• fotbollsmorsan

Septemberbebisar 16'

Hej! Jag väntar mitt första barn i september och hade velat prata med andra gravida. Allt ifrån illamående till drömmande om body's på H&M! Jag går in i v12 nu och det börjar kännas på riktigt. Med missfall i ryggen börjar jag nu slappna av mer och planera inför framtiden! Kram på er

• Svar på tråden Septemberbebisar 16'
  • NollÅtta

Men vad konstigt det såg ut, försökte citera Fröken W men det blev sådär haha.

Vad ser ni fram emot att kunna äta och dricka sen när bebisen är ute, vad har ni saknat liksom? Själv saknar jag gravad lax, salami och chevré och att kunna ta ett glas vin till maten på lördagen kan ju också bli trevligt

Son född -10 och Dotter född -13. Gravid med 3an
  • Fröken W
    Kary skrev 2016-08-04 13:28:27 följande:

Ska testa det där med att ligga på vänster sida :)

Jag fick höra att jag får välja mellan att testa en vaginal förlossning och om jag får ångest eller panik eller liknande få byta till snitt istället, eller få ett planerat snitt. Men det är mitt första barn så jag har ju egentligen ingen aning om hur något av alternativen känns. Men har hittills varit inne på att testa vaginalt först. :O

Ok. Hoppas du känner dig trygg och nöjd med det du beslutar dig för :)
  • matildanerdna
    NollÅtta skrev 2016-08-05 09:29:08 följande:

Vad ser ni fram emot att kunna äta och dricka sen när bebisen är ute, vad har ni saknat liksom? Själv saknar jag gravad lax, salami och chevré och att kunna ta ett glas vin till maten på lördagen kan ju också bli trevligt

Åh, ett glas vin! Salami och parmaskinka saknar jag också. Kött som inte är well done kommer också ganska högt upp på listan. Typiskt, blir hungrig bara jag tänker på mat nu! Haha!
  • NollÅtta

[quote=76856784][quote-nick]matildanerdna skrev 2016-08-05 13:50:59 följande:[/quote-nick]

Åh, ett glas vin! Salami och parmaskinka saknar jag också. Kött som inte är well done kommer också ganska högt upp på listan. Typiskt, blir hungrig bara jag tänker på mat nu! Haha!

[/

Jaaa! En medium entrecote! Aaah *dreggel*

• Kary

Jag skulle kunna tänka mig en tonfisktartare och saknar charkprodukterna och ostarna vi åt förut med en flaska vin en fredagskväll <3

• 8295

Hej på er alla igen :)

Jag är nu i v 33, ska på ultraljud imorgon för att än en gång kontrollera moderkakan. Kakan sitt som den ska dock, har inte lossnat något mer och allt blod kom ut inom 3 v efter incidenten.

Den här jädra värmen som vart har tagit kål på mig, det och en flytt från 8 trappor upp utan hiss tog verkligen knäcken på mig. Bor dock i en fin 3a nu, och får äntligen göra iordning lillens rum!

Har en del förvärkar när jag ansträngt mig för mycket ( alltså efter varje promenad med hunden haha) blev akutinsatt på niferex och ordinerad ännu mer vila pga lågt blodtryck osv. Som om jag inte vilat nog sen moderkakan gick sönder haha..

Skönt att läsa att det går bra för er alla, nu behöver vi inte vänta länge till på våra små!

• NollÅtta

8295:

Vad hade du järnvärde när de satte dig på Niferex? Hade 108 sist (sjunkit fr 118 på 2 v trots gravid-vitaminer). Så jag måste äta Hemofer. Min mage klarar inte Niferex.

Gick in i v 36 idag

• 8295
    NollÅtta skrev 2016-08-07 23:59:06 följande:

8295:

Vad hade du järnvärde när de satte dig på Niferex? Hade 108 sist (sjunkit fr 118 på 2 v trots gravid-vitaminer). Så jag måste äta Hemofer. Min mage klarar inte Niferex.

Gick in i v 36 idag

Bra fråga.. bm tog extra blodprover och ringde mig 2 dagar senare för att berätta provsvaren, dock låg jag i en riktigt hemsk migränattack så allt jag uppfattade riktigt var niferex, doseringen, nått värde som var 11 som får vara minst 15 sen inte så mycket mer. Innan åt jag akogravid och blutsaft, men det räckte inte längre.

Hade tänkt fråga bm idag när jag far på ul vilket värde jag hade :)
  • varmlanning

Hur har ni andra tänkt bädda vagnen? Jag står nu i valet och kvalet. Åkpåse? Blir det för varmt i september? Täcke? Blir det för kallt i december? Ska man kanske köra med overall då också? Och om man väljer täcke, då måste man väl ändå ha åkpåse när man byter till vagn? Help a blivande mama in need :(

Är det någon som har tips på snygga och praktiska skötväskor också?

• NollÅtta
    8295 skrev 2016-08-08 10:40:17 följande:

Bra fråga.. bm tog extra blodprover och ringde mig 2 dagar senare för att berätta provsvaren, dock låg jag i en riktigt hemsk migränattack så allt jag uppfattade riktigt var niferex, doseringen, nått värde som var 11 som får vara minst 15 sen inte så mycket mer. Innan åt jag akogravid och blutsaft, men det räckte inte längre.

Hade tänkt fråga bm idag när jag far på ul vilket värde jag hade :)

Aha då gjorde nog bm en lite mer noga koll på ditt prov. Hoppas vi får upp våra värden båda två
Svar på tråden Septemberbebisar 16'