• fotbollsmorsan

Septemberbebisar 16'

Hej! Jag väntar mitt första barn i september och hade velat prata med andra gravida. Allt ifrån illamående till drömmande om body's på H&M! Jag går in i v12 nu och det börjar kännas på riktigt. Med missfall i ryggen börjar jag nu slappna av mer och planera inför framtiden! Kram på er

• Svar på tråden Septemberbebisar 16'
  • Hilda77

32 dagar kvar tills jag får träffa min son. Helt otroligt. Egentligen 67 kvar till bf.

Mina bröst har blivit gigantiska. Jippi. Är ganska platt i vanliga fall. Idag blrjade dom läcka. Mindre skoj. Jag hoppas verkligen att jag kommer kunna amma. Vet inte hur svårt det kommer bli med en prematur, stor op, ingen livmoder. Sen kommer vi inte att ligga på samma avdelning dom första dagarna.

• tillyra

Hilda 77,
    Håller alla tummar för att det ska gå bra för dig med operationerna, och att du ska hämta dig snabbt efteråt. Tänk så nära det är nu till du får träffa din lilla son! Jag kan föreställa mig att personalen kommer att hjälpa dig så mycket de kan för att du ska kunna amma så fort han och du orkar med det. Du kanske kan få hjälp att pumpa eller så i början när ni är på olika ställen? De är nog också ganska måna om att mamman ska kunna amma om hon själv vill det.

Jag önskar att jag visste när min unge kommer komma (v35 nu), men avundas dig verkligen inte anledningen till att du vet. All styrka till dig.

• NollÅtta

Vet inte om pyttisen åkt längre ner nu men senaste dygnet har det blivit lättare att andas. Inte samma tryck över bröstkorg/lungor. Halleluja..

• Kary
    Hilda77 skrev 2016-08-11 11:57:15 följande:

32 dagar kvar tills jag får träffa min son. Helt otroligt. Egentligen 67 kvar till bf.

Mina bröst har blivit gigantiska. Jippi. Är ganska platt i vanliga fall. Idag blrjade dom läcka. Mindre skoj. Jag hoppas verkligen att jag kommer kunna amma. Vet inte hur svårt det kommer bli med en prematur, stor op, ingen livmoder. Sen kommer vi inte att ligga på samma avdelning dom första dagarna.

håller också tummarna för att allt går bra! 
  • Kary

Jag sover så dåligt nu! Har en massa saker att fixa med att hyra ut min gamla lägenhet och vaknar kl 5 och kan inte sova mer utan tänker på allt som måste göras. :/ 

• 8295
    Hilda77 skrev 2016-08-11 11:57:15 följande:

Jag började läcka v 16, och det har hållt i sig sen dess. Har lyckats få en massa förstörda kläder på vägen :/ var som värst när jag var inlagd en vecka på fl v 23-24, såg massa andra gravida kvinnor/bebisar/hela grejen gjorde att det bokstavligt talat sprutade ur tuttarna på mig.

Däremot har mina bröst inte växt speciellt alls, förutom när det känns som att dom ska sprängas.
    NollÅtta skrev 2016-08-11 23:43:16 följande:

Vet inte om pyttisen åkt längre ner nu men senaste dygnet har det blivit lättare att andas. Inte samma tryck över bröstkorg/lungor. Halleluja..

Samma! I måndags kände jag tydlig förändring, och har nästan kunnat andas som folk sen dess haha. Fruktansvärt skönt. Däremot har han lättare att komma åt mina revben nu än när han låg på tvären, men det är en annan historia...
  • NollÅtta

Har börjat må så illa på nätterna, eller mest första timmarnanär jag fått o lagt mkg. Whats up with that liksom? Ligger inte på rygg utan på sidan..

Någon annan som dricker hallonbladste? Druckit typ 4 koppar idag (är i v 37) Det ska ju inte sätta igång något utan hjälpa till med läkningen av livmodern osv

Son född -10 och Dotter född -13. Gravid med 3an
  • Kpax
    NollÅtta skrev 2016-08-15 18:50:32 följande:

Har börjat må så illa på nätterna, eller mest första timmarnanär jag fått o lagt mkg. Whats up with that liksom? Ligger inte på rygg utan på sidan..

Någon annan som dricker hallonbladste? Druckit typ 4 koppar idag (är i v 37) Det ska ju inte sätta igång något utan hjälpa till med läkningen av livmodern osv

Det SKA inte sätta igång något, men visst KAN det? Det är därför man inte ska dricka det före en viss vecka va?

Jag har inte testat men skulle absolut kunna tänka mig det. Köper man på hälsokosten?

Jag sov med dottern en halvtimme i morse (vi gick upp 4 och hon var lyckligtvis trött igen vid 7), då vaknade jag av att jag kräkts i munnen. En sjukt brutal sur uppstötning pga att jag låg ner (dessutom på höger sida) så snart efter morgonkaffet. Men inget illamående.
  • NollÅtta

Inte förens v 35 säger många och andra v 32. Kollade upp det och det innehåller så lite Oxytocin så det kan omöjligen sätta igång en förlossning. Men vissa får sammandragningar. Det ska göra att livmodern drar ihop sig snabbare, stärka livmodern o man ska blöda mindre under förlossningen osv. men det måste vara te med 100% hallonblad

Svar på tråden Septemberbebisar 16'