• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • emmaslemma
    Mrs R skrev 2016-02-26 22:09:27 följande:
    Oj..jag som tyckte att jag fått en nyttig craving... Nu känner jag mig nedslagen. Tänkte att äpplen ändå var bra och inte så onyttigt som mycket annat. Hur många äpplen åt du om dagen eftersom din bm sa så?
    Jag trodde också att det var nyttigt och begränsade mig inte så värst mycket.... Men jag åt nog 1 kg om dagen tror jag.... minst :) Så länge du inte kommer upp i såna kvantiteter så kan du nog vara lugn. Som du säger finns det ju många saker som är mycket värre att snöa in på :)
  • Mrs R
    emmaslemma skrev 2016-02-26 22:16:38 följande:

Jag trodde också att det var nyttigt och begränsade mig inte så värst mycket.... Men jag åt nog 1 kg om dagen tror jag.... minst :) Så länge du inte kommer upp i såna kvantiteter så kan du nog vara lugn. Som du säger finns det ju många saker som är mycket värre att snöa in på :)

Jaha. Då känner jag mig lugnare. Äter ca 1-2 om dagen så det borde ju inte vara nån fara. Förra graviditeten åt jag utöver äpplena godis så gott som varje dag. Gick upp 22 kg och tror att det var godiset snarare än äpplena som var boven. Vill verkligen inte gå upp så mycket igen. Alltså, menar inte att jag ska banta på något vis men i alla fall dra ner på onytigheterna. Kanske känns fåfängt i sammanhanget men vill känna mig sund i kroppen.
  • Belly
    Mrs R skrev 2016-02-26 21:45:19 följande:

Åh vad roligt att så många plussat och hittat hit! Jag kommer nog inte hinna välkomna alla personligen nu när vi är så många men jag hoppas att ni känner er hjärtligt välkomna ändå.

En fundering, är det rimligt att känna av cravings redan? Har precis gått in i vecka 5 och har dille på gröna äpplen. Det ska vara riktigt syrliga, kylskåpskalla och krispiga Granny Smith. Det är inte så att jag ogillar äpplen i vanliga fall men tycker väl att det är den tråkigaste frukten, alltså inte favoriten. Men nu! Omnomnom!

Jag hade denna craving förra graviditeten så nu funderar jag på om jag bara inbillar mig den för att jag så gärna vill få barn igen eller om det är på riktigt. Haha!

Har ni några cravings eller nåt ni inte alls kan äta längre?

Vad roligt jag har läst om fler som just fått gröna äpplen som cravings!

Lite har nog mitt sug ändrat sig. Jag vill ofta ha glass och sånt istället för lösgodis. Igår köpte jag blåbärsglass och idag blåbärspaj, blåbär är jag inte sugen på annars, så kanske det är pågrund av gravidteten! :)
  • Vestas

Hej! Plussade idag :) så himla overkligt men så himla glad, min första graviditet och är superspänd.har gått ca 2 veckor och är i vecka 3+4.

Jag var i Danmark och inseminerade mig och det funkade på första försöket , så lycklig! BF 5 November

• pandoraDiem
    palomablanca skrev 2016-02-26 15:01:35 följande:

Hoppar in här jag med. Vågar inte riktigt tro att jag plussat men ett streck är väl ett streck så att säga. (alltså teststrecket bredvid kontrollstrecket haha). Har bim imorn men har kort lutealfas så är bara på äl + 10 idag. Har en son på drygt ett år.

Någon mer här inne som e från Skåne?

Grattis! Själv bor jag i malmö :)
  • pandoraDiem
    Norrlänning86 skrev 2016-02-26 19:37:11 följande:

Tack så mycket och grattis till dig med :)

Hoppas det ska gå bra på VUL för dig, ska hålla tummarna för dig! Fick du behålla äggledaren eller tog de bort den?

Tack :) blev av med högra äggledaren. Du då?
  • palomablanca

Ny vågar jag tro på plusset lite mer. Tog ett cb digitalt imorse som tydligt visade "gravid".

Då e jag på bim idag men bara äl +11 då jag har kort lutealfas.

• Cfmilla

Hej!

Jag hoppar in här med!

Fick mitt plus igår kan knappt tro det. Så svårt att förstå på något vis. Har lite ömmande bröst bara.

Det ska bli så spännande!

• Nealinne

Är 97.a och plussade nu i morse. Är i 5.e veckan så blir väll ett november barn här med. Är väldigt chockad för tillfället så försöker hitta någon som jag kanske kan prata med om sånt här. Känner inte riktigt för att diskutera detta med min mor och mina vänner har inga erfarenheter av att skaffa barn

Hejhej :P

• Norrlänning86

Blev också av med min högra äggledare. Men är ju skönt att veta att man fortfarande kan bli gravid. Bara lite jobbigt att en alltid kommer få göra tidiga ultraljud för att utesluta X inför alla kommande graviditeter. Så jag bara längtar till VUL så att det är gjort och man isåfall kan pusta ut :)

pandoraDiem skrev 2016-02-27 07:09:04 följande:

Tack :) blev av med högra äggledaren. Du då?

Svar på tråden BF november 2016