att det kanske var nåt fel på testet jag tog i måndags. Hade egentligen lovat mig själv att inte testa igen fören Bim imorgon men kunde inte hålla mig utan gjorde två olika test idag och jag kan nog lita på dem. .-)

• Mrs R
    Mrs R skrev 2016-02-25 15:38:57 följande:

Började bli nojig idag att det kanske var nåt fel på testet jag tog i måndags. Hade egentligen lovat mig själv att inte testa igen fören Bim imorgon men kunde inte hålla mig utan gjorde två olika test idag och jag kan nog lita på dem. .-)

Meh! Varför går det inte att lägga upp bilder?
  • Mrs R
    Mrs R skrev 2016-02-25 15:38:57 följande:

Meh! Varför går det inte att lägga upp bilder?
  • pandoraDiem
    Mrs R skrev 2016-02-25 15:49:39 följande:

Nu lyckades jag!  

Bim-4:

Bim-1:

Definitivt :) Var ju dessutom redan tydligt på bim-4 :)
Svar på tråden BF november 2016